Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av vigge50 »

Nu har Tesla börjat skicka ut inbjudan till design studion för de som har Model 3 reservation i USA och inte är anställda hos Tesla eller SpaceX och enligt informationen som finns nu så ska de få leveranser i år.

https://electrek.co/2017/11/21/tesla-mo ... n-holders/
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av Bjelke »

Wow kul! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av Svenssons »

[SARKASM]
Men Tesla håller ju på att gå i konkurs enligt Lutz och presentationen av lastbil och Roadster var ju bara en avledningsmanöver för att de inte kan producera några Model 3-bilar. Hur kan de nu leverera Model 3 inom 4 veckor?
[/SARKASM]

Mycket roligt som sagt var! Känns som de fått igång produktion enligt plan igen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av Sabbe »

4 veckors leveranstid låter lovande
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av snowtroll »

Nu ökade ivern och längtan rejält! :P
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av Bjelke »

Dom som fått det nu är såklart dom som bokade allra först så än så länge säger det inte så mycket men kul att det rör på sig lite iaf :)
Jag väntar mer på nyheter om att nästa steg börjar bli klart dvs 4-hjulsdrift osv...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av chaffis75 »

Kul de börjar röra på sig... Känns som att de gått väldigt trögt sedan de hade de där eventet då 30 anställda fick sina bilar men detta är ju ett tydligt tecken på att hjulen nu börjar rulla på...
Vad säger ni, är de typ 3 månades försening i förhållande till vad man trodde vid eventet jag nämner ovan?

De jag också väntar på med spänning på är när de första bilarna för Euopa kommer hit. Dessa kommer såklart skilja sig en aning mot de amerikanska.
- kommer de ha CCS som de spekulerats friskt om?
- strålkastare spoling kanske så de slipper ställa ner ljusstyrkan på strålkastarna.
- DAB, detta är väl ett krav för Norge åtminstone då de väl ska/har stängt sitt FM nät.
- krok , ja kanske detta lanseras för/inför Europa då de vet att de är betydligt viktigare i Europa än i USA, norrmännen är väl galna i krok och svenskar vill också gärna ha detta.

Finns säkert mer Europa specifika saker som jag glömmer nu.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av bylund »

Har de inte klämt in strålkastarspolning på S och X skulle det förvåna mig om det kom på 3.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av chaffis75 »

Nu är ju Tesla Tesla och ibland tycker jag de är lite för fokuserade på amerikanska marknaden...
Vad de gäller strålkastar tvätt så kanske de är svårt att designa in i eftgerhand, glöm inte att modell S ändå är deras första riktiga bil som de kanske inte räknat med superstora volymer på... Modell 3 är en volym bil på ett helt annat sått och jag hoppas de behandlar den på de sättet och gör anpassningar till oss Europeiska kunder och att man har tänkt på sådan detaljer från design start.

Men visst jag är långt från säker på ett de tänker på detta sättet men jag hoppas då bra strålkastare är viktigt norden där man kör mycket i mörker och på vägar med gles trafik.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av Teslaspolen »

bylund skrev:
Har de inte klämt in strålkastarspolning på S och X skulle det förvåna mig om det kom på 3.
Har svårt att tro att det kommer nu, med. Men av annan anledning. Att det inte finns på S/X än betyder ju inte att ifall det kom på 3 så skulle dom kunna i nösta stora uppdatering av S/X inkludera det. Men, det är som sagt inte troligt i min mening.
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av vigge50 »

Senaste informationen är att lilla batteriet kommer i början av nästa år och fyrhjulsdrift till våren, ingen info om prestandaversion.
91B81B88-D2C6-4006-B963-ACA92656B95B.jpeg
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2347
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av AGCF »

De som stod och köade skulle få ”something extra” eller minns jag fel? Inget som syns i konfiguratorn
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Inbjudan till Model 3 konfiguratorn har börjat

Inlägg av Smutt »

AGCF skrev:
De som stod och köade skulle få ”something extra” eller minns jag fel? Inget som syns i konfiguratorn
Tror det betyder att vi kan släppa idén om att det är en färg lär va nåt han kan göra en stor sak av samt skicka till dom som då redan fått sin bil
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar