Tja hur många bilar har GM levererat till Europa? Är det 500? Hur många tusen i Norge var det som ställt sig i kö till bilen? GM säljer Bolt i USA för att de behöver sälja elbilar där för att få sälja andra bensin bilar. Jag hoppas såklart att de får till en mer storskalig produktion så kanske vi får se fler elbilar i Sverige men mitt intryck är att de stora tillverkarna kan men viljan saknas. En e-golf med lite utrustning för närmare 500000 och lång väntetid säger ganska mycket. Mitt intryck från säljare är att det är Nissan och Tesla som vill sälja elbilar de övriga står mest och tvekar för att se om de måste. Synd att Leaf 2 var en så pass liten förbättring jämfört med Leaf 1 och skit att Nissan genast korrigerade priset när bidragen ökade.Mickep skrev:chevvy bolt kostar 37 k dollar jmrt med model 3 på nästan 60k dollar är det rättvist att jämföra dem? båda går på papperen 50 mil. tycker att gm varit mer proaktiva för att få en överkomlig bil (även om inredningen känns billig) och faktiskt sålt dem (kanske ekonomerna tyckt den var FÖR billig och därmed försökt sälja den dyrare i Europa och fördröjt tillverkningen (helt grundlöst påstående)). säga vad man vill om gm men de har faktiskt levererat (vissa elaka säger att de säljer med förlust men oberoende har faktiskt gått igenom hela bilen och kommit fram till att det går att göra vinst med stor tillverkning).Förstår inte varför många hela tiden måste baktala andra tillverkare.
ipace är en fullgod elbil. (måhända dyr, men jag skulle inte se någon som väljer en sådan framför model s/x som någon som gör ett dåligt val) det är bra att det finns alternativ. och det skall man applådera istället för att föraktfullt fnysa. marknaden är för stor för att någon skall konkurrera ut någon annan. folk har olika förutsättningar och behov och tesla kan inte möta allas. Jag hoppas och tror att det kommer en uppsjö av alternativ i alla prisklasser.
Jag är ockå orolig för att det kommer ta ett tag innan man kan köpa 35 tusen dollars M3. Men hoppet lever