Vad låg du i för hastighet i snitt på denna sträcka på ungefär 319km (ca)?
Tack för uppdateringen Pontus du verkligen hjälper till!
Vi höll halva 65 mph och andra halvan 70 mph. Plus 10% med varierande lägre farter typ 45 mph.
Säga inte att det är omöjligt med 110%
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Intressanta bilder på väskorna i bagaget... Om de är möjligt nod något tillfälle så ha med något som referens på bilden så man får en uppfattning om hur stora väskorna är även om jag har en viss känsla av de...
Bagaget såg ju faktiskt nästan bättre ut än väntat om jag nu uppfattar väskorna på rätt sätt. De små antar jag är såkallade handbagage väskor?
Intressanta bilder på väskorna i bagaget... Om de är möjligt nod något tillfälle så ha med något som referens på bilden så man får en uppfattning om hur stora väskorna är även om jag har en viss känsla av de...
Bagaget såg ju faktiskt nästan bättre ut än väntat om jag nu uppfattar väskorna på rätt sätt. De små antar jag är såkallade handbagage väskor?
Dom små är modell handbagage stor och den stora är normal stor. Men det går inte in två stora utan att fälla sätet då det precis är för lågt för att ställa den på högkant.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Detta var bara sista biten fick tyvärr inget kort på den innan. Vi höll här 80-85 mph i 95% av sträckan.
Idag blir det 920 km till... återkommer med totalen som säkert går upp då frun kör...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
En annan sak var ju SuC i Savannah som ligger i parkeringsgaraget till flygplatsen, dvs det kostar pengar att parkera där men jag hade inget väl. Dock var det mindre risk för ICEing med följande skylt.
Sen när jag skulle ut kom överraskning. Have you charged your Tesla, oh then it's free.
Bra
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
En till uppdatering från Richmond NC, en del trafikarbeten på vägen men annars runt 70-80 mvh.
Och skyltningen på denna Suv
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
På väg mot New York eller New Jersey rättare sagt. Ser ut som vi valde ett hotell med bra läge bara 2 kvarter ifrån en lagom stor och upptagen SuC
Det var bara tur så nu ska jag köpa en lott...
Och förbrukningen är låg med tanke på hastighet som oftast legat på 130 km/h.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har fått in en del Model 3-data de sista dagarna, gissar att det är du som bidrar Pontus! Tyvärr är det inte tillräckligt mycket data för en konsumtionskurva för alla hastigheter, men kring 110-120 ser det bra ut - se själv. Förvånansvärt låg konsumtion på 142 Wh/km i 110 km/h - håller du själv med om det?
Gula punkter är medianen av effekten i ett litet hastighetsintervall och den röda kurvan är en anpassad modell. Blått är all indata som bedömts användbara.
Jag har fått in en del Model 3-data de sista dagarna, gissar att det är du som bidrar Pontus! Tyvärr är det inte tillräckligt mycket data för en konsumtionskurva för alla hastigheter, men kring 110-120 ser det bra ut - se själv. Förvånansvärt låg konsumtion på 142 Wh/km i 110 km/h - håller du själv med om det?
3long.png
Gula punkter är medianen av effekten i ett litet hastighetsintervall och den röda kurvan är en anpassad modell. Blått är all indata som bedömts användbara.
Skulle 142 vara ett snitt i 110 så är det ju fantastiskt bra. Skulle det ens vara ganska nära detta är det fortfarande extremt bra värden. Jag fortsätter att drömma...
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
142 i snitt ger ju löjlig räckvidd. Har dubbla det på vintern i min X. Borde ge strax under 50mil i 110 på sommaren så kanske 35-40 på vintern. Med den extrema laddfarten kommer bilen bli galet bra för långfärd
142 Wh/km i 110 km/h stämmer bra skulle jag säga. Det går ju dock upp en del när man ökar till 130 km/h blir det nog nära 170 Wh/h. Men i 90 skulle jag inte bli förvånad om man kommer ner i 110-120.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
En liten skada också
Fick bort den delen som släppt hoppas det inte tar skada av att köra utan.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
En liten skada också
Fick bort den delen som släppt hoppas det inte tar skada av att köra utan.
20180803_160959.jpg
Usch, trist! Vad har hänt? Farthinder eller föremål på vägen?
Spännande att följa er långresa!
Kul att du dokumenterar!
Ps. Hur står personen bakom bilen egentligen?!
Det enda vi åkt igenom var en enorm vattenpöl men det är det enda.
Vad det gäller personen bakom bilen har jag inget bra svar ser ju lite underligt ut.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Låter riktigt lovande.. Jag har alltid varit lite tveksam till den höga förbrukning som Tesla haft men detta låter ju alldeles utmärkt.
Bara hoppas priset blir rätt I Sverige och att den kommer hit snart.
Blev lite nyfiken på förbrukning i motorvägshastighet så jag körde en sväng med min Zoe R240 (22 kWh batteri). Jag försökte så långt som möjligt hålla 110 (GPS-hastighet, dvs 114 på mätaren) med farthållaren. Jag körde samma sträcka fram och åter, stannade och laddade på vändpunkten. Jag körde 129,4 km och på ditvägen, i motvind, blev det 216 Wh/km och när jag kommit tillbaka låg den genomsnittliga förbrukningen på 200 Wh/km.
Detta är under absolut ideala förhållanden med 25 grader och mest plan mark. Under sämre förhållanden borde förbrukningen ligga på uppåt 240-260 Wh/km. På vintern ännu värre. Så 140 Wh/km på Tesla 3 är mycket bra! Endast 70% av vad Zoen gör av med under bästa tänkbara förhållanden.
Räckvidden idag på min Zoe R240 var alltså 11 mil vid 110 km/h.
Blev lite nyfiken på förbrukning i motorvägshastighet så jag körde en sväng med min Zoe R240 (22 kWh batteri). Jag försökte så långt som möjligt hålla 110 (GPS-hastighet, dvs 114 på mätaren) med farthållaren. Jag körde samma sträcka fram och åter, stannade och laddade på vändpunkten. Jag körde 129,4 km och på ditvägen, i motvind, blev det 216 Wh/km och när jag kommit tillbaka låg den genomsnittliga förbrukningen på 200 Wh/km.
Detta är under absolut ideala förhållanden med 25 grader och mest plan mark. Under sämre förhållanden borde förbrukningen ligga på uppåt 240-260 Wh/km. På vintern ännu värre. Så 140 Wh/km på Tesla 3 är mycket bra! Endast 70% av vad Zoen gör av med under bästa tänkbara förhållanden.
Räckvidden idag på min Zoe R240 var alltså 11 mil vid 110 km/h.
Kul test som även backar upp det jag sett i mina tester, men som lustigt nog skiljer sig från den norska testen av 10bilar som florerar senaste tiden.
Kona verkar ju gå ännu snålare dessutom iaf i 90km/h
Sedan märkte jag en sak när vi stannade, om det hänt på vägen eller under natten vet jag inte
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.