7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Här diskuterar vi Elon Musks övriga företag och projekt.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: 7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Inlägg av _TonyV »

Well said...
IMG_1195.JPG
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: 7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Inlägg av JFAH »

Märk väl att den ombyggnationen har varit stött och blött de senaste 30 åren. Och slussen har varit i akut behov ombyggnationen de senaste 20...

Mars kommer i vart fall inte ha en str falang NIMBY folk att ta hänsyn till...
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: 7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Inlägg av Mickep »

Man måste hålla med om dödsrisken är betydande. tom på presentationen sa musk att för de första som åker så är kravet "är du beredd att dö... ok, då kan du åka med)"
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: 7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Inlägg av JFAH »

mati skrev:
Jag tycker att det där med "mänsklighetens överlevnad" är ganska egocentriskt. Det finns ju faktiskt lite andra djur på jorden än bara människor, även om vissa gärna vill bortse från detta. För att en civilisation -eller snarare en hel planet- ska fungera så behövs det lite mer än bara några människor som odlar lite grönsaker. Även om man lyckas att terraforma Mars med växter från jorden och allting så fungerar det bara när man även tar med en del av jordens fauna. Det är ett biologiskt kretslopp som krävs för att det ska klaffa. Bortsett från att jag inte skulle vilja sätta min fot på en planet där det bara finns människor och inga djur. Jag kan inte tänka mig ett tråkigare liv. :?
Mars skulle kunna bli en utmärkt frö bank (som den vi har på svalbard).
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: 7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Inlägg av Kalle »

LarsL skrev:
Jag gissar att vi skickar hårfrisörer och telefonputsare med första raketen, vi andra kommer efter sedan :)
de kan ju inte börja använda löv som valuta i alla fall, så de e nog lugnt ;)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: 7 sätt Elon:s plan kan döda oss, som gärna hade åkt :)

Inlägg av LarsL »

JFAH skrev:

Mars skulle kunna bli en utmärkt frö bank (som den vi har på svalbard).
Det är ju precis så Elon Musk tycker Mars ska användas, som en backup på livet i fall/när något katastrofalt händer med jorden. Tänk om vi är det enda livet i hela universum då måste vi göra vad vi kan för att skydda det. Det minsta vi kan göra är att se till att det finns på fler planeter än en. Och självklart ska det inte bara vara människor utan olika typer av djur och växter också. Det blir en Noas ark helt enkelt.
Skriv svar