Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Top Gear testar Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Top Gear testar Model 3

Inläggav Teslaägare danni » 30 maj 2018 09:43

Verdi skrev:
danni skrev:
Henrik Torphammar skrev:
danni skrev:och frågan är om inte Top Gear just nu är bättre än The Grand Tour.

Jag har inte haft "TV" på väl över 10år. Ser mindre och mindre "TV-program" och mer och mer av det jag verkligen vill se istället. Förr var det ju ett bekvämt sätt att få ett par timmar intressant material att slå på topgear eller något liknande men nu tycker jag youtube löser det minst lika bra och med bättre blandning dessutom. Man söker på tex Spacex klickar på en video som verkar intressant sen går det ju en minst lika bra playlist som om man valt ett "TV-program".

För mig var det ännu längre sen jag slutade ta emot TV-sändningar från väggen eller via box, och istället började se allt on demand. Jag tycker precis som du att jag istället kan välja att se det jag vill se, när jag vill se det, utan reklam och annan skit. Men så råkar det ju vara så att både The Grand Tour och Top Gear faktiskt är program som jag vill se, så då väljer jag att se dem. Det finns mycket bra på Youtube och jag spenderar mycket tid där, men det kommer överlag inte riktigt i närheten av produktionsvärdet som finns i de programmen, eller i dramaserier från HBO eller Netflix, osv. Man måste ju inte välja det ena eller det andra, så att säga.

HBO, Netflix och Amazon är ju alla on demand-tjänster också. Precis som Youtube. :) Även om det kanske är en viss skillnad i budget på produktionerna.

Vi har kvar vanlig TV ändå. Kollar inte så mycket. Men det är ju en del sportsändningar man vill åt. Fotboll mest. Nu blir det ju VM snart också. Och så gillar jag faktiskt att slötitta lite på Discovery och liknande. Fast 'N Loud, Mythbusters, Wheeler Dealers och sånt...

Jo, och det var ju lite det som var min poäng. Att bara för att man slutar med vanlig teve och går över till On Demand, så betyder ju inte det att man måste sluta se på teveprogram och bara få allt sitt content från Youtube.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Referralkod: danni1257

Inläggav Teslaägare frippan » 13 aug 2019 20:35

Rory Reid på top gear verkar vara rätt nöjd med model 3

Bild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Referralkod: fredrik69135

Inläggav Teslaägare Hertsh » 14 aug 2019 09:30

frippan skrev:Rory Reid på top gear verkar vara rätt nöjd med model 3

Bild

En sån tweet (utan att jag sett hela kontext) läser jag mer som ironi än en seriös kommentar.
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare

Referralkod: christian15174

Inläggav Teslaägare Verdi » 14 aug 2019 09:36

frippan skrev:Rory Reid på top gear verkar vara rätt nöjd med model 3

Ja, eller så driver han med alla Tesla fanboys... ;)
Model S 100D -18 Obsidiansvart, soltak, vitt fuskskinn.
Model S 90D -16 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premium, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svart skinn
Model S 75D -17 Midnight silver, Soltak, AP2, ljusbrunt skinn
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare frippan » 14 aug 2019 10:06

Nu är ju Rory för elbilar så jag tror inte han var så ironisk. Men så vill jag se saker från den ljusa sidan, livet är roligare då.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 14 aug 2019 10:07

frippan skrev:Nu är ju Rory för elbilar så jag tror inte han var så ironisk. Men så vill jag se saker från den ljusa sidan, livet är roligare då.

Jo, fast 200 yards är inte tillräckligt. Säger han samma sak efter 200 mil så är jag mer benägen att tro att han är uppriktig.
Model S 100D -18 Obsidiansvart, soltak, vitt fuskskinn.
Model S 90D -16 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premium, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svart skinn
Model S 75D -17 Midnight silver, Soltak, AP2, ljusbrunt skinn
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare frippan » 14 aug 2019 10:10

Verdi skrev:
frippan skrev:Nu är ju Rory för elbilar så jag tror inte han var så ironisk. Men så vill jag se saker från den ljusa sidan, livet är roligare då.

Jo, fast 200 yards är inte tillräckligt. Säger han samma sak efter 200 mil så är jag mer benägen att tro att han är uppriktig.
Han drog väl en max acceleration och gillade det.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jeppe_E » 14 aug 2019 10:11

Jo, men att utnämna bilen till den bästa bilen i världen efter att ha kört 200 meter är ju lite löjligt. Men visst, jag kan till viss del hålla med. De första 500 meterna från man körde ut bilen ur Teslas hall i Malmö och ut på motorvägen var en surrealistisk upplevelse (första gången jag körde en Tesla). Efter 500 mil i den är jag nöjd med mitt val, men ibland får man psykbryt på automatiken.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 (2019) - Levererad den 24/5 (2019)

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Referralkod: jesper15749

Inläggav hooked » 14 aug 2019 10:16

Ibland när jag läser här inne så slår det mig ganska ofta att många här har köpt fel bil och fel märke. Lite som att min mamma klagade på Iphone och att inget funkade i början jämfört med hennes fantastiska Nokia med knappar.

Det andra ironiska jag lägger märke till är att oavsett tråd så när det nämns något lite väl positivt om Tesla och någon uttrycker sin entusiasm, då VET man att någon av en handfull medlemmar här kommer att svara inom 5 minuter och nedvärdera den positiva energin. Tröttsamt!
hooked

Inläggav Teslaägare frippan » 14 aug 2019 10:21

Jag har åkt 1900 mil med min model 3 och är lika nöjd fortfarande som efter dom första 200m . Kör nästan alltid med autopilot&NoA.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3