Är det inte signature red?Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line …
.
Moderator: Redaktion
Är det inte signature red?Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line …
Ja, det syns ju tydligt!bylund skrev:Bra med bildbevis, så att man kan se att det verkligen kommer ut D-bilar på linan.
Tydligen står det $87000 i konfiguratorn.Tars skrev:Najs!
Frågan är vad den kommer att kosta. Alltså p3d eller vad den kommer heta.
Here are the other details of the Model 3 performance version:
Range: 310 miles
0 to 60 mph acceleration: 3.5 seconds
Top speed: 155 mph
Price: $78,000 (without autopilot)
$87.000 är exklusive moms, så jag tror du räknar för lågt.Tars skrev:Tack Jerker!
Så ca 870.000 i Sverige Mao.
Sen 60.000 i smp.
Med en "Teslakurs" på 12:- så blir det 936000.Feddan skrev:$87.000 är exklusive moms, så jag tror du räknar för lågt.Tars skrev:Tack Jerker!
Så ca 870.000 i Sverige Mao.
Sen 60.000 i smp.
Det måste vara den vanliga röda, även om den ser lite mörk ut...Jerker skrev:Elon twittrade just att den första 4-hjulsdrivna 3:an lämnat bandet. Det verkar vara den tredje produktionslinan, dessutom.
Är det inte signature red?Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line …
.
Ja, den där multicoat är lurig, ser olika ut i olika belysning.matsm skrev:Det måste vara den vanliga röda, även om den ser lite mörk ut...Jerker skrev:Elon twittrade just att den första 4-hjulsdrivna 3:an lämnat bandet. Det verkar vara den tredje produktionslinan, dessutom.
Är det inte signature red?Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line …
.
Alltså Jerker... Du citerade ju själv det korrekta priset på $78k ovan. Varför räknar ni istället med $87k?Jerker skrev:Med en "Teslakurs" på 12:- så blir det 936000.Feddan skrev:$87.000 är exklusive moms, så jag tror du räknar för lågt.Tars skrev:Tack Jerker!
Så ca 870.000 i Sverige Mao.
Sen 60.000 i smp.
Det såg jag inte. Men 78000*12=936000, så jag räknade inte fel. Men sen kan man ju diskutera vad en tesladollar är värd på en P-modell. Jag har inte orkat jämföra med S och X just nu. Tog bara de 12:- ur minnet från tidigare diskussioner här.Legato skrev:Alltså Jerker... Du citerade ju själv det korrekta priset på $78k ovan. Varför räknar ni istället med $87k?Jerker skrev:Med en "Teslakurs" på 12:- så blir det 936000.Feddan skrev:$87.000 är exklusive moms, så jag tror du räknar för lågt.Tars skrev:Tack Jerker!
Så ca 870.000 i Sverige Mao.
Sen 60.000 i smp.
På drygt 900k borde den börja.
Det är förmodligen Ryan McCarrfey’s Model 3. Han önskade sig precis en sådan och Elon Musk har uppmärksammat honom och hans pod, Ride the ligthning.Jerker skrev:Elon twittrade just att den första 4-hjulsdrivna 3:an lämnat bandet. Det verkar vara den tredje produktionslinan, dessutom.
Är det inte signature red?Amazing work by Tesla team. Built entire new general assembly line in 3 weeks w minimal resources. Love u guys so much! Pic of 1st Model 3 dual motor performance coming off the line …
.
Yes uträkningen stämmer men ni skrev siffran 87k flera gånger så jag undrade varför.Jerker skrev:Det såg jag inte. Men 78000*12=936000, så jag räknade inte fel. Men sen kan man ju diskutera vad en tesladollar är värd på en P-modell. Jag har inte orkat jämföra med S och X just nu. Tog bara de 12:- ur minnet från tidigare diskussioner här.Legato skrev:Alltså Jerker... Du citerade ju själv det korrekta priset på $78k ovan. Varför räknar ni istället med $87k?Jerker skrev:Med en "Teslakurs" på 12:- så blir det 936000.Feddan skrev:$87.000 är exklusive moms, så jag tror du räknar för lågt.Tars skrev:Tack Jerker!
Så ca 870.000 i Sverige Mao.
Sen 60.000 i smp.
På drygt 900k borde den börja.
Om så är fallet så tycker jag det är kul. Han är värd lite Elon-twitter efter alla år med sin podd. Den har dessutom blivit bättre och bättre hela tiden, från att vara lite som alla andra sladd poddar där det bara gissades till att spika riktigt bra svar på det som frågas om. Har följt honom i princip sedan start och fortsätter med det. Andra poddar kommer och går, men Ryan har något som tilltalar iaf mig.LarsL skrev:Det är förmodligen Ryan McCarrfey’s Model 3. Han önskade sig precis en sådan och Elon Musk har uppmärksammat honom och hans pod, Ride the ligthning.
Jag förstår din poäng, och håller på.sätt o vis med dig om att när priset stuckit iväg såpass så borde sådant ingå på miljonbilklassad bil. Typ.Feddan skrev:$87.000 är med autipilot också, vilket för mig känns givet men det kanske finns någon beredd att lägga nästan en miljon svenska kronor på en bil, som inte vill ha adaptiv farthållare m.m.?
Pontus skrev:Men om du inte har behov att snabb långkörning kan du ju välja lilla batteriet och spara 9.000 dollar.
Sedan var ju titeln här lite förbryllande eller kanske modellnamnet, min bil är ju redan producerad i 3D...
Men borde de inte heta Model 3, Model 3L, Model 3D, Model 3LD och Model 3P eller Model 3LPD?LarsL skrev:Borde väl bli Tesla Model 3 PD? Alla performance borde ju vara longrange.