Sida 1 av 2

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 13:07
av misiler
Har de justerat hemsidan också?

https://www.tesla.com/sv_SE/model3?redirect=no

Nu står det att de inte ens ska inleda internationella leveranser av vänsterstyrda fordon innan 2019.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 13:52
av Silversound
Fick början av 2019 också, fast jag räknar inte med att se den innan sommaren 2019, i bästa fall. Tror inte vi ser många bilar levererade utanför USA från det att de nått #200 K levererad inom landet och de fyra "phase out"-kvartalen är över. De kanske skickar några utomlands, främst Kanada, om de rent logistiskt har svårt att leverera alla i USA pga för hög produktion i förhållande till vad de har kapacitet att lämna över till kunder. Det är min lilla teori i alla fall. Eller så är de schysta mot oss som bokade tidigt och ändå sprider ut lite bilar på andra marknader. Den som lever får se...

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 16:48
av Svenssons
Både Kanada och Mexiko lär få se leveranser av Model 3 innan Europa är på gång. När Model X släpptes så fick även Kina leveranser före Europa. Kan mycket väl ske även för Model 3.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 18:55
av Limbster
Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu. Nåja må så vara! Men det som irriterar mig mest är att resten av bil branchen verkar bedrivit spionage mot tesla och verkar fördröja sina modeller. Vad hände lixom med niro ev och ioniq ev med större batterier eller leaf med 60 kwh, jo det sköt de lite snyggt på något år :evil:

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 19:09
av kler
Limbster skrev:
Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu.
Berätta mer om dina investeringar! :)

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 19:50
av Limbster
Tillfällig tur :D

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 20:23
av dstr
Limbster skrev:
Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu. Nåja må så vara! Men det som irriterar mig mest är att resten av bil branchen verkar bedrivit spionage mot tesla och verkar fördröja sina modeller. Vad hände lixom med niro ev och ioniq ev med större batterier eller leaf med 60 kwh, jo det sköt de lite snyggt på något år :evil:
En köplats för en Model 3 är en helt annan sorts investering.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 20:44
av Crappy
Jag fick mitt mail redan i fredags.
Men jag fick det av någon anledning på norska
"
Hei Lennart,
Vi vil igjen takke for din støtte, ved å ha reservert Model 3.

Vi arbeider hardt for å imøtekomme etterspørselen, og ønsker å informere deg om at ditt estimerte leveringstidspunktet blir litt senere. Du kan logge inn på Tesla-kontoen din når som helst for å se din beregnede leveringstid.

Tusen takk for tålmodigheten. Vi kan gleder oss til du får din Model 3.
"

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 12 feb 2018 21:22
av Limbster
dstr skrev:
Limbster skrev:
Jag blir lite små irriterad när jag tänker på hur man blir behandlad. Man betalar snällt in 10 tusen utan ens ha sett någon bil, hade jag placerat dessa pengar som jag gjort med mina andra besparingar hade det nästan varit 20 tusen nu. Nåja må så vara! Men det som irriterar mig mest är att resten av bil branchen verkar bedrivit spionage mot tesla och verkar fördröja sina modeller. Vad hände lixom med niro ev och ioniq ev med större batterier eller leaf med 60 kwh, jo det sköt de lite snyggt på något år :evil:
En köplats för en Model 3 är en helt annan sorts investering.
Hahaha. Det brukar sägas att man ska undvika att investera i produkter/företag man inte förstår, model3 ter sig allt mer obegriplig för mig :roll: more then rocket sience :roll:

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 10:27
av Skee
Inte fått något mail sedan jag la min reservation.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 10:47
av Mats
Någon som vet vad denna knapp gör eller vad som händer om man inte trycker på den?
Från estimated delivery sidan under uppskattad leverans

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 10:53
av Crappy
Jag tryckte för ett tag sedan
Men jag verkar kunna trycka hur många gånger som helst, ingen funktion än så länge. Men på torsdag kanske....

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 10:58
av Skee
i augusti kunde man välja preferens precis som amerikanerna, Long Range, AWD eller standard.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 16:02
av Pontus
Om du väljer det modell du vill ha trycker på spara så får Tesla en bättre uppfattning om hur många som vill ha long range, standard resp fyrhjulsdrift. Men det är inget val utan du kan gå in och ändra när du vill. Finns det bara ett val hos dig så och det är det du vill ha så kommer ändå ett tryck på spara hjälpa Tesla i uppskattningen av vilka varianter kunderna vill ha.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 16:37
av Mats
Det finns inga val alls bara en knapp.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 20:47
av NiklasTesla
Har redan från början när jag reservade (Maj 2016) misstänkt att det kommer bli leverans i mitten av 2019. Mitt första datum jag fick var en muntlig gissning på sommar 2018 från en anställd på Tesla. Nu är vi snart där (sommar 2019) med varje uppdatering av leveransdatum som hela tiden blir lite senare & senare.

