har väldigt svårt att tro att you you agerat vårdslöst i trafik. fram tills utredning visat annorlunda väljer jag att tro på hans utsago. tror inte att han somnat eller varit ouppmärksam.
Hans story är ju full av hål, hävdar att han försökt parrera autopiloten trots att den började svänga först 8 meter före barriären. Det var en jäkla bedrift att göra det när han åker framåt i 33 meter per sekund och fipplade med telefonen.
Han erkänner också att han som at flera ggr under resan så autopiloten fått stanna bilen för han inte rört ratten.
Han klagade också för några dagar sen på att det låter mycket och dåligt från framvagnen när han svänger men att han skulle fortsätta ändå.
Jag skulle påstå att det är högst vårdslöst att köra till den grad att man somnar bakom ratten gång på gång, i en bil som man misstänker har stora fel samtidigt som man fipplar med mobilen vid tillfällen med ökad risk.
As for You You’s accident, he makes it sounds like he had no time to respond as the car “suddenly veered”, but I have never seen Autopilot do that before.
I am not saying that You You is lying, but it is certainly a strange situation. Also, it looks like he was driving late at night and has been driving for days.
För mig är det helt uppenbart att han ljuger. Han har ju gjort idiotiska saker förut där han "tänjer gränserna" och sätter andra människors liv på spel. För bara någon vecka sedan la han upp en video där han körde med AP och avstängda lampor i totalt mörker! Detta på allmän väg... För mig är det otroligt ansvarlöst, helt jämförbart med att sätta sig ordentligt full bakom ratten.
AP gör konstiga saker ibland, men jag har extremt svårt att tro att den skulle svänga tvärt i 120 km/h, den anpassar ju rattutslag efter hastighet. Har hänt flera gånger för mig att den väjer för hinder som inte finns, men det har aldrig varit något problem att ta över kontrollen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
har väldigt svårt att tro att you you agerat vårdslöst i trafik. fram tills utredning visat annorlunda väljer jag att tro på hans utsago. tror inte att han somnat eller varit ouppmärksam.
Att köra in i räcket utan anledning är väl vårdslöst? Att han körde på AP är ingen som helst lindrande omständighet. Föraren är ansvarig för fordonet ändå. Tesla är mycket noga att friskriva sig från ansvar.
My left hand was grasping the bottom of the steering wheel during the drive, my right hand was resting on my lap. The vehicle showed no signs of difficulty following the road up until this fork. As the gore point began, approximately 8m before the crash barrier and end of the fork, my Model 3 veered suddenly and with great force to the right. I was taking a glance at the navigation on my phone, and was not paying full attention to the road. I was startled by the sudden change in direction of the car, and I attempted to apply additional grip onto the steering wheel in an attempt to correct the steering. This input was too late and although I was only a few inches from clearing the crash barrier, the front left of the vehicle near the wheel well crashed into the right edge of the barrier, resulting in severe damage.
men han utesluter inte att det kan vara annat i en senare post.
Men får se hur länge det tar innan fler tesla fanboys försöker svärta ned hans rykte.
Man får komma ihåg att han gör det här utan försäkring (förutom trafikförsäkringen) och tesla har avrått han från att göra resan. men på nått sett så tänker han fortfarande fullfölja äventyret. Vet fortfarande inte om man kan se honom som idiot eller hjälte.
My left hand was grasping the bottom of the steering wheel during the drive, my right hand was resting on my lap. The vehicle showed no signs of difficulty following the road up until this fork. As the gore point began, approximately 8m before the crash barrier and end of the fork, my Model 3 veered suddenly and with great force to the right. I was taking a glance at the navigation on my phone, and was not paying full attention to the road. I was startled by the sudden change in direction of the car, and I attempted to apply additional grip onto the steering wheel in an attempt to correct the steering. This input was too late and although I was only a few inches from clearing the crash barrier, the front left of the vehicle near the wheel well crashed into the right edge of the barrier, resulting in severe damage.
men han utesluter inte att det kan vara annat i en senare post.
Men får se hur länge det tar innan fler tesla fanboys försöker svärta ned hans rykte.
Man får komma ihåg att han gör det här utan försäkring (förutom trafikförsäkringen) och tesla har avrått han från att göra resan. men på nått sett så tänker han fortfarande fullfölja äventyret. Vet fortfarande inte om man kan se honom som idiot eller hjälte.
Kör man på allmän väg i becksvart mörker med avstängda lampor och riskerar både sitt eget och andras liv bara för att testa gränserna på autopiloten så är man så långt ifrån hjälte man kan komma i min värld. Tur att det hela slutade med att han bara smällde bilen, inte körde ihjäl en grupp människor som gick längs vägen han körde på innan.
Det handlar inget om "fanboy" eller inte. Skiter fullständigt i om man kör utan belysning eller full i en Tesla eller annat fordon, det är lika oansvarigt oavsett.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021