Tesla tar nu verkligen till alla metoder för att få ut så många 3:or till kund före kvartalsslutet för att uppnå vinst. I produktionen har man gått över från att enbart tillverka bilar efter beställning till att bygga olika batcher med samma konfiguration för att nå högre produktionstakt och sen försöka hitta kunder som är villiga att köpa just dessa bilar. Sen tar man till olika sätt för att kunna leverera med effektivitet.
Förra helgen ställde man t.ex. till med en massleverans. De som lagt en beställning kunde få komma och hämta dem själva i Fremont efter principen "först till kvarn" för att få en snabbare leverans.
https://electrek.co/2018/09/08/tesla-bi ... -strategy/
https://electrek.co/2018/09/09/tesla-mo ... ved-basis/
Och sen erbjuder man och också gratis supercharging under iaf ett år till dem som tar ut en model 3 fram till kvartalsslutet:
https://electrek.co/2018/09/21/tesla-mo ... very-rush/
För att ytterligare öka på leveranstakten bjuder man in gamla Teslaägare för att hjälpa personalen att utbilda de nya ägarna:
https://electrek.co/2018/09/21/elon-mus ... ew-buyers/
Och nu senast erbjuder man hemleveranser:
https://electrek.co/2018/09/22/tesla-di ... rush-week/
Ingen kan säga att de inte anstränger sig!
TM3-leveranser och jakten på ett vinstgivande kvartal
Moderator: Redaktion
Re: TM3-leveranser och jakten på ett vinstgivande kvartal
Hemleveranser har altid varit möjliga, jag var erbjuden hemleverans av min Model X för 2 år sedan t.ex. Klart det kan ske i större omfattning nu och vara mer formellt. Service Centren lär ju inte vara anpassade för att leverera 10 gånger mer per dag på så kort tid.
Att redan Teslaägare kan hjälpa till med leverans skedde ju mer på förfrågan från Teslaägare och var nog inget plannerat för att fixa leveranserna
Att redan Teslaägare kan hjälpa till med leverans skedde ju mer på förfrågan från Teslaägare och var nog inget plannerat för att fixa leveranserna
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7297
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: TM3-leveranser och jakten på ett vinstgivande kvartal
TheTeslaGuy twittrade:
@Tesla Hilarious highlight of the day: The Jaguar dealers that had just moved in next-door to Tesla Littleton commented on all of the truck carriers of cars showing up, and asked, “where are you going to put all of these?” And the answer was “They aren’t staying.”
Sad faces...
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: TM3-leveranser och jakten på ett vinstgivande kvartal
Hehe grymt braTiborBlomhall skrev:TheTeslaGuy twittrade:@Tesla Hilarious highlight of the day: The Jaguar dealers that had just moved in next-door to Tesla Littleton commented on all of the truck carriers of cars showing up, and asked, “where are you going to put all of these?” And the answer was “They aren’t staying.”
Sad faces...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: TM3-leveranser och jakten på ett vinstgivande kvartal
Frågan är väl om dom måste anstränga sig så för att nå vinst eller om Elin vill få så stor vinst att han kan få slut på tjatet?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.