Ni som ställt er i kö för Model S / X & fått försenat leveransdatum har ni fått någon kompensation från Tesla pga detta?

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 17 feb 2018 23:09
av Pontus
NiklasTesla skrev:
Har redan från början när jag reservade (Maj 2016) misstänkt att det kommer bli leverans i mitten av 2019. Mitt första datum jag fick var en muntlig gissning på sommar 2018 från en anställd på Tesla. Nu är vi snart där (sommar 2019) med varje uppdatering av leveransdatum som hela tiden blir lite senare & senare.

Ni som ställt er i kö för Model S / X & fått försenat leveransdatum har ni fått någon kompensation från Tesla pga detta?
Nej, dom är väl tydliga med att det bara är en uppskattning. Dom var tydliga med det nu också trots att uppskattningen var 3 veckor sist. Så även in i det sista kan dom inte lova någonting.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 18 feb 2018 11:58
av MrOCM
Har fått mailet om att leveransen är uppskjuten. Min reservation har dock gått från "slutet av 2018" till att det inte står någonting alls om leverans. Jag gjorde iofs min reservation lite sent, inte förrän i juni 2017 så jag räknade kallt med att leverans sannolikt ändå inte skulle bli förrän tidigast under 2019. Jag tröttnade på att vänta så jag får min Model S om ett par veckor. Även den har dock tagit måttligt imponerande 5 månader för dem att leverera så just nu känns det som att min Model 3 (ja, jag behåller min reservation tills vidare) kanske dyker upp lagom tills det är dags att byta bort min Model S (dvs om typ 2,5-3 år). Om den dyker upp innan dess borde jag ju kunna skjuta upp beställningen tills det är dags för ny bil. Tills dess kanske alla andra bilfabrikanter (som nu verkar vakna och inse att Tesla är värt att ta på allvar) har kommit ut med sina elbilar med vettig räckvidd så då kanske det finns andra alternativ än Tesla att överväga.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 18 feb 2018 19:00
av chaffis75
MrOCM skrev:
Har fått mailet om att leveransen är uppskjuten. Min reservation har dock gått från "slutet av 2018" till att det inte står någonting alls om leverans. Jag gjorde iofs min reservation lite sent, inte förrän i juni 2017 så jag räknade kallt med att leverans sannolikt ändå inte skulle bli förrän tidigast under 2019. Jag tröttnade på att vänta så jag får min Model S om ett par veckor. Även den har dock tagit måttligt imponerande 5 månader för dem att leverera så just nu känns det som att min Model 3 (ja, jag behåller min reservation tills vidare) kanske dyker upp lagom tills det är dags att byta bort min Model S (dvs om typ 2,5-3 år). Om den dyker upp innan dess borde jag ju kunna skjuta upp beställningen tills det är dags för ny bil. Tills dess kanske alla andra bilfabrikanter (som nu verkar vakna och inse att Tesla är värt att ta på allvar) har kommit ut med sina elbilar med vettig räckvidd så då kanske det finns andra alternativ än Tesla att överväga.
Dessa långa leveranstider kan verkligen bli ett problem för Tesla tror jag... Ja de är inte bara bra att sälja, man ska helst sälja sådär lagom så att man klara av att leverera i rimlig tid. Försäljningen för Tesla går för bra skulle jag säga vilket riskerar missnöjda och besvikna kunder och om de "vanliga" tillverkarna kommer ikapp under denna tiden så är de inte alls bra för Tesla.

Re: Mail från Tesla "Uppdatering av din Model3-reservation"

Postat: 19 feb 2018 18:34
av Pontus
Här är senaste mailet ifrån Tesla bara för att reta er i Sverige :mrgreen:

--------------------------------------------------------------------------------------------
Hello Pontus,


Here is your vin: 5YJ3E1EA6JF00xxxx.


Best,



Chanel Murray I Inside Sales Advisor
6260 Badura Ave, Las Vegas, NV 89118

W (725) 223-2406 I E chmurray@tesla.com

cid:image001.gif@01CFFE65.0CC0FD00



Please consider the environment before printing this email.