Pontus skrev:vigge50 skrev:Nu ska man inte dra några stora slutsatser från två test men enligt en som precis fått sin MR levererad så toppade SuC på 80 kW vid 20% SOC och sjönk ner till 60 kW vid 50% SOC. Förhoppningsvis får vi snart allt mer data och kanske även Blincoln börjar få in data men kanske en första indikation.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-3189745
Man kan ju hoppas på att det är någon form av inkörningsperiod. Min laddade typ inte mer de 3-5 första SuC besöken. Men sedan bart det fart.
Ifall någon läser denna tråd och oroar sig för att MR maxar på 80-90 kW så kan ni nog bli lugnade här, lite fler laddningar har dokumenterats i samma TMC-tråd:
"So I have an official update. Drove the car hard for about two hours (speed limit was 80 mph, cold day with light snow). Plugged in at 8%. Charge rate quickly climbed to 118 kw and stayed there until about 50%, then tapered off gently. So, the bottom line, all is well, charge rates are topping out at the max available."
och
"We experimented with our roommate's mid-range Model 3 last night. We plugged in at the Springfield, VA Supercharger at 50% state of charge on a half-warm battery and it did 40 kW. Unplugged and drove 15 miles to the Woodbridge Supercharger. We plugged in briefly at 40% with a warmer battery and it did 100 kW. We then drove the 15 miles back to Springfield and plugged in again at 38% state of charge and got 110 kW. "
Det ska bli intressant när SuC v3 rullas ut. Bästa gissningarna verkar ju vara att LR-M3 toppar på ca 190 kW. Det borde väl kunna innebära en laddhastighet på 20 rimliga sommarmil under de första 10 minutrarna vid låg SOC. Helt acceptabelt, kanske tom för inbitna fossilkramare.