Model P3D Track Mode

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av dstr »

Jerker skrev:
Till skillnad från andra bilar som har Track Mode (där man vanligtvis kopplar ur säkerhetsfunktioner och ger föraren både större kontroll och större ansvar för hur bilen uppför sig) så lägger Tesla till funktioner som ökar kontrollen över hur bilen uppför sig.
Nja, min erfarenhet från AMG, Porsche och Ferrari är att ESP'n i rätt (sport/race) läge låter dig sladda rätt lagom. Jag åkte runt en hel vinter i min A45 AMG och driftade genom rondeller och kurvor som en kung! Sen hittade jag var man stängde av ESP helt och testade lite på en större parkering. Tur att ingen såg mig, för jag hade ingen kontroll alls...

Ferrarin är extremt high-tech med programvara från F1-bilen i "race"-läge som hjälper till att köra "inspirerat".
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av Ante74 »

Liibo skrev:
Någon som vet när Trackmode aktiveras i Sverige? Jag hörde på FB att det inte var aktiverat, men jag trodde detta var något som dom redan aktiverat i Sverige??
Jag har trackmode i min, inget jag planerar använda så länge vägarna ser ut som dom gör här uppe.
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av taliz »

Ante74 skrev:
Liibo skrev:
Någon som vet när Trackmode aktiveras i Sverige? Jag hörde på FB att det inte var aktiverat, men jag trodde detta var något som dom redan aktiverat i Sverige??
Jag har trackmode i min, inget jag planerar använda så länge vägarna ser ut som dom gör här uppe.
Det är ju då det är som roligast!
Ut å sladda i snön, gå på bredställ genom rondellerna osv.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av Sascha »

Track mode är aktiverad i alla fall på version 2019.5.25 (som på min...)
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av boreno »

Sascha skrev:
Track mode är aktiverad i alla fall på version 2019.5.25 (som på min...)
Hur ser du att den är aktiverad? Jag ser alternativet men det är utgråat.
Ah, nu fungerar det! Bilen måste vara på i och i P.

Jag är i Tallinn.
Senast redigerad av boreno, redigerad totalt 2 gång.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
vthorsell
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jan 2019 16:28

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av vthorsell »

Liibo skrev:
Johan84 skrev:
Jag funderar lite på vart man kan testa Track Mode fullt ut, kommer inte direkt dra igång det i stadstrafik och riskera att nått händer när man kommer på ställ i en rondell första gången.

Passerar ofta Storuman där dom nu har 8st superchargers 135kw och kör man 16 mil norrut kommer man till Arjeplog som är väldigt stort för biltestare under vintern där dom har en del isbanor, finns en 50kw ccs EU där och tydligen massa banor i varierande storlekar. Se länk nedan

Nån som har någon bättre idé för oss norrlänningar? Kom gärna med tips på sommarbana!

https://www.arjeplog.se/naringsliv--utv ... banor.html

Men är trackmode aktiverat ännu i Sverige?
Inte aktiverat på min P3D ännu..
Tesla Model 3 P3D (Solid Black)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av nek0 »

boreno skrev:
Sascha skrev:
Track mode är aktiverad i alla fall på version 2019.5.25 (som på min...)
Hur ser du att den är aktiverad? Jag ser alternativet men det är utgråat.
Ah, nu fungerar det! Bilen måste vara på i och i P.

Jag är i Tallinn.
Fan du behöver ingen bostad, du bor ju i bilen :lol:
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av Liibo »

vthorsell skrev:
Liibo skrev:
Johan84 skrev:
Jag funderar lite på vart man kan testa Track Mode fullt ut, kommer inte direkt dra igång det i stadstrafik och riskera att nått händer när man kommer på ställ i en rondell första gången.

Passerar ofta Storuman där dom nu har 8st superchargers 135kw och kör man 16 mil norrut kommer man till Arjeplog som är väldigt stort för biltestare under vintern där dom har en del isbanor, finns en 50kw ccs EU där och tydligen massa banor i varierande storlekar. Se länk nedan

Nån som har någon bättre idé för oss norrlänningar? Kom gärna med tips på sommarbana!

https://www.arjeplog.se/naringsliv--utv ... banor.html

Men är trackmode aktiverat ännu i Sverige?
Inte aktiverat på min P3D ännu..
Vadå har du inte trackmode? Du bör ha det. Men du måste stå i park för att kunna sätta på det :)
Användarvisningsbild
vthorsell
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 14 jan 2019 16:28

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av vthorsell »

Liibo skrev:
vthorsell skrev:
Liibo skrev:
Johan84 skrev:
Jag funderar lite på vart man kan testa Track Mode fullt ut, kommer inte direkt dra igång det i stadstrafik och riskera att nått händer när man kommer på ställ i en rondell första gången.

Passerar ofta Storuman där dom nu har 8st superchargers 135kw och kör man 16 mil norrut kommer man till Arjeplog som är väldigt stort för biltestare under vintern där dom har en del isbanor, finns en 50kw ccs EU där och tydligen massa banor i varierande storlekar. Se länk nedan

Nån som har någon bättre idé för oss norrlänningar? Kom gärna med tips på sommarbana!

https://www.arjeplog.se/naringsliv--utv ... banor.html

Men är trackmode aktiverat ännu i Sverige?
Inte aktiverat på min P3D ännu..
Vadå har du inte trackmode? Du bör ha det. Men du måste stå i park för att kunna sätta på det :)
Aha, det var en viss sekvens man måste göra :) Ska kika imorron då om det funkar, har också 2019.05.25
Tesla Model 3 P3D (Solid Black)
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av boreno »

Blir bankörning imorgon!
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av Bjelke »

Whoop whoop! :) ser fram mot rapport :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av helix »

Intressant artikel där en norsk motorjournalist pratar med några av Teslas ingenjörer. En hel del om Teslas motorer, track-mode, mjukvaruutveckling och hur viktigt det är med vertikal integration. Klart läsvärt. Inte minst för den teknikintresserade:
https://www.tu.no/artikler/slik-jobber- ... jY1-yNFqjc
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av snowtroll »

helix skrev:
Intressant artikel där en norsk motorjournalist pratar med några av Teslas ingenjörer. En hel del om Teslas motorer, track-mode, mjukvaruutveckling och hur viktigt det är med vertikal integration. Klart läsvärt. Inte minst för den teknikintresserade:
https://www.tu.no/artikler/slik-jobber- ... jY1-yNFqjc
Intressant... Det slår mig åter att dessa ingenjörer har verkligen gjort en fantastisk resa och att knäppa de stora biltillverkarna på fingrarna.. och sedan denna innovatör, Mr E M, I täten... sky is the limit typ ..

imponerande imponerande! :D
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: Model P3D Track Mode

Inlägg av Sascha »

Liibo skrev:
Johan84 skrev:
Jag funderar lite på vart man kan testa Track Mode fullt ut, kommer inte direkt dra igång det i stadstrafik och riskera att nått händer när man kommer på ställ i en rondell första gången.

Passerar ofta Storuman där dom nu har 8st superchargers 135kw och kör man 16 mil norrut kommer man till Arjeplog som är väldigt stort för biltestare under vintern där dom har en del isbanor, finns en 50kw ccs EU där och tydligen massa banor i varierande storlekar. Se länk nedan

Nån som har någon bättre idé för oss norrlänningar? Kom gärna med tips på sommarbana!

https://www.arjeplog.se/naringsliv--utv ... banor.html

Men är trackmode aktiverat ännu i Sverige?
Ja den är aktiverat. Har testat den på en avskilt plats och jösses, vilken förändring!
Skriv svar