Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Mats »

Någon som vet vad denna knapp gör eller vad som händer om man inte trycker på den?
Från estimated delivery sidan under uppskattad leverans
spara.jpeg
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Crappy »

Jag tryckte för ett tag sedan
Men jag verkar kunna trycka hur många gånger som helst, ingen funktion än så länge. Men på torsdag kanske....
Senast redigerad av Crappy, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Skee
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 02 aug 2017 01:01

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Skee »

i augusti kunde man välja preferens precis som amerikanerna, Long Range, AWD eller standard.
Föredetta Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar på Model Y eller annan kombi/SUV.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Pontus »

Om du väljer det modell du vill ha trycker på spara så får Tesla en bättre uppfattning om hur många som vill ha long range, standard resp fyrhjulsdrift. Men det är inget val utan du kan gå in och ändra när du vill. Finns det bara ett val hos dig så och det är det du vill ha så kommer ändå ett tryck på spara hjälpa Tesla i uppskattningen av vilka varianter kunderna vill ha.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Mats
Teslaägare
Inlägg: 388
Blev medlem: 09 maj 2015 07:40
Ort: Sollentuna

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Mats »

Det finns inga val alls bara en knapp.
Model 75 S grå 2016 (såld)
Model S LR raven 2019
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2402
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av NiklasTesla »

Har redan från början när jag reservade (Maj 2016) misstänkt att det kommer bli leverans i mitten av 2019. Mitt första datum jag fick var en muntlig gissning på sommar 2018 från en anställd på Tesla. Nu är vi snart där (sommar 2019) med varje uppdatering av leveransdatum som hela tiden blir lite senare & senare.

Ni som ställt er i kö för Model S / X & fått försenat leveransdatum har ni fått någon kompensation från Tesla pga detta?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Pontus »

NiklasTesla skrev:
Har redan från början när jag reservade (Maj 2016) misstänkt att det kommer bli leverans i mitten av 2019. Mitt första datum jag fick var en muntlig gissning på sommar 2018 från en anställd på Tesla. Nu är vi snart där (sommar 2019) med varje uppdatering av leveransdatum som hela tiden blir lite senare & senare.

Ni som ställt er i kö för Model S / X & fått försenat leveransdatum har ni fått någon kompensation från Tesla pga detta?
Nej, dom är väl tydliga med att det bara är en uppskattning. Dom var tydliga med det nu också trots att uppskattningen var 3 veckor sist. Så även in i det sista kan dom inte lova någonting.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
MrOCM
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 16 okt 2017 13:11
Ort: Sundsvall

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av MrOCM »

Har fått mailet om att leveransen är uppskjuten. Min reservation har dock gått från "slutet av 2018" till att det inte står någonting alls om leverans. Jag gjorde iofs min reservation lite sent, inte förrän i juni 2017 så jag räknade kallt med att leverans sannolikt ändå inte skulle bli förrän tidigast under 2019. Jag tröttnade på att vänta så jag får min Model S om ett par veckor. Även den har dock tagit måttligt imponerande 5 månader för dem att leverera så just nu känns det som att min Model 3 (ja, jag behåller min reservation tills vidare) kanske dyker upp lagom tills det är dags att byta bort min Model S (dvs om typ 2,5-3 år). Om den dyker upp innan dess borde jag ju kunna skjuta upp beställningen tills det är dags för ny bil. Tills dess kanske alla andra bilfabrikanter (som nu verkar vakna och inse att Tesla är värt att ta på allvar) har kommit ut med sina elbilar med vettig räckvidd så då kanske det finns andra alternativ än Tesla att överväga.
Model S 75 D (2018-2020), Model Y LR (2021)
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4869
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av chaffis75 »

MrOCM skrev:
Har fått mailet om att leveransen är uppskjuten. Min reservation har dock gått från "slutet av 2018" till att det inte står någonting alls om leverans. Jag gjorde iofs min reservation lite sent, inte förrän i juni 2017 så jag räknade kallt med att leverans sannolikt ändå inte skulle bli förrän tidigast under 2019. Jag tröttnade på att vänta så jag får min Model S om ett par veckor. Även den har dock tagit måttligt imponerande 5 månader för dem att leverera så just nu känns det som att min Model 3 (ja, jag behåller min reservation tills vidare) kanske dyker upp lagom tills det är dags att byta bort min Model S (dvs om typ 2,5-3 år). Om den dyker upp innan dess borde jag ju kunna skjuta upp beställningen tills det är dags för ny bil. Tills dess kanske alla andra bilfabrikanter (som nu verkar vakna och inse att Tesla är värt att ta på allvar) har kommit ut med sina elbilar med vettig räckvidd så då kanske det finns andra alternativ än Tesla att överväga.
Dessa långa leveranstider kan verkligen bli ett problem för Tesla tror jag... Ja de är inte bara bra att sälja, man ska helst sälja sådär lagom så att man klara av att leverera i rimlig tid. Försäljningen för Tesla går för bra skulle jag säga vilket riskerar missnöjda och besvikna kunder och om de "vanliga" tillverkarna kommer ikapp under denna tiden så är de inte alls bra för Tesla.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Inlägg av Pontus »

Här är senaste mailet ifrån Tesla bara för att reta er i Sverige :mrgreen:

--------------------------------------------------------------------------------------------
Hello Pontus,


Here is your vin: 5YJ3E1EA6JF00xxxx.


Best,



Chanel Murray I Inside Sales Advisor
6260 Badura Ave, Las Vegas, NV 89118

W (725) 223-2406 I E chmurray@tesla.com

cid:image001.gif@01CFFE65.0CC0FD00



Please consider the environment before printing this email.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar