Model 3 kommer i början av 2019

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Indigo
Inlägg: 71
Blev medlem: 16 jan 2015 22:36

Re: Model 3 kommer i början av 2019

Inlägg av Indigo »

”Början av 2019” för mig också. Reserverade 31/3, ej Tesla-ägare.

Precis under ”Början av 2019”, finns den en stor blå knapp som det står ”spara” på, vad händer om en trycker på den, någon som vet?

Vi lutar nog åt Kia Niro EV, vi har en hybrid-Niro nu som vi är nöjda med, och den kommer nog fungera bättre för vår familjesituation än en Model 3, tyvärr. Alternativet är en begagnad Model S, men jag vete tusan om jag är så sugen på att köpa begagnat.
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8545
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model 3 kommer i början av 2019

Inlägg av Pontus »

Är det någon Teslaägare som har kvar 2018?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
p1457
elbilist
Inlägg: 297
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Model 3 kommer i början av 2019

Inlägg av p1457 »

Jag klickade på spara när det stod 2018, tänker _inte_ spara nu när det står 2019.
Men om alla andra gör det kanske jag blir ensam kvar med 2018 :lol:
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1893
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Model 3 kommer i början av 2019

Inlägg av themax »

Jag har hela tiden trott på 2019, och jag tror till och med att detta kan påskynda introduktionen till fler marknader. Se på Kanada, där ägare nu fått tidigarelagda estimat för Model 3. Tesla tycks vilja vänta med lilla batteriet, kanske (som Electrek skrev) för att de inte ännu kan göra vinst på den. Då är det naturligt att de dyrare varianterna kommer först, innan produktionspriset börjar gå ner.

Om Kanada nu får erbjudande om konfiguration tidigare, och även den marknaden mättas med first production, så måste Tesla introducera på fler, om de ännu inte nått vinstnivåer på billigaste konfigurationen. Tyvärr innebär det väl troligen Kina före Europa, men ändå.

Visst är det trist även för egen del, men sotloket fungerar bra, är betald och håller säker ihop ett till ett och halvt år till..
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Limbster
Inlägg: 545
Blev medlem: 06 apr 2016 09:26

Re: Model 3 kommer i början av 2019

Inlägg av Limbster »

p1457 skrev:
Jag klickade på spara när det stod 2018, tänker _inte_ spara nu när det står 2019.
Men om alla andra gör det kanske jag blir ensam kvar med 2018 :lol:
Jag klickade också på spara när det stod 2018, det är tyvärr borta nu :cry: Tror ni det är någon bugg på Teslas hemsida som gjort att det nu är borta?

Eller är det den feta buggen i Gigafactory som ställer till det igen? Alltså vilket skämt när mest effektiva delen är där människorna gör jobbet och nu har man fått beställa en ny produktionslina som står i Tyskland. Tja vi har bara byggt och skrutit om denna enorma batteri fabrik i massor av år för att nu konstatera att inget funkar som det ska, så vi får låna sjukt mycket pengar igen och försöka bygga igen. Alltså blir det någon finanskris eller annan kris kan jag glömma mina 10 tusen för då är det slut på lånefesten för Tesla och den där Bob Lutz kommer skratta så det hörs över hela Atlanten :lol:
nöjd med min Ampera tillsvidare
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Model 3 kommer i början av 2019

Inlägg av StefL »

Indigo skrev:
Precis under ”Början av 2019”, finns den en stor blå knapp som det står ”spara” på, vad händer om en trycker på den, någon som vet?
Jag tryckte och fick meddelandet ”dina önskemål har sparats”. Synnerligen oklart vad det innebär men jag har som jag tidigare nämnt inte bråttom.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Skriv svar