Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inläggav misiler » 12 feb 2018 14:07

Har de justerat hemsidan också?

https://www.tesla.com/sv_SE/model3?redirect=no

Nu står det att de inte ens ska inleda internationella leveranser av vänsterstyrda fordon innan 2019.
misiler

Inläggav Silversound » 12 feb 2018 14:52

Fick början av 2019 också, fast jag räknar inte med att se den innan sommaren 2019, i bästa fall. Tror inte vi ser många bilar levererade utanför USA från det att de nått #200 K levererad inom landet och de fyra "phase out"-kvartalen är över. De kanske skickar några utomlands, främst Kanada, om de rent logistiskt har svårt att leverera alla i USA pga för hög produktion i förhållande till vad de har kapacitet att lämna över till kunder. Det är min lilla teori i alla fall. Eller så är de schysta mot oss som bokade tidigt och ändå sprider ut lite bilar på andra marknader. Den som lever får se...
Väntar tålmodigt på min Model ≡
Silversound

Inläggav Teslaägare Svenssons » 12 feb 2018 17:48

Både Kanada och Mexiko lär få se leveranser av Model 3 innan Europa är på gång. När Model X släpptes så fick även Kina leveranser före Europa. Kan mycket väl ske även för Model 3.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Limbster » 12 feb 2018 19:55

Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu. Nåja må så vara! Men det som irriterar mig mest är att resten av bil branchen verkar bedrivit spionage mot tesla och verkar fördröja sina modeller. Vad hände lixom med niro ev och ioniq ev med större batterier eller leaf med 60 kwh, jo det sköt de lite snyggt på något år :evil:
Reserverat M3, nöjd med min Ampera tillsvidare
Limbster

Inläggav Teslaägare kler » 12 feb 2018 20:09

Limbster skrev:Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu.

Berätta mer om dina investeringar! :)
Model X 75D [2018]
Reserverat Model 3 [mars 2017]
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inläggav Limbster » 12 feb 2018 20:50

Tillfällig tur :D
Limbster

Inläggav Teslaägare dstr » 12 feb 2018 21:23

Limbster skrev:Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu. Nåja må så vara! Men det som irriterar mig mest är att resten av bil branchen verkar bedrivit spionage mot tesla och verkar fördröja sina modeller. Vad hände lixom med niro ev och ioniq ev med större batterier eller leaf med 60 kwh, jo det sköt de lite snyggt på något år :evil:

En köplats för en Model 3 är en helt annan sorts investering.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Crappy » 12 feb 2018 21:44

Jag fick mitt mail redan i fredags.
Men jag fick det av någon anledning på norska
"
Hei Lennart,
Vi vil igjen takke for din støtte, ved å ha reservert Model 3.

Vi arbeider hardt for å imøtekomme etterspørselen, og ønsker å informere deg om at ditt estimerte leveringstidspunktet blir litt senere. Du kan logge inn på Tesla-kontoen din når som helst for å se din beregnede leveringstid.

Tusen takk for tålmodigheten. Vi kan gleder oss til du får din Model 3.
"
Crappy

Inläggav Limbster » 12 feb 2018 22:22

dstr skrev:
Limbster skrev:Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu. Nåja må så vara! Men det som irriterar mig mest är att resten av bil branchen verkar bedrivit spionage mot tesla och verkar fördröja sina modeller. Vad hände lixom med niro ev och ioniq ev med större batterier eller leaf med 60 kwh, jo det sköt de lite snyggt på något år :evil:

En köplats för en Model 3 är en helt annan sorts investering.

Hahaha. Det brukar sägas att man ska undvika att investera i produkter/företag man inte förstår, model3 ter sig allt mer obegriplig för mig :roll: more then rocket sience :roll:
Limbster

Inläggav Skee » 17 feb 2018 11:27

Inte fått något mail sedan jag la min reservation.
Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar.
Användarvisningsbild
Skee

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3