Model 3 spotting

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Model 3 spotting

Inlägg av mati »

Crappy skrev:
Jerker skrev:

...och jag blir knappast först i Sverige att få bilen; jag har ju ingen Tesla idag... :-(
Med tanke på vad du gör med dina inlägg för oss Tesla nördar och M3 trånande stackars människor så förtjänar du den först
Precis. Den dagen Jerker hämtar sin Model 3 (med drag) blir det fest. Då får vi alla ta ledigt och vara med. De första Model X-leveranserna till Svenssons & Co kommer att blekna i jämförelse. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Crappy skrev:
Jerker skrev:

...och jag blir knappast först i Sverige att få bilen; jag har ju ingen Tesla idag... :-(
Med tanke på vad du gör med dina inlägg för oss Tesla nördar och M3 trånande stackars människor så förtjänar du den först
Precis. Den dagen Jerker hämtar sin Model 3 (med drag) blir det fest. Då får vi alla ta ledigt och vara med. De första Model X-leveranserna till Svenssons & Co kommer att blekna i jämförelse. :)
Jag är på om jag kan! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
mati skrev:
Crappy skrev:
Jerker skrev:

...och jag blir knappast först i Sverige att få bilen; jag har ju ingen Tesla idag... :-(
Med tanke på vad du gör med dina inlägg för oss Tesla nördar och M3 trånande stackars människor så förtjänar du den först
Precis. Den dagen Jerker hämtar sin Model 3 (med drag) blir det fest. Då får vi alla ta ledigt och vara med. De första Model X-leveranserna till Svenssons & Co kommer att blekna i jämförelse. :)
Jag är på om jag kan! :)
Haha! Ni är för rara! Det vore nåt det!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

Ja varför inte? Det vore kult-status på det ju :)
Och inte att förglömma vår värdefulla presidents
leverans oxo, det blir historisk ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
Ja varför inte? Det vore kult-status på det ju :)
Och inte att förglömma vår värdefulla presidents
leverans oxo, det blir historisk ;)
Definitivt hans leverans! Han har gjort mer för Tesla i det här landet än nån annan!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Bjelke »

Ja han har tom gjort mycket för alla elbilar egentligen :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av 12man »

ratten??? 2st rullknappar? utan symboler? kåpan har ett märke ovanför vänstra delen av tesla loggan som om den legat klämd, finns nåt jag inte ser här, här blir det en överraskning om 134 timmar tror jag
Bild
ms 76132 "Eleamore"
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av vigge50 »

12man skrev:
ratten??? 2st rullknappar? utan symboler? kåpan har ett märke ovanför vänstra delen av tesla loggan som om den legat klämd, finns nåt jag inte ser här, här blir det en överraskning om 134 timmar tror jag
Bild
Riktigt bra fråga vad de ska vara till, kan det vara att en är för volymen och den andra för hastigheten på autopiloten eller farthållaren?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 spotting

Inlägg av HelectriC »

Ratten som den är på dessa bilder ser nästan ut som när man förstorar bilden på en leksaksbil, dålig passform, oskarpa kanter, oönskade tryckmärken. Det måste vara nån slags kåpa eller nåt, så där kan man ju bara inte släppa ut en bil år 2017. Speciellt inte när man precis har anställt en erkänt duktig interiörchef från volvo.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare
Inlägg: 1070
Blev medlem: 03 aug 2014 10:46
Ort: Stockholm

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Kilowatt »

HelectriC skrev:
Ratten som den är på dessa bilder ser nästan ut som när man förstorar bilden på en leksaksbil, dålig passform, oskarpa kanter, oönskade tryckmärken. Det måste vara nån slags kåpa eller nåt, så där kan man ju bara inte släppa ut en bil år 2017. Speciellt inte när man precis har anställt en erkänt duktig interiörchef från volvo.
Det där är väl en riktigt gammal bild ändå?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Model 3 spotting

Inlägg av AGCF »

Märket kan vara för att airbagen spräcker kåpan där
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Model 3 spotting

Inlägg av 12man »

Kilowatt skrev:
HelectriC skrev:
Ratten som den är på dessa bilder ser nästan ut som när man förstorar bilden på en leksaksbil, dålig passform, oskarpa kanter, oönskade tryckmärken. Det måste vara nån slags kåpa eller nåt, så där kan man ju bara inte släppa ut en bil år 2017. Speciellt inte när man precis har anställt en erkänt duktig interiörchef från volvo.
Det där är väl en riktigt gammal bild ändå?
tog den från http://teslaclubsweden.se/leveranser-av ... -en-vecka/ men som du säger troligen gammal, nån som har nån nyare?
denna men fel vinkel Bild
ms 76132 "Eleamore"
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Surfaren »

12man skrev:
tog den från http://teslaclubsweden.se/leveranser-av ... -en-vecka/ men som du säger troligen gammal, nån som har nån nyare?
denna men fel vinkel Bild
Från samma tillfälle som bilden ovan:
https://lh3.googleusercontent.com/J3AZ8 ... x9HcZ3Djzw

