EPA brukar lämna data för alla modeller på USAs marknad varje år och lite förvånade så finns en del skillnader mellan Model 3 2017 som kom upp i somras och 2018.
Den har blivit något effektivare, 130 MPGe(miles per gallon equivalent) mot tidigare 126.
Bagageutrymmet har minskat från 17 cubic feet till 15 cubic feet vilket Tesla har sagt från början.
Laddtiden för standardladdaren har minskat från 12 till 10 timmar.
Att laddtiden minskar, effektiviteten ökar och räckvidden är den samma tyder ju på något mindre batteri men att batteriet skulle minska så mycket så att de kan kapa 1 timme laddning tror jag inte. Detta kan nog vara en kombination av effektivare laddare, effektivare drivning och kanske något mindre batteri men skulle Tesla verkligen i detta skedet ändra designen i batteripacket bara för att de lyckats göra den lite effektivare? Nu kan denna ändringen såklart skett i höstas innan produktionen ökade men känns ändå som en högoddsare att batteriet är omdesignat.
Eller ska vi bara säga att samtliga skillnader här är inom felmarginal för dessa tester?
Model 3 2018 vs 2017
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 2018 vs 2017
Ja tror inte på mindre batteri, snarare att tesla frivilligt sänker EPA siffrorna. De har de gjort förut
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Model 3 2018 vs 2017
Sänkta EPA siffror på första batchen är ju ett sätt att senare kunna byta till textilbatteri utan att de gjort fel. Borde ju inte vara okej att mixtra med ett instituts siffror åt något håll alls.Kalle skrev:Ja tror inte på mindre batteri, snarare att tesla frivilligt sänker EPA siffrorna. De har de gjort förut
I'm out. Tibor har blivit för gammal!