P3D Referral?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Skee
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 02 aug 2017 01:01

P3D Referral?

Inlägg av Skee »

Amerikanarna får obegränsad laddning vid refferal för en P3D, håller det sig till oss?
Föredetta Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar på Model Y eller annan kombi/SUV.
Användarvisningsbild
SAB
Teslaägare
Inlägg: 119
Blev medlem: 09 maj 2017 19:23
Ort: Luleå

Re: P3D Referral?

Inlägg av SAB »

Jag ringde Tesla och tänkte lägga en beställning om det stämde. Det gäller ju bara till typ mitten på sep i USA.
Försäljaren sa att det inte gäller här utan enbart där du kan bekräfta beställning i design studion.
Ganska självklart eg. när man tänker efter men det gjorde inte jag.

Sen kanske det kommer tidsbegränsade sådana erbjudanden när den väl kommer hit. Om vi tur.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: P3D Referral?

Inlägg av Mickep »

Visst, måste bara se till att beställa innan 15 sep.
Visst ja....
Men 1 år är inte dåligt heller....
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8562
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: P3D Referral?

Inlägg av Pontus »

Ni kan använda min kod, där går det att beställa P3D även om man redan står i kö. ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: P3D Referral?

Inlägg av dstr »

Skee skrev:
Amerikanarna får obegränsad laddning vid refferal för en P3D, håller det sig till oss?
Min uppfattning var att alla Performance-modeller nu har gratis laddning, refferal eller inte.

Dom sa dock att alla D-modeller skulle få självstängande laddlucka, men det gällde visst inte Europa under något år - så det hjälper inte att fråga Tesla. När den väl finns så märker du.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14478
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

P3D Referral?

Inlägg av taliz »

Skulle förvåna mig om det inte gäller när Model 3 kommer hit.
Performance lär ju kosta som en S75D ungefär, så de lär ha så god marginal(betydligt bättre tom) att de kan kosta på att ge den "gratis" Supercharging.

Kan nog få en hel del att slanta upp extra över vanliga dual motor, trots att det egentligen inte lönar sig...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8562
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: P3D Referral?

Inlägg av Pontus »

taliz skrev:
Skulle förvåna mig om det inte gäller när Model 3 kommer hit.
Performance lär ju kosta som en S75D ungefär, så de lär ha så god marginal(betydligt bättre tom) att de kan kosta på att ge den "gratis" Supercharging.

Kan nog få en hel del att slanta upp extra över vanliga dual motor, trots att det egentligen inte lönar sig...
Men det är väl fortfarande bra för tjänstebilsförare som kan få företaget att betala semester energin skattefritt på bilresorna?
Frågan är väl bara vad förmånsvärdet blir.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Skee
elbilist
Inlägg: 118
Blev medlem: 02 aug 2017 01:01

Re: P3D Referral?

Inlägg av Skee »

Det verkar försvinna med obegränsad laddning, tråkigt, nu kanske man nöjer sig med AWD och inte P3D.

Free supercharging from Tesla referral program ends Sept 16 – replaced with $100 charging credit
https://electrek.co/2018/09/12/tesla-re ... ng-credit/

Det vart en sak jag verkligen ville ha.
Föredetta Model 3 reservatör, men köpte en Renault Zoe 41kwh Bose medans jag väntar på Model Y eller annan kombi/SUV.
Skriv svar