Model 3, när kommer den hit och när får jag min?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Model 3, när kommer den hit och när får jag min?

Inlägg av OfarligTesla »

Jeppe_E skrev:
OfarligTesla skrev:
Pontus skrev:
Vilka varianter finns i Kina?

LR AWD och P. Gissningsvis likadant här.
Då får media vatten på sin kvarn och så kommer Tesla att fortsätta anses vara en lyxbil.

LR AWD: Ca 650-660 kkr i basutförande. Så då kommer Tesla att gå ut med att den går att köpa för under 600k efter bonus. Fast mer realistiskt 665-670 kr med AP och Metalliclack efter bonusen.
Ska jag vara ärlig så tror jag inte Tesla HQ (som bestämmer vad de vill producera) bryr sig om vad media skriver i avkroken Sverige när de planerar strategi för Europa. Utanför jante Sverige är det inget konstigt med det priset eller den bilen.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Model 3, när kommer den hit och när får jag min?

Inlägg av Jeppe_E »

OfarligTesla skrev:
Jeppe_E skrev:
OfarligTesla skrev:
Pontus skrev:
Vilka varianter finns i Kina?

LR AWD och P. Gissningsvis likadant här.
Då får media vatten på sin kvarn och så kommer Tesla att fortsätta anses vara en lyxbil.

LR AWD: Ca 650-660 kkr i basutförande. Så då kommer Tesla att gå ut med att den går att köpa för under 600k efter bonus. Fast mer realistiskt 665-670 kr med AP och Metalliclack efter bonusen.
Ska jag vara ärlig så tror jag inte Tesla HQ (som bestämmer vad de vill producera) bryr sig om vad media skriver i avkroken Sverige när de planerar strategi för Europa. Utanför jante Sverige är det inget konstigt med det priset eller den bilen.
Nej, bilarna lär sälja ändå och Tesla kommer att stå för en ännu större andel elbilar under 2019. :)

Det är fortfarande en ögonbrynshöjare i Sverige.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Model 3, när kommer den hit och när får jag min?

Inlägg av Swede1 »

Ingen kö idag på mos.
Skriv svar