Nog tycker jag att ratten ser likadan ut.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Wayne
Inlägg: 78
Blev medlem: 03 apr 2016 12:49
Ort: Sundbyberg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Wayne »

vigge50 skrev:
12man skrev:
ratten??? 2st rullknappar? utan symboler? kåpan har ett märke ovanför vänstra delen av tesla loggan som om den legat klämd, finns nåt jag inte ser här, här blir det en överraskning om 134 timmar tror jag
Bild
Riktigt bra fråga vad de ska vara till, kan det vara att en är för volymen och den andra för hastigheten på autopiloten eller farthållaren?
Knappar? Jag tror inte att en sådan futuristisk bil har knappar... Jag tror det är touch som känner igen, upp, ner, höger, vänster så får du programmera själv.
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Torkel »

Du styr med dem. Som rullmöss :)

Men ratten då. Den kommer ju vara av samma material oavsett om man printar läder-mönster på den. Jag tror den känns bra och att utseendet är en vanesak. Annars kommer det säkert finnas driftiga tredjeparter som erbjuder aningens för fyra tillbehör :)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10258
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Legato »

vigge50 skrev:
Riktigt bra fråga vad de ska vara till, kan det vara att en är för volymen och den andra för hastigheten på autopiloten eller farthållaren?
Hur menar ni nu? Det är ju två rullhjul även på nuvarande Teslor så det är väl ändå ingen skräll?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Model 3 spotting

Inlägg av vigge50 »

Legato skrev:
vigge50 skrev:
Riktigt bra fråga vad de ska vara till, kan det vara att en är för volymen och den andra för hastigheten på autopiloten eller farthållaren?
Hur menar ni nu? Det är ju två rullhjul även på nuvarande Teslor så det är väl ändå ingen skräll?
Jo men deras funktion kan väll knappast vara den samma som idag när de används till att byta app på instrumentbrädan?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Model 3 spotting

Inlägg av mati »

vigge50 skrev:
Jo men deras funktion kan väll knappast vara den samma som idag när de används till att byta app på instrumentbrädan?
Att byta app på lilla skärmen är en funktion som vänster knappen har. Den andra funktionen är att ändra volym för media/telefon. Vet inte om det är nåt mer man kan göra med den. Höger knappen går att ställa in vad den ska göra. Min öppnar t.ex. pano-taket. Varför skulle inte Model 3 ha samma, förutom app-byte då?
Inte att glömma den viktigaste funktionen för scroll-knapparna. Reset av stora skärmen. Den lär behövas minst lika ofta på Model 3. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
vigge50 skrev:
Jo men deras funktion kan väll knappast vara den samma som idag när de används till att byta app på instrumentbrädan?
Att byta app på lilla skärmen är en funktion som vänster knappen har. Den andra funktionen är att ändra volym för media/telefon. Vet inte om det är nåt mer man kan göra med den. Höger knappen går att ställa in vad den ska göra. Min öppnar t.ex. pano-taket. Varför skulle inte Model 3 ha samma, förutom app-byte då?
Inte att glömma den viktigaste funktionen för scroll-knapparna. Reset av stora skärmen. Den lär behövas minst lika ofta på Model 3. :lol:
Näää då! Model 3 är en ny konstruktion från grunden och saknar alla barnsjukdomar som S och X har! :roll:
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Jerker »

Här är ett fotomontage av en tysk som ville se hur det ser ut med regskylt fram.
Model3RegskyltFram.jpg
Sabbe
Inlägg: 1318
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Sabbe »

IMG_7719.JPG
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Hok »

Jerker skrev:
Här är ett fotomontage av en tysk som ville se hur det ser ut med regskylt fram.
Model3RegskyltFram.jpg
Det där gillar jag faktiskt mer än utan skylten. Bryter av på något sätt.
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Surfaren »

Jag redigerade in fälgarna jag hade tänkt på en bild av Model 3 i den färg jag hade tänkt. Gubbsilver är lättskött vilket jag tänkte prioritera denna gång, dessutom syns inte det äckliga kromet lika tydligt på silverbakgrund.

Problem: fälgarna ser pyttesmå ut, det blev en obalans där som jag inte gillar. Skulle vara fenomenalt om fälgarna även lanseras i mörkgrått tills jag får beställa, men det är väl inte så troligt.

Edit: nu kom jag på en sak. Aero-fälgarna är antagligen 18" och de nya turbinfälgarna är troligen 19". Ser så ut på en annan bild där två Model 3 står intill varandra med olika fälgar.
Model3gubbsilver.jpg
Senast redigerad av Surfaren, redigerad totalt 1 gånger.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Crappy »

Jag kikar lite på vänster spak.
Den har pilar för fram och tillbaka rörelse, hastighetsreglering för AP?

Det verkar även vara en liten kontroversiell lösning (spaceship lösning) för vindrutetorkarna knapptryckningar 1 för intervall, 2 för hastighet.
Just vindrutetorkare och reglage.... funkar torkarna med sensor nu?
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Model 3 spotting

Inlägg av Surfaren »

Crappy skrev:
Jag kikar lite på vänster spak.
Den har pilar för fram och tillbaka rörelse, hastighetsreglering för AP?
Eller helljus som på många andra bilar? Det är ju även en symbol för helljus där intill pilarna.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Skriv svar