Aktivera launch mode i P90DL facelift

Här samlar vi inlägg som tipsar om finesser på bilarna som alla ägare kanske inte känner till.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av bylund »

Waxinator skrev:
bylund skrev:
Det är dock utetemperaturen.
Okay :? finns där ingen visning för batteritempen ?
Jag fick igår hjälp av en fransman med att hitta omställning mellan batteri procent och kilometer...
(Man träffar alltid andra trevliga Tesla ägare vid superladdarna. Han med familj var tillbaka från Lofoten).
Man måste in i servicemeny såvitt jag vet för att se det (d v s man måste ha Teslas lösenord som byts ofta...)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Waxinator
Teslaägare
Inlägg: 133
Blev medlem: 05 jul 2015 15:47
Ort: Glommen

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av Waxinator »

Jag har aldrig fått "Launch Mode" att fungera trots jag tryckt på "Max Battery Power"... den har alltid sagt att båda pedalerna är nedtryckta och sedan skuttar bilen iväg. Idag såg jag att vid aktivering av "Max Battery Mode" så ändras texten till "Max Battery Power in 1+hour" tills batteriet är uppvärmt och "REDO!". Först därefter får man ut 100% av batteriet. Från Sport till Insane/Ludicrous ökas vridmomentet med 60%. Vid "Max Battery Power" får man 100%. Nästa utflykt få visa om det märks någon skillnad mellan "Launch Mode" och "Stampa på gasen läge". :P
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av HelectriC »

Waxinator skrev:
Jag har aldrig fått "Launch Mode" att fungera trots jag tryckt på "Max Battery Power"... den har alltid sagt att båda pedalerna är nedtryckta och sedan skuttar bilen iväg. Idag såg jag att vid aktivering av "Max Battery Mode" så ändras texten till "Max Battery Power in 1+hour" tills batteriet är uppvärmt och "REDO!". Först därefter får man ut 100% av batteriet. Från Sport till Insane/Ludicrous ökas vridmomentet med 60%. Vid "Max Battery Power" får man 100%. Nästa utflykt få visa om det märks någon skillnad mellan "Launch Mode" och "Stampa på gasen läge". :P
fast den där 1hour är beroende av om du kört innan eller bilen är kall, utetemp etc. Under den veckan jag hade en P90DL så hade jag mellan 5-25min för max battery.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Waxinator
Teslaägare
Inlägg: 133
Blev medlem: 05 jul 2015 15:47
Ort: Glommen

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av Waxinator »

Jag brukade 'dema' Ludicrous för grannarna efter 5 minuters körning och i 20 graders utetemperatur.
Jag hade ställt in "Max Battery Mode" en gång och trodde i min enfald att detta gällde för evigt... :oops: men efter tre timmar går det tillbaka till normal Ludicrous. :o

Jag tyckte att blodet försvann i ansiktet med Ludicrous men hädanefter får jag nog sätta på mig tryckdräkt för att klara max battery mode... :D
Senast redigerad av Waxinator, redigerad totalt 3 gång.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av grenhall »

Waxinator skrev:
Jag brukade 'dema' Ludicrous för grannarna efter 5 minuters körning och i 20 graders utetemperatur.
Jag hade ställt in "Max Battery Mode" en gång och trodde i min enfald att detta gällde för evigt... :oops: men efter tre timmar går det tillbaka till normal Ludicrous. :o
Rätt bra med tanke på att det värmer upp batteriet. :)
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av danni »

Nej, nu räcker det. Tibor, kan du skapa ett privat underforum för alla som har Ludicrous mode, så de kan diskutera såna här saker utan att jag behöver läsa? Jag har fan inte råd att byta bil än.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av bylund »

danni skrev:
Nej, nu räcker det. Tibor, kan du skapa ett privat underforum för alla som har Ludicrous mode, så de kan diskutera såna här saker utan att jag behöver läsa? Jag har fan inte råd att byta bil än.
Frågan är väl om du har råd att inte byta bil. Tänk vad mycket tid du skulle spara på vägen till jobbet. Tid du kan fakturera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av danni »

bylund skrev:
danni skrev:
Nej, nu räcker det. Tibor, kan du skapa ett privat underforum för alla som har Ludicrous mode, så de kan diskutera såna här saker utan att jag behöver läsa? Jag har fan inte råd att byta bil än.
Frågan är väl om du har råd att inte byta bil. Tänk vad mycket tid du skulle spara på vägen till jobbet. Tid du kan fakturera.
Ja, precis. I alla fall om jag kostar på att bygga en privat fil längs motorvägen till jobbet, för L-mode är rätt värdelöst i köer... Om man inte ser typ en Toyota IQ och bestämmer sig för att spela bilgolf och ska köra en riktigt ordentlig drive.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av far1far2 »

danni skrev:
Nej, nu räcker det. Tibor, kan du skapa ett privat underforum för alla som har Ludicrous mode, så de kan diskutera såna här saker utan att jag behöver läsa? Jag har fan inte råd att byta bil än.
Samma här eka jag! :mrgreen:
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Aktivera launch mode i P90DL facelift

Inlägg av boreno »

danni skrev:
Jag har fan inte råd att byta bil än.
Nu när jag har en splitter ny 90D, och med nästan 5 månader totalt som Teslaägare, stirrar jag ändå med glansig, avundsjuk blick på alla P90D som står och laddar på vad som hädanefter får kallas för suckarna. Det blir till att stanna hemma och sova i bilen i garaget i fortsättningen, för detta får mig att känna mig inkomplett!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Skriv svar