Drag

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2244
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Drag

Inlägg av frippe »

Jerker skrev:
Jerka skrev:
Visst går det att sälja bilarna utan drag, MEN om man t ex bara erbjuder drag med stora batteriet så kan man styra om försäljningen till de dyrare modellerna och på så sätt öka vinsten.
Hm... De försöker på alla sätt att få folk att köpa dyrare 3:or. Inget konstigt i det. Men man undrar ju när den rena basbilen blir tillgänglig...
Den kommer när alla redan köpt de dyrare varianterna. ;)
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Drag

Inlägg av TeslaTissel »

Jerker skrev:
Jerka skrev:
Visst går det att sälja bilarna utan drag, MEN om man t ex bara erbjuder drag med stora batteriet så kan man styra om försäljningen till de dyrare modellerna och på så sätt öka vinsten.
Hm... De försöker på alla sätt att få folk att köpa dyrare 3:or. Inget konstigt i det. Men man undrar ju när den rena basbilen blir tillgänglig...

Jag med, vad ligger kostnadsbilden på nu?
Tyckte jag såg att en prisjustering nedåt skett, beroende på utrustning förstås?

Tjopp!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Drag

Inlägg av Jerker »

TeslaTissel skrev:
Jerker skrev:
Jerka skrev:
Visst går det att sälja bilarna utan drag, MEN om man t ex bara erbjuder drag med stora batteriet så kan man styra om försäljningen till de dyrare modellerna och på så sätt öka vinsten.
Hm... De försöker på alla sätt att få folk att köpa dyrare 3:or. Inget konstigt i det. Men man undrar ju när den rena basbilen blir tillgänglig...

Jag med, vad ligger kostnadsbilden på nu?
Tyckte jag såg att en prisjustering nedåt skett, beroende på utrustning förstås?

Tjopp!
Tvärtom. De har höjt 4-hjulsdrift till $5000 igen (från 4000) och multicoatfärgerna från $1500 till 2000.
Skriv svar