Inställd provkörning :(

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Inställd provkörning :(

Inlägg av port513 »

Blev lovad en provkörning med Autopilot 2.0 men sen ringde de och avboka :(
Nu får man gå och vänta på nästa bokning....

Någon som testat denna i verklig körning?


/Henke
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av danni »

Nope. Har de verkligen bilar med det tillgängligt redan? Mjukvaran för AP 2.0 har ju inte släppts än. Tesla kan såklart ha prereleasegrejer.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av port513 »

Enligt den information jag fått ska de ha fått ut mjukvaran i mitten eller slutet på november.
Men jag fick inte tag på Tesla för att se vad de bokade om för.


/Henke
Användarvisningsbild
Waxinator
Teslaägare
Inlägg: 133
Blev medlem: 05 jul 2015 15:47
Ort: Glommen

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av Waxinator »

Som jag förstod det hela så levereras alla Tesla med hårdvaran AP2.0 efter september men programvaran släpps långt senare. Detta innebar att dessa bilar inte ens får det gamla AP1 i funktion. Kanske därför inte AP kan demonstreras ännu.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av port513 »

Nått är det jue men vi hade en bokning för just AP2 så man undrar vad som hände ;)

/Henke
Användarvisningsbild
strejf
Teslaägare
Inlägg: 245
Blev medlem: 03 sep 2016 22:56
Ort: Örnsköldsvik

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av strejf »

port513 skrev:
Nått är det jue men vi hade en bokning för just AP2 så man undrar vad som hände ;)

/Henke
De trodde säkert att du ville se en bil med AP 2.0 hårdvaran. Som sagt, finns ingen mjukvara ute till det ännu dock så det lär du inte få prova än på ett tag.
Tesla Investerare
Tesla Model 3 2019
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1493
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Boka en provkörning med AP1 om det är bilen du är intresserad av, kommer antagligen att ta månader innan du kan få en demo på AP2 som visar mer än AP1.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av port513 »

SR-71-BlackBird skrev:
Boka en provkörning med AP1 om det är bilen du är intresserad av, kommer antagligen att ta månader innan du kan få en demo på AP2 som visar mer än AP1.
Bilen har jag ju provkört så det var snarare test av AP2 som skulle göras och programvara finns det ute, frågan är om de får, vill och vågar köra på det i demobilar.
Men det var tydligt att det var provkörning av AP2 och vi hade till och med en körplan ;)


/Henke
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av vigge50 »

port513 skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Boka en provkörning med AP1 om det är bilen du är intresserad av, kommer antagligen att ta månader innan du kan få en demo på AP2 som visar mer än AP1.
Bilen har jag ju provkört så det var snarare test av AP2 som skulle göras och programvara finns det ute, frågan är om de får, vill och vågar köra på det i demobilar.
Men det var tydligt att det var provkörning av AP2 och vi hade till och med en körplan ;)


/Henke
Vad menar du med att programvaran finns ute? Ingen bil med AP2 hårdvaran har tillgång till autopilot förutom några bilar som ledande teslaanställda som jobbar med AP2 har. Förvänta dig inte kunna testa autom körning före 2018 skulle jag säga.
Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av port513 »

vigge50 skrev:
port513 skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Boka en provkörning med AP1 om det är bilen du är intresserad av, kommer antagligen att ta månader innan du kan få en demo på AP2 som visar mer än AP1.
Bilen har jag ju provkört så det var snarare test av AP2 som skulle göras och programvara finns det ute, frågan är om de får, vill och vågar köra på det i demobilar.
Men det var tydligt att det var provkörning av AP2 och vi hade till och med en körplan ;)


/Henke
Vad menar du med att programvaran finns ute? Ingen bil med AP2 hårdvaran har tillgång till autopilot förutom några bilar som ledande teslaanställda som jobbar med AP2 har. Förvänta dig inte kunna testa autom körning före 2018 skulle jag säga.
Skillnad på finns ute och påslagen, säkert inte fullt funktionsduglig men med tanke på hur de ska samla in information för AP2 så lär den ligga latent på samma sätt som AP1 gjorde.
Vet bara vad Tesla centret sa, jag har ingen insidersinformation om Tesla så det kan vara så som ni säger eller inte vem vet?

Jag blev bara lissen att de ställde in demon...


/Henke
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av Bjelke »

port513 skrev:
vigge50 skrev:
port513 skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Boka en provkörning med AP1 om det är bilen du är intresserad av, kommer antagligen att ta månader innan du kan få en demo på AP2 som visar mer än AP1.
Bilen har jag ju provkört så det var snarare test av AP2 som skulle göras och programvara finns det ute, frågan är om de får, vill och vågar köra på det i demobilar.
Men det var tydligt att det var provkörning av AP2 och vi hade till och med en körplan ;)


/Henke
Vad menar du med att programvaran finns ute? Ingen bil med AP2 hårdvaran har tillgång till autopilot förutom några bilar som ledande teslaanställda som jobbar med AP2 har. Förvänta dig inte kunna testa autom körning före 2018 skulle jag säga.
Skillnad på finns ute och påslagen, säkert inte fullt funktionsduglig men med tanke på hur de ska samla in information för AP2 så lär den ligga latent på samma sätt som AP1 gjorde.
Vet bara vad Tesla centret sa, jag har ingen insidersinformation om Tesla så det kan vara så som ni säger eller inte vem vet?

Jag blev bara lissen att de ställde in demon...


/Henke
Du har nog rätt i att ngn form av programvara ligger i bilarna redan och kör inlärningsmode typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av ochso »

port513 skrev:
Blev lovad en provkörning med Autopilot 2.0 men sen ringde de och avboka :(
Nu får man gå och vänta på nästa bokning....
Någon som testat denna i verklig körning?
/Henke
Inte kul när man sett fram emot en provkörning. Själv hade jag en provkörning inbokad både för att få testa model X och autopiloten, båda två helt nya för mig. Problemet var att jag hade bokat den där onsdagen när all snö kom i Stockholm så de ringde och avbokade, trafiken stod still så det var liksom ingen idé...
Användarvisningsbild
port513
Inlägg: 75
Blev medlem: 06 okt 2014 08:06
Ort: Staffanstorp

Re: Inställd provkörning :(

Inlägg av port513 »

ochso skrev:
port513 skrev:
Blev lovad en provkörning med Autopilot 2.0 men sen ringde de och avboka :(
Nu får man gå och vänta på nästa bokning....
Någon som testat denna i verklig körning?
/Henke
Inte kul när man sett fram emot en provkörning. Själv hade jag en provkörning inbokad både för att få testa model X och autopiloten, båda två helt nya för mig. Problemet var att jag hade bokat den där onsdagen när all snö kom i Stockholm så de ringde och avbokade, trafiken stod still så det var liksom ingen idé...
Helt stillastående är väl knasig trafik att testa i men långa köer och orytmisk trafik hade ju vart trevligt att testa i.


/Henke
Skriv svar