Alex Roy och en ägare har nu satt nytt elbilsrekord tvärs över USA. Från Los Angeles till New York.
http://www.thedrive.com/new-cars/17312/ ... 16-minutes
Model 3 tvärs över USA
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Model 3 tvärs över USA
Se upp för artiklar som påstår Model 3 har dålig värme.
Alex twittrade ut en klagan över kallt i kupén - innan folk fick reda på att de kör Cannonball Run och stängt av värmen för att minska på förbrukningen och därmed laddtiderna.
Jag har redan sett artiklar med kyla-tweeten taget ur sitt sammanhang.
Alex twittrade ut en klagan över kallt i kupén - innan folk fick reda på att de kör Cannonball Run och stängt av värmen för att minska på förbrukningen och därmed laddtiderna.
Jag har redan sett artiklar med kyla-tweeten taget ur sitt sammanhang.
Re: Model 3 tvärs över USA
Själva artikeln:
http://www.thedrive.com/new-cars/17280/ ... ous-review
Klagar på att AP är feldesignat när 3 saknar förardisplay, men ger bra förslag till OTA-justeringar. I övrigt verkar han nöjd.
http://www.thedrive.com/new-cars/17280/ ... ous-review
Klagar på att AP är feldesignat när 3 saknar förardisplay, men ger bra förslag till OTA-justeringar. I övrigt verkar han nöjd.
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Re: Model 3 tvärs över USA
Gillade den recensionen. AP delen han klagade på och kom med "lösningar" på bör vara lätt åtgärdat. Inga neurala nät (automatiska vindrutetorkare...) inblandade. Mest intressant är kanske det han nämner om kvalitet:
Interiören:Here's what I found, somewhat to my surprise: Zero squeaks or rattles, even after 2,860 wretched miles of altitude changes, rain, sleet and snow.
..
We're not in Audi territory in terms of quality, but all were adequate and worked perfectly.
Hinges? Latches? Door handles? They still worked perfectly when we got to NYC. I'm not sure what that proves.
Hur långt borta är S/X uppdateringen ?The Model 3 is a triumph of industrial design. Forget the naysayers. Ask anyone who isn't a car person, or especially women—a group too often excluded from the conversation, despite its size and disproportionate purchasing power, by an industry yet to have its Weinstein moment—for real perspective. Starting with a clean sheet, Tesla has out-Volvo'ed Volvo, delivering the purest interpretation of Scandinavian design in automotive history. I felt liberated from the tyranny of traditional car dashboards full of knobs and buttons.
..
I especially loved the HVAC system, which disposes with a century of movable plastic vents that inevitably break, or droop. The Model 3 elegantly substitutes a wide vent above the wooden trim that spans the entire length of the dashboard. The other vents are concealed. An elegant control interface is accessed via that big dashboard display.
..
Drag the air icons around, and that's where the air goes. Love. It.
Why hasn't anyone done this before?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Model 3 tvärs över USA
Nu lyckades jag svara om artikeln i en annan tråd.Laban skrev:Gillade den recensionen. AP delen han klagade på och kom med "lösningar" på bör vara lätt åtgärdat. Inga neurala nät (automatiska vindrutetorkare...) inblandad.
Men mycket av hans kritik mot AP hade varit löst med en smidig HUD. Då hade du fått överblick och varningar precis där de ska vara, i förarens blickfång utan att den behöver flytta blicken från trafiken till en skärm i mitten av bilen.
Synd att de inte valde en sådan lösning.
Och hur tänkte de när kontrollen för att öka minska farten placerades på skärmen, och då inte upp ned utan vänster höger?
Ligger lite artikelns kritik att med en riktigt genomförd testomgång med utomstående hade detta kunnat upptäckas mycket tidigare.
Jag skulle nästan säga att det utifrån hans beskrivning hur det fungerar, att det finns en viss trafikfara i att behöva släppa kontrollen på trafiken runtomkring för att lösa handhavandet av kontroller i bilen.
Model Y LR.
Model S70D
Re: Model 3 tvärs över USA
Är inget som säger att tesla aldrig kommer ha hud i model3. elon har själv sagt att var 12-18 månad så gör de ändringar i bilarna och de aldrig kommer stå stilla.
Så de som kommer få bilarna i 2019 kommer ha en någorlunda annorlunda (kanske med bättre hårdvara eller mjukvaruförbättringar) bil än de som får en nu med alla barnsjukdomar.
fast det är möjligt att lösa på annat sätt också, vi får se.
Så de som kommer få bilarna i 2019 kommer ha en någorlunda annorlunda (kanske med bättre hårdvara eller mjukvaruförbättringar) bil än de som får en nu med alla barnsjukdomar.
fast det är möjligt att lösa på annat sätt också, vi får se.
Re: Model 3 tvärs över USA
Men att koppla den till höger hjul på ratten bör vara ett mindre problem. Att det inte är gjort redan kan man tycka är lite märkligt men de har säkert saker att göra, tog ju exempelvis lite tid att fixa automatiska vindrutetorkare.frippe skrev:Och hur tänkte de när kontrollen för att öka minska farten placerades på skärmen, och då inte upp ned utan vänster höger?
..
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Model 3 tvärs över USA
Precis myckets det där går ju mappa upp mot rattarna på ratten. Även om fullt fungerande adaptivfarthållare som anpassar sig till skyltningen borde lösa problemet helt. Samma med vindrutetorkarnaoch dess automatik. Eller varför göra det lätt att döda en dator som har hängt sig när det går att göra en som inte hänger sig istället?
Någon hud tror jag inte det blir på Model 3.
Någon hud tror jag inte det blir på Model 3.