Torkarblad model s

Här samlar vi inlägg som tipsar om finesser på bilarna som alla ägare kanske inte känner till.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Nicke Nyfiken »

HelectriC skrev:
Mrk skrev:
Najs att ni köper en bil för en mille+ och kör torkarblad från biltema.
Intressant kommentar. Så om något är bra, så ska man inte köpa det bara för att det kommer från Biltema? Snacka om märkesnörd! Och när märkesgrejerna de facto är sämre så hittar jag bara ett ord som passar en sån Trade off, dumt! Men som jag skrev tidigare, väljer man hellre dyrt och dåligt istället för billigt och bra, så är ju det upp till var och en. Kan ju vara kul att skryta för vännerna om att man minsann har märkestorkarblad om det gör livet mer njutbart :lol:
Inte köper man märkesjeans för att de är bättre än andra. Det är ju enbart för att skryta och visa att man har så mycket pengar att man kan lägga det på meningslösa utgifter. Ungefär som med torkarblad. ;)

Problemet med Feltema är som flera redan har påtalat, man vet aldrig vad man får för kvalité, det enda man vet är att det verkar billigt när man jämför prislapparna.

Feltema har oerhört många olika leverantörer (från Kina) och har man hittar bra och prisvärda torkarblad vid ett tillfälle så kan man ge sig f-n på att nästa leverans till butiken är helt annorlunda fast det är precis samma artikelnummer. Jag har gett upp att köpa torkarblad på Feltema eftersom det är ett totalt lotteri. Kvalitén spretar alldeles för mycket. Så även om någon här har lyckats hitta finfina torkarblad, så är chansen liten att jag får likadana när jag köper samma artikelnummer i en annan butik några månader senare.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Torkarblad model s

Inlägg av HelectriC »

Nicke Nyfiken skrev:
HelectriC skrev:
Mrk skrev:
Najs att ni köper en bil för en mille+ och kör torkarblad från biltema.
Intressant kommentar. Så om något är bra, så ska man inte köpa det bara för att det kommer från Biltema? Snacka om märkesnörd! Och när märkesgrejerna de facto är sämre så hittar jag bara ett ord som passar en sån Trade off, dumt! Men som jag skrev tidigare, väljer man hellre dyrt och dåligt istället för billigt och bra, så är ju det upp till var och en. Kan ju vara kul att skryta för vännerna om att man minsann har märkestorkarblad om det gör livet mer njutbart :lol:
Inte köper man märkesjeans för att de är bättre än andra. Det är ju enbart för att skryta och visa att man har så mycket pengar att man kan lägga det på meningslösa utgifter. Ungefär som med torkarblad. ;)

Problemet med Feltema är som flera redan har påtalat, man vet aldrig vad man får för kvalité, det enda man vet är att det verkar billigt när man jämför prislapparna.

Feltema har oerhört många olika leverantörer (från Kina) och har man hittar bra och prisvärda torkarblad vid ett tillfälle så kan man ge sig f-n på att nästa leverans till butiken är helt annorlunda fast det är precis samma artikelnummer. Jag har gett upp att köpa torkarblad på Feltema eftersom det är ett totalt lotteri. Kvalitén spretar alldeles för mycket. Så även om någon här har lyckats hitta finfina torkarblad, så är chansen liten att jag får likadana när jag köper samma artikelnummer i en annan butik några månader senare.

Ja ok, det är ju tråkigt om det är så. Jag kör på tills lyckan upphör helt enkelt :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 760
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Torkarblad model s

Inlägg av lem »

Står på circleK och de för märket Trico som inte verkar ha tabell för tesla.

Någon som vet vilka Bosch reservdelsnr som verkligen passar. Verkar finnas enstaka o satser.
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Torkarblad model s

Inlägg av e5m1r »

WIPER BLADE, DRIVER, 700MM MODEL S LHD (1051495-00-A)
WPR BLADE, PASS SIDE, 440MM, MODEL S LHD (1051496-00-A)
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Jeppe_E »

HelectriC skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
HelectriC skrev:
Mrk skrev:
Najs att ni köper en bil för en mille+ och kör torkarblad från biltema.
Intressant kommentar. Så om något är bra, så ska man inte köpa det bara för att det kommer från Biltema? Snacka om märkesnörd! Och när märkesgrejerna de facto är sämre så hittar jag bara ett ord som passar en sån Trade off, dumt! Men som jag skrev tidigare, väljer man hellre dyrt och dåligt istället för billigt och bra, så är ju det upp till var och en. Kan ju vara kul att skryta för vännerna om att man minsann har märkestorkarblad om det gör livet mer njutbart :lol:
Inte köper man märkesjeans för att de är bättre än andra. Det är ju enbart för att skryta och visa att man har så mycket pengar att man kan lägga det på meningslösa utgifter. Ungefär som med torkarblad. ;)

Problemet med Feltema är som flera redan har påtalat, man vet aldrig vad man får för kvalité, det enda man vet är att det verkar billigt när man jämför prislapparna.

