Bra aspekt som tas upp här. Det blir precis som ni säger kanske till och med billigare att frakta dem direkt till Göteborg än att frakta dem först till Tilburg, montera ihop bilarna och kontrollera dem, samt därefter skeppa dem vidare till andra EU-länder.Bjelke skrev:Och tid, vilket är intressant på flera sätt för Tesla just nu. Dessutom det faktum att dom kan frakta bilarnaSurfaren skrev:Åter igen värt att påpeka att skillnaden, i rena pengar per bil, på lägre och högre tullavgift till EU minskar då bilen är billigare. Alltså inte alls säkert att det skulle löna sig för Tesla att plocka ur delar ur Model 3, för att sedan sätta tillbaka dem inom EU (Tilburg). Denna procedur kostar också pengar.
närmare kunderna direkt...
Designstudion för model 3 öppen i Kina
Moderator: Redaktion
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Även om det skulle bli några kronor billigare att plocka isär dem så får de väga in kvartalsekonomifaktorn i det hela. Värdet av att hinna leverera så många tillverkade bilar som möjligt före kvartalsslutet kan vara större. Det är ju trots allt så att en 3PD är lika dyr som de billigare varianterna av S var bara för ett par år sedan, men de har alltid plockats isär för import.Jeppe_E skrev:Bra aspekt som tas upp här. Det blir precis som ni säger kanske till och med billigare att frakta dem direkt till Göteborg än att frakta dem först till Tilburg, montera ihop bilarna och kontrollera dem, samt därefter skeppa dem vidare till andra EU-länder.Bjelke skrev:Och tid, vilket är intressant på flera sätt för Tesla just nu. Dessutom det faktum att dom kan frakta bilarnaSurfaren skrev:Åter igen värt att påpeka att skillnaden, i rena pengar per bil, på lägre och högre tullavgift till EU minskar då bilen är billigare. Alltså inte alls säkert att det skulle löna sig för Tesla att plocka ur delar ur Model 3, för att sedan sätta tillbaka dem inom EU (Tilburg). Denna procedur kostar också pengar.
närmare kunderna direkt...
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Elon har också kommit på att det kostar Tesla stora pengar att ha bundet kapital i form av många bilar som transporteras länge till kund. Skippar numera även tåg för lokala transporter mellan öst och västkusten i USA.OfarligTesla skrev:Det intressant nu kan vara att faktorn kan bli högre än för S och X. Elon pratade ju häromdagen om "roll om/roll off" båttransport för Model 3 vilket skulle höja tullen jämfört med S och X eftersom den inte slutmonteras i Tillburg då. I så fall är det väll +5% eller något sådant?
Tesla Model Y
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Jo...alltså RoRo är ju det mest normala när det gäller biltransporter. Precis som att detta skulle vara en stor revulotion, så himla snabba är det ju dock inte Transport från Amerikanska östkusten till Göteborg tar 20-25 dagar.
Nyaste tillskottet i Wallenius flotta tar 8000 personbilar. Från Västkusten (Californien) tar det 40-45 dagar till Göteborg.
Nyaste tillskottet i Wallenius flotta tar 8000 personbilar. Från Västkusten (Californien) tar det 40-45 dagar till Göteborg.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Rätt stort kapital som fraktas på ett sådant fartyg....Jeppe_E skrev:Jo...alltså RoRo är ju det mest normala när det gäller biltransporter. Precis som att detta skulle vara en stor revulotion, så himla snabba är det ju dock inte Transport från Amerikanska östkusten till Göteborg tar 20-25 dagar.
Nyaste tillskottet i Wallenius flotta tar 8000 personbilar. Från Västkusten (Californien) tar det 40-45 dagar till Göteborg.
Tesla Model Y
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
gellerstam skrev:Rätt stort kapital som fraktas på ett sådant fartyg....Jeppe_E skrev:Jo...alltså RoRo är ju det mest normala när det gäller biltransporter. Precis som att detta skulle vara en stor revulotion, så himla snabba är det ju dock inte Transport från Amerikanska östkusten till Göteborg tar 20-25 dagar.
Nyaste tillskottet i Wallenius flotta tar 8000 personbilar. Från Västkusten (Californien) tar det 40-45 dagar till Göteborg.
Jepp, men att det skulle vara en uppenbarelse för Elon ser jag som anmärkningsvärt. Men det är klart, han är innovatör och kan förstås inte ha koll på kapitalbindningen. Det har han ju ekonomer som jobbar med.
Men jo, det är ju inte detta man vill se som Teslabeställare
https://www.marineinsight.com/maritime- ... -accident/
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med Elons RoRo-fartyg. Alla bilar som fraktas på fartyg kommer ju med RoRo. Och det finns inga snabbgående sådana. Det jag kan tänka mig är att de använder mindre fartyg som går direkt till slutdestinationen. Annars är det vanligt att man lastar om till mindre feeder fartyg till slutdestinationen och det tar extra tid.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
För containerfrakt, ja. För bilfrakt, nej.ippii skrev:Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med Elons RoRo-fartyg. Alla bilar som fraktas på fartyg kommer ju med RoRo. Och det finns inga snabbgående sådana. Det jag kan tänka mig är att de använder mindre fartyg som går direkt till slutdestinationen. Annars är det vanligt att man lastar om till mindre feeder fartyg till slutdestinationen och det tar extra tid.
Logent i Göteborg är nordens största hamn för export/import av fordon. RoRo-båtarna går ofta till Rotterdam för avlastning och därefter till Göteborg.
Model S/X skeppas i container, eftersom de monteras ihop i Tilburg. Verkar vara en komplicerad process som jag inte riktigt säker på blir billigare i långa loppet. Kapitalbindning kostar också.
Senast redigerad