Mail från Tesla ang model 3 reservation

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Mail från Tesla ang model 3 reservation

Inlägg av bylund »

Tja, de har andra modeller med obegränsad körsträcka. Fast översättaren missade nog här att specificera att det är engelska mil det handlar om.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Mail från Tesla ang model 3 reservation

Inlägg av Jerker »

bylund skrev:
Tja, de har andra modeller med obegränsad körsträcka. Fast översättaren missade nog här att specificera att det är engelska mil det handlar om.
Nähä? ;)
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare
Inlägg: 438
Blev medlem: 28 apr 2015 16:45
Ort: Malmö

Re: Mail från Tesla ang model 3 reservation

Inlägg av bladh »

StefL skrev:
Inget mail och det står fortfarande slutet av 2018 på My Tesla. Vilket med nu "presenterad" försening gör att min spådom om leverans en viss torsdag i slutet av maj 2019 framstår som allt mer sannolik :lol:
:lol:
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Mail från Tesla ang model 3 reservation

Inlägg av LarsL »

Wayne skrev:
Feddan skrev:
Model3Reservation.PNG
Ingen skillnad på estimatet för en reservation gjord över ett år senare. Varför stod jag och köade ute i kylan i flera timmar? :cry:
Du stod i kylan för att du tror på något.
Samt att Musk lovade "något speciellt" för dag 1 bokningsinnehavare.


Här är artikeln som även bekräftar detta.
Han lovade ingen något specielt innan de ställde sig i kön. Det var först när han såg hur många de var som köade som han sa attman skulle skicka ut något, en liten affisch blev det. Sedan har det vuxitfram något om att de som stod i en fysisk kö ska få något, vet inte om Elon har konfirmerat det...
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Mail från Tesla ang model 3 reservation

Inlägg av Henrik Torphammar »

Smutt skrev:
Henrik Torphammar skrev:
Köandet är ju inte för köplatsen. Det är och har alltid varit uppenbart att så mycket mer än tidpunkten för reservationen styr leveransen. Det går att se saker i repris, men att säga att jag var där är lite speciellt för mig iaf. Oavsett om man under tiden hinner lacka ur på Tesla eller köpa en annan bil så var man där. Varför gå på fotboll eller på F1 när det ändå gör sig så mycket bättre hemma på TV.
Köpa en annan bil? Du måste mena en annan Tesla
Jag är inne lite på att bygga själv faktiskt. Vi får se var det landar.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Användarvisningsbild
Wayne
Inlägg: 78
Blev medlem: 03 apr 2016 12:49
Ort: Sundbyberg

Re: Mail från Tesla ang model 3 reservation

Inlägg av Wayne »

LarsL skrev:
Wayne skrev:
Feddan skrev:
Bilagan Model3Reservation.PNG finns inte längre
Ingen skillnad på estimatet för en reservation gjord över ett år senare. Varför stod jag och köade ute i kylan i flera timmar? :cry:
Du stod i kylan för att du tror på något.
Samt att Musk lovade "något speciellt" för dag 1 bokningsinnehavare.


Här är artikeln som även bekräftar detta.
Han lovade ingen något specielt innan de ställde sig i kön. Det var först när han såg hur många de var som köade som han sa attman skulle skicka ut något, en liten affisch blev det. Sedan har det vuxitfram något om att de som stod i en fysisk kö ska få något, vet inte om Elon har konfirmerat det...
Du menar typ såhär?
elon working on iut.jpg
If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.
https://youtu.be/HUvWNxxWDus
Skriv svar