Elons nya jobb

Här diskuterar vi Elon Musks övriga företag och projekt.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Elons nya jobb

Inlägg av bjelkeman »

Tunnlar är bra. Jag gillar tunnelbanor i städer. London, Tokyo, Paris, Stockholm, Singapore, Sydney, Washington DC har bra tunnelbanor som jag upplevt. Utmärkt komplement till vägtrafik.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Elons nya jobb

Inlägg av Teslaspolen »

Hahah, som om att han inte har fullt upp!

Säg mig var och när jag kan investera, det kan bli bra på sina ställen! :D Behövs något. Bor på landsbygden, blir alldeles obekväm med storstadens trafik, och det bara av att titta på den!

Och Elons humor... :mrgreen:
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Elons nya jobb

Inlägg av Vasp »

Ja varför inte det är ju inte raketteknik direkt.(pun intended)
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Elons nya jobb

Inlägg av bullen »

Syftar väl på en nedgrävd hyperloop
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Elons nya jobb

Inlägg av Kalle »

Ja tror han syftar på biltunnlar, intresant tanke.
Tänk vilken marknadsfördel man skulle ha om de fans en motor äg under köerna där bara en typ av bil (säg självkörande elbil) fick köra. De skulle nog va många fler som skulle lägga lite extra på att komma fram.

El tunner är nog även lättare ventilationsmässigt.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Elons nya jobb

Inlägg av Teslaspolen »

Jag tolkar det som biltunnlar jag med. Kanske endast för elfordon. Säkert med telefon/radio mottagning, kanske induktionsladdning om Elon nu tror på det.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elons nya jobb

Inlägg av LarsL »

Det är biltunnlar han är ute efter, han har snackat om dem tidigare. Tunnlar är ju bra eftersom de kan ledas lite kors och tvärs och inte stör landskapet. Men de är dyra!
Fördelen med elbilar är ju att de inte släpper ut avgaser så ventilationen av tunnlarna blir enklare.
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Elons nya jobb

Inlägg av Daoops »

I det här fallet biltunnlar. Men I bet det precis som med hyperloop kommer från hans lilla Mars-team som funderat på hur robotar kan gräva bostäder åt nyanlända Marsbor.

Sist han klagade på L.A-trafiken har jag för mig han mumlade något om modulbyggda våningsplan som man kan sätta upp utan att störa trafiken.

Du har en poäng där som vanligt Kalle, eldrivet och självkörande förenklar nog kravet på en biltunnel.
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Elons nya jobb

Inlägg av joel80 »

Åkte fin biltunnel i förrgår.. Med bilen på tåg.. Mellan England och Frankrike. Man kör på tåget och står stilla under överfarten. Rätt bekvämt... Var dock struligt och tog tid vid incheckningen den här gången. Jultrafik eller nått.. Normalt är det ett par minuters väntan, nu var det en timme. :/
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Skriv svar