Feltema har oerhört många olika leverantörer (från Kina) och har man hittar bra och prisvärda torkarblad vid ett tillfälle så kan man ge sig f-n på att nästa leverans till butiken är helt annorlunda fast det är precis samma artikelnummer. Jag har gett upp att köpa torkarblad på Feltema eftersom det är ett totalt lotteri. Kvalitén spretar alldeles för mycket. Så även om någon här har lyckats hitta finfina torkarblad, så är chansen liten att jag får likadana när jag köper samma artikelnummer i en annan butik några månader senare.

Ja ok, det är ju tråkigt om det är så. Jag kör på tills lyckan upphör helt enkelt :D
Jag med. Minns inte ens när jag bytte blad sist. Så Biltemas kan ju uppenbarligen inte vara så dåliga.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Torkarblad model s

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
Problemet med Feltema är som flera redan har påtalat, man vet aldrig vad man får för kvalité, det enda man vet är att det verkar billigt när man jämför prislapparna.

Feltema har oerhört många olika leverantörer (från Kina) och har man hittar bra och prisvärda torkarblad vid ett tillfälle så kan man ge sig f-n på att nästa leverans till butiken är helt annorlunda fast det är precis samma artikelnummer. Jag har gett upp att köpa torkarblad på Feltema eftersom det är ett totalt lotteri. Kvalitén spretar alldeles för mycket. Så även om någon här har lyckats hitta finfina torkarblad, så är chansen liten att jag får likadana när jag köper samma artikelnummer i en annan butik några månader senare.
Om du hittar några som är bra, så kan du ju passa på att köpa en batch så du har så det räcker nått år eller två.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Gustafsson »

Handlat på Biltema sedan de öppnade första butiken i Linköping i en cykelkällare. Blir nästan alltid överraskad av en bra kvalitet. Köpt MC-batterier där för 250 spänn och Tudor på OK för 750:- Biltemas höll betydligt längre. "Alla" verktyg i garaget är därifrån. Köpte hylsnycklar på 70-talet som håller än, de lär senare ha sålts under eget namn - Kamasa tools. Skitbra grejer. Anekdoter ? Visst, men billiga sådana...Många produkter är ju med i t.ex. vi bilägares test, rek koll bland dessa, ofta klarar sig lågpris bra. Däremot köper jag aldrig grejer på Rusta sedan hammarskaftet böjde sig när jag skulle dra ur en spik med en rusta-hammare....
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Viper »

Jag har kört med biltema Aerodynamic hittills på vår gamla volvo, har alltid funkat bra. Blev dock väldigt misstänksam när som sänkte priset på dom tror dom låg runt 129kr/st tidigare för ett antal år sedan.

Ska iallafall testa nu på teslan, dom bosch original som sitter på är i vart fall inte alls bra alternativt inte bytta på senaste servicen ...
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Baretta
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 06 jul 2017 08:54

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Baretta »

Har S och X samma vindrutetorkare?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Torkarblad model s

Inlägg av e5m1r »

Baretta skrev:
Har S och X samma vindrutetorkare?
Nej
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Remuz »

Baretta skrev:
Har S och X samma vindrutetorkare?
X har sprutet i själva bladet. SC tar typ 550kr för att byta.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Jeppe_E »

Remuz skrev:
Baretta skrev:
Har S och X samma vindrutetorkare?
X har sprutet i själva bladet. SC tar typ 550kr för att byta.
Inte på armen?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Remuz »

Jeppe_E skrev:
Remuz skrev:
Baretta skrev:
Har S och X samma vindrutetorkare?
X har sprutet i själva bladet. SC tar typ 550kr för att byta.
Inte på armen?
Det är små hål i själva bladet vill jag minnas
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Torkarblad model s

Inlägg av dstr »

Mrk skrev:
Najs att ni köper en bil för en mille+ och kör torkarblad från biltema.
Jag köpte mina på Ullared (måste ha råd att tanka Ferrarin).

Hittade inget som matchade i listorna, men måttade och tittade på fästena och fick till det på första försöket.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Torkarblad model s

Inlägg av Tars »

dstr skrev:
Mrk skrev:
Najs att ni köper en bil för en mille+ och kör torkarblad från biltema.
Jag köpte mina på Ullared (måste ha råd att tanka Ferrarin).

Hittade inget som matchade i listorna, men måttade och tittade på fästena och fick till det på första försöket.
Det är därför man har råd för man snålar med annat. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar