Nya BFR och Månturism

Här diskuterar vi Elon Musks övriga företag och projekt.

Moderator: Redaktion

12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av 12man »

Teknik intresserade check
Miljö intresserade check
Ekonomi intresserade check
Kultur intresserade check
ms 76132 "Eleamore"
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av Mickep »

Kanske lite mörk tanke.
Men vad händer om något går fel. det är ju "extremt farligt". Tänk er med 100 konstnärer däruppe (ja vet att det är ett dussin, men iallfall) Kanske nästa netflixserie, reality-typ. Vet inte om det är komedi eller drama, men det lutar åt lite morbida humoristiska.
Det är så många frågor som dyker upp, hur skall urvalet gå till, blir det någon tävling.japanen verkar ha lite obskyr musiksmak så det kommer nog bli något oväntat. (tror inte någon miljadärartist vill åka utan det blir någon underground flummig pårökt personlighet)
herreg** kom just på att japansk tv kommer bli svinförtjust när dessa artister skall på träning, de kommer vara som bambi på hal is.Astronutaerna brukar ju vara de mest intelligenta och atletiska, här är det tvärtom. jag ser det framför mig hur de kommer studsa runt, kräkas i vomitkometen. Svårt att inte le. japansk tv i sitt nötskal.
Och så de japanska nationalismen från dagsmedia när de undrade hur en japansk medborgare kunde väljas först (var det den överlägsna kulturen eller ärovördigheten som avgjorde det,undrade de), när japanen egentligen var den första som betalade.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av StefL »

Mickep skrev:
Kanske lite mörk tanke.
Men vad händer om något går fel. det är ju "extremt farligt". Tänk er med 100 konstnärer däruppe (ja vet att det är ett dussin, men iallfall) Kanske nästa netflixserie, reality-typ. Vet inte om det är komedi eller drama, men det lutar åt lite morbida humoristiska.
Det är så många frågor som dyker upp, hur skall urvalet gå till, blir det någon tävling.japanen verkar ha lite obskyr musiksmak så det kommer nog bli något oväntat. (tror inte någon miljadärartist vill åka utan det blir någon underground flummig pårökt personlighet)
Själv kom jag bara på mig själv med att tänka - helvete, bara inte Bono lyckas snacka sig med :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av LarsL »

Frisörer, telefonlursrengörare och arkitekter... tycker jag känner igen planen. ;)
Användarvisningsbild
perwis
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 01 mar 2015 22:13

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av perwis »

bjelkeman skrev:
Svenssons skrev:
kallekula skrev:
Säger dom när första BFR ska flyga? Jag antar att månflygningen med folk inte blir den första :)
Sas väl inget definitivt datum men innan flygning så blir det små hopp... Dessa skulle göras i Texas, i alla fall för BFS, själva skeppet alltså.

Shotwell sade nyligen att
Gwynne Shotwell “I hope to be doing hot tests next year with the second stage, the spaceship, and make an orbital flight in 2020,” she said. “We would like to put large cargo on the surface of the moon by 2022. And we have our eyes on the prize to send people to Mars in 2024.”
https://spacenews.com/spacex-president- ... d-the-u-s/
Intressant. Det tyder på att tidsplanen för Mars som EM presenterade på IAC 2017 fortfarande gäller. Där sade han att de siktar på att landa på mars 2022 obemnannat och bemannat 2024. Tydligen så är mars i lämplig position vartannat år.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av Bod »

LarsL skrev:
Frisörer, telefonlursrengörare och arkitekter... tycker jag känner igen planen. ;)
:D
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av Kalle »

Bod skrev:
LarsL skrev:
Frisörer, telefonlursrengörare och arkitekter... tycker jag känner igen planen. ;)
:D
Hahaha jaaaa jusdet!
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av Mickep »

kan ni förklara referensen?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av bjelkeman »

Mickep skrev:
kan ni förklara referensen?
Starta vid 3.16

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Nya BFR och Månturism

Inlägg av Kalle »

Från boken liftarens guid till galaxen :)
Skriv svar