Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model 3 SR+

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Model 3 SR+

Inläggav Teslaägare pinussen » 11 sep 2019 09:37

Om nån av er inte hänger i FB-gruppen. https://youtu.be/AYv1CZpn9RA
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare

Referralkod: bjrn13724

Inläggav Teslaägare LarsL » 11 sep 2019 13:57

Är det inte så att helljusautomatiken inte fungerar under en viss hastighet? Så har det varit på andra bilar jag kört.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver Metallic, svart inredning, dragkrok.
https://invite.tibber.com/4c05e5f0 500 bonus kr och möjlighet att styra din laddning mot elpriset.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare pinussen » 11 sep 2019 14:19

LarsL skrev:Är det inte så att helljusautomatiken inte fungerar under en viss hastighet? Så har det varit på andra bilar jag kört.

Möjligen, fast varför skulle man vilja ha den funktionen. Vanlig på/av borde ju fungera men gör inte det heller när man stängt av auto.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare

Referralkod: bjrn13724

Inläggav Teslaägare LarsL » 11 sep 2019 16:48

pinussen skrev:
LarsL skrev:Är det inte så att helljusautomatiken inte fungerar under en viss hastighet? Så har det varit på andra bilar jag kört.

Möjligen, fast varför skulle man vilja ha den funktionen. Vanlig på/av borde ju fungera men gör inte det heller när man stängt av auto.

Ja, det kanske man kan fråga sig, men det fungerade exakt så på min Mercedes. Om jag ville ha igång helljuset i långsam hastighet fick jag slå av automatiken.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Tesla Model 3 SR+ Midnight Silver Metallic, svart inredning, dragkrok.
https://invite.tibber.com/4c05e5f0 500 bonus kr och möjlighet att styra din laddning mot elpriset.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Referralkod: lars74032

Inläggav Teslaägare Antti V » 12 sep 2019 07:23

Matthiaz skrev:Hämtade ut min SR+ idag, väldigt trevlig bil!
Två saker jag noterade efter att läst en hel del här innan leverans, trodde inte SR+ skulle visa trafiken runtom bilen utan bara i egna filen. Min visar dock all trafik även i filerna bredvid.
Tror jag lästa att dimljusen fram var monterade även på SR+ men att dom inte gick att starta. Men på min var det bara svarta plastkåpor istället för dimljus ifram.

Men vänta nu.. Dimljus ska du har på en SR+.
Det kan väl inte sitta plastkåpor över dimljusen? Skicka in en bild på det.. Det vill jag se!
Blå TM3 SR+ med dragkrok
Användarvisningsbild
Antti V
Teslaägare

Referralkod: antti63126

Inläggav Teslaägare kikat » 12 sep 2019 07:40

Antti V skrev:
Två saker jag noterade efter att läst en hel del här innan leverans, trodde inte SR+ skulle visa trafiken runtom bilen utan bara i egna filen. Min visar dock all trafik även i filerna bredvid.
Tror jag lästa att dimljusen fram var monterade även på SR+ men att dom inte gick att starta. Men på min var det bara svarta plastkåpor istället för dimljus ifram.

Det kan väl inte sitta plastkåpor över dimljusen? Skicka in en bild på det.. Det vill jag se!

Enligt specifikationen på Tesla.com så ska inte dimljus ingå i reducerad premium utan bara i premium.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Matthiaz » 12 sep 2019 08:17

kikat skrev:
Antti V skrev:

Enligt specifikationen på Tesla.com så ska inte dimljus ingå i reducerad premium utan bara i premium.

Kanske inte syns så tydligt på den här bilden, är lite mörkt, men det är bara en svart plastkåpa där dimljusen ska vara. Men det märkliga är att i "Ljusinställningar" på skärmen har jag en knapp för dimljus fram och en knapp för dimljus bak. Knappen "Dimljus fram" blir blå när jag trycker på den, men ser inte att det händer något med någon lampa i fram på bilen?
dimljus.jpg
SR+, Blå/svart, drag, 18" Aero levererad 2019-09-09
Användarvisningsbild
Matthiaz
Teslaägare

Referralkod: matthias28252

Inläggav Teslaägare R2_m3 » 12 sep 2019 08:54

Ja dimljusen tydligen borttagna i senare byggen:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 768/page-2
BMW i3 60Ah REX
Beställt en SR+, MSM, aero, drag den 28/8. Leverans prel 23/9.
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare

Referralkod: arto25600

Inläggav Teslaägare HerrNilsson » 12 sep 2019 12:53

LarsL skrev:Hur funkar uppdateringar för oss utan premium uppkoppling? Har någon fått en uppdatering utan WiFi? Vilken version ligger ni på, någon som fått 2019.32?

Fick 2019.32.2.1 imorse.
Mvh
Nilsson

Model X 90D & Model 3 SR+
Tidigare Teslor: Model S P85D Ludicrous
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inläggav Pall » 13 sep 2019 17:51

kikat skrev:
Antti V skrev:

Kanske finns på eBay som så mycket annat...
Pall

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3