Modell 3 basic utan extrautrustning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Puttaren
Inlägg: 4
Blev medlem: 26 dec 2017 20:41

Re: Modell 3 basic utan extrautrustning

Inlägg av Puttaren »

dstr skrev:
Puttaren skrev:
Jag är också lite inne på detta. Med tillvalet infällbara backspeglar och inget annat.

Har sökt lite på Tesla.com och i forumet men hittar ingenstans info om vad det svenska priset kan tänkas landa på eller hur lång väntetiden är om man beställer idag.

35000 USD plus moms och tull minus ev. miljöbonus borde hamna iaf nånstans under 400' hoppas jag.

Problemet är väntetiden - får man ingen bil förrän 2020 så lär ju BMW, Mercedes, VW och alla andra ha börjat få fram sin nya elplattform.
Ta fram en miniräknare och räkna fram vad en tesldadollar står i. Dvs, vad kostar en ren Model S i USA vs Sverige? En Model 3 lär väl börja på strax över 420k.
Aha. Smart.

Det är ju rimligt. Frågan är när man kan få den.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Modell 3 basic utan extrautrustning

Inlägg av Bjelke »

Puttaren skrev:
dstr skrev:
Puttaren skrev:
Jag är också lite inne på detta. Med tillvalet infällbara backspeglar och inget annat.

Har sökt lite på Tesla.com och i forumet men hittar ingenstans info om vad det svenska priset kan tänkas landa på eller hur lång väntetiden är om man beställer idag.

35000 USD plus moms och tull minus ev. miljöbonus borde hamna iaf nånstans under 400' hoppas jag.

Problemet är väntetiden - får man ingen bil förrän 2020 så lär ju BMW, Mercedes, VW och alla andra ha börjat få fram sin nya elplattform.
Ta fram en miniräknare och räkna fram vad en tesldadollar står i. Dvs, vad kostar en ren Model S i USA vs Sverige? En Model 3 lär väl börja på strax över 420k.
... Frågan är när man kan få den.
Miniräknaren? :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Modell 3 basic utan extrautrustning

Inlägg av dstr »

Puttaren skrev:
Frågan är när man kan få den.
Beställa nu, utan att vara befintlig ägare? Jul 2019 i bästa fall.
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Modell 3 basic utan extrautrustning

Inlägg av Henrik Torphammar »

Basunen skrev:
Börjar mer och mer fundera på grundutrustad Modell 3. Svart ingen extrautrustning. Utrustningen är tillräckligt bra (?). Tesla dont do slow cars. Räckvidd fulladdad 30 mil. Frågan är när man får se hur den ser ut interiört? Kommer den kännas för billig? Någon som är inne på samma spår.
Jag är helt säker på att "kvaliteten" kommer duga fint åt mig. Det jag bävar för att att man väljer att ta bort några elimentära funktioner så att man i princip måste välja till paketet för att få en vettig bil. Typ att man inte får med appen, navigering, automatisk klimatanläggning eller backkamera i standard. Skulle inte förvåna mig det minsta.

Annars håller jag med dig, lilla batteriet och RWD är på långa vägar bra nog för mig. Färg tänker jag välja en jag gillar, kanske blir svart trots det.(alltså att jag gillar den bäst)
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Henrik Torphammar
Inlägg: 1549
Blev medlem: 10 apr 2017 10:35

Re: Modell 3 basic utan extrautrustning

Inlägg av Henrik Torphammar »

Puttaren skrev:
Problemet är väntetiden - får man ingen bil förrän 2020 så lär ju BMW, Mercedes, VW och alla andra ha börjat få fram sin nya elplattform.
Det tar en jäkla tid även för de andra. Kolla lite här för att se hur jag och andra resonerade 2014.

http://www.elbil.forum24.se/elbil-about5177.html
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Skriv svar