Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Klintan »

Reservationsinnehavare i Storbritannien har fått detta mail idag, någon annan som fått det?
Model 3 .jpg
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av dhanjel »

Konstigt om dom börjar med UK? Hade det inte varit enklare att börja med länder därmmsn åtminstone kör på samma sida av vägen? :)

Edit: aha, Dom kommer visa upp den bara?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Svenssons »

Ja, den kommer bara visas upp på Goodwood Festival of Speed.

https://www.goodwood.com/flagship-event ... -of-speed/
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Klintan »

Ja, bara en visning. Antagligen av en USA-modell, vore ju kul med en europaspecad önskedrömsbil med CCS och dragkrok. :-)
Elbilist sedan 2014
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Swede1 »

Klintan skrev:
Ja, bara en visning. Antagligen av en USA-modell, vore ju kul med en europaspecad önskedrömsbil med CCS och dragkrok. :-)
Bra att visa bilen så man kan testa den innan köp. Ccs kontakt 10 dubblar antal snabbladdplatser, Tesla måste vara riktigt trötta om de inte sätter i en ccs kontakt.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Svenssons »

Ja, till och med mer än 10 gånger fler:
https://insideevs.com/number-of-ccs-com ... -hit-4000/

Eftersom Tesla varit Core Member i CCS intresseorganisation CharInEV i många år nu så vore det märkligt om de inte levererar Model 3 med CCS. Tycker egentligen det är märkligt att de inte lagt till det på europeiska Model S/X ännu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
xalerius
Inlägg: 2
Blev medlem: 06 jan 2017 14:01

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av xalerius »

Svenssons skrev:
Ja, till och med mer än 10 gånger fler:
https://insideevs.com/number-of-ccs-com ... -hit-4000/

Eftersom Tesla varit Core Member i CCS intresseorganisation CharInEV i många år nu så vore det märkligt om de inte levererar Model 3 med CCS. Tycker egentligen det är märkligt att de inte lagt till det på europeiska Model S/X ännu.
Det kanske kommer nyheter på det temat i samband med supercharger v3?
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av chaffis75 »

xalerius skrev:
Svenssons skrev:
Ja, till och med mer än 10 gånger fler:
https://insideevs.com/number-of-ccs-com ... -hit-4000/

Eftersom Tesla varit Core Member i CCS intresseorganisation CharInEV i många år nu så vore det märkligt om de inte levererar Model 3 med CCS. Tycker egentligen det är märkligt att de inte lagt till det på europeiska Model S/X ännu.
Det kanske kommer nyheter på det temat i samband med supercharger v3?
Precis inte helt omöjligt...

På en del nya SUC så har man gjort förberedelser för fler laddare, jag tror de är som man väntar på V3 laddare.

Men borde inte Modell 3 snart (säg runt oktober) dyka upp i Europa i små volymer åtminstone men tanke på att man nu släppt loss beställningar helt i USA för alla som har reserverat. Visst de finns många som reserverat i USA men hur många reservationer blir beställningar just nu med tanke på att den där $35000 bilen inte går att beställa än.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av HelectriC »

ingen som har hört nåt om "extra sauce" till dom som köade tidigt? dvs inte anställda. Hade det varit någon option som inte flertalet kan välja, så känns det som det hade varit officiellt nu :? Jag hade hoppats på nån specialfärg, fälgar i annan färg eller nåt kul som visade att man var en av de första att reservera.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Jerker »

HelectriC skrev:
ingen som har hört nåt om "extra sauce" till dom som köade tidigt? dvs inte anställda. Hade det varit någon option som inte flertalet kan välja, så känns det som det hade varit officiellt nu :? Jag hade hoppats på nån specialfärg, fälgar i annan färg eller nåt kul som visade att man var en av de första att reservera.
Blev inte det en modell av 3:an, har jag för mig?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av HelectriC »

Jerker skrev:
HelectriC skrev:
ingen som har hört nåt om "extra sauce" till dom som köade tidigt? dvs inte anställda. Hade det varit någon option som inte flertalet kan välja, så känns det som det hade varit officiellt nu :? Jag hade hoppats på nån specialfärg, fälgar i annan färg eller nåt kul som visade att man var en av de första att reservera.
Blev inte det en modell av 3:an, har jag för mig?
jaha ja. Hur funkar det? De som beställer får en efter leverans?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Model 3 officiellt till Europa i sommar!

Inlägg av Jerker »

HelectriC skrev:
Jerker skrev:
HelectriC skrev:
ingen som har hört nåt om "extra sauce" till dom som köade tidigt? dvs inte anställda. Hade det varit någon option som inte flertalet kan välja, så känns det som det hade varit officiellt nu :? Jag hade hoppats på nån specialfärg, fälgar i annan färg eller nåt kul som visade att man var en av de första att reservera.
Blev inte det en modell av 3:an, har jag för mig?
jaha ja. Hur funkar det? De som beställer får en efter leverans?
Den ska tydligen bli designad på samma sätt som den bil man beställer:

https://electrek.co/2018/02/26/tesla-mo ... ders-gift/
Skriv svar