Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

ochso
Inlägg: 365
Blev medlem: 22 feb 2016 21:03

Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av ochso »

Jag gick in på Perpetum och kikade på aktuell prislista "prislista_easy_2017".

Där noterade jag att Tesla model 3 finns med under kategorin "EL2" (där även Hyundai Ioniq och e-golf ingår) och att priser finns angivna för denna kategori enligt följande (priser med fria km):
Dygn: 795 kr
Helg: 1095 kr
Vecka: 2395 kr
30 dygn: 8195 kr

Jag vet inte om det är någon här som uppmärksammat detta tidigare, men jag tyckte hur som helst att det var intressant att få se en prislapp för att hyra bilen och att Perpetum visar att man är intresserad av att man avser ha modellen i flottan. Själv bor jag i Stockholm och har själv inte råd med elbil men skulle LÄTT kunna tänka mig att ta tåget till Göteborg för att få hyra model 3 en vecka under sommarsemestern till det priset för att få glädjen att köra bilen under en vecka! Nu kanske man inte ska dra för stora växlar kring just prislappen då det säkerligen kan komma att förändras framöver.

Se bild nedan:
Perpetum.JPG
Användarvisningsbild
Teslalink
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 jun 2015 21:27

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av Teslalink »

Jag har hyrt Model S många gånger hos Perpetum och tycker dom är superbra. Aldrig några problem, brukar ha extraprylar som barnstol, cykelställ mm.
Model 3 LR AWD 19"
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av Jensa »

Hyrde också en Model S hos Perpetum. Funkade kanon, men... det slutade med ångest och till slut en beställning för att bli av med den :lol:
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av gellerstam »

Jag ville hyra en MS i styvt två veckor (14 dagar) i somras och fick väldigt svalt bemötande. De ville inte alls hyra ut bilen så "länge".
Tesla Model Y
Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av Bjorn N »

Det var ju skumt, jag hyrde en i 8 dagar i somras och då var det då inga sura miner. Undrar var gränsen går. ;-) Rimligtvis borde det ju vara mindre jobb per krona för dem ju längre hyresperioderna är.
thorenj
elbilist
Inlägg: 42
Blev medlem: 10 nov 2017 18:19
Ort: Göteborg

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av thorenj »

Samma här, mycket nöjd med Perpetum. Inget knorr när jag vill hyra en längre tid.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av gellerstam »

Jag har inget intresse i att prata ner Perpetum. De är säkert jättebra och jag råkade säkert maila på "fel" dag ....

Jag frågade på veckopris och pris för 14 dagar och fick bla. följande tillbaka.

-"• Finns inget veckopris på Tesla Model S, hyrs bara ut per dygn/weekend, det är oerhört många som vill hyra Tesla ett dygn eller en helg, så vi är egentligen inte intresserade av att hyra ut Tesla på veckobasis. "

Nu har de lagt till veckopriser så de har säkert tänkt om lite när efterfrågan fanns. (Priset nu är 1400kr billigare i veckan än i somras... :-) )
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av Pontus »

Ser ut som dom planerar att hyra ut den billigare än i CA. Men å andra sidan så finns ju bilen redan nu att hyra här och inte hos Perpetum...
Capture.JPG
... Jerker en semester till CA kanske är att fundera på ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av StefL »

Pontus skrev:
... Jerker en semester till CA kanske är att fundera på ;)
Om inte annat lär det blir en riktig "roadtrip" eftersom han inte flyger. Båt till New York, sen köpa ett vrak och köra över USA - eller går det rentav att åka tåg...?
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Priser hyra model 3 på Perpetum!?

Inlägg av Pontus »

Såg att det fanns någon som drömmer om att någon ska förhandsboka hans model 3 tills han får den nästa år och att han ska få 990 dollar per dag, men han bjuder på leverans inom 5 miles gratis om man bokar 2 veckor eller mer... :o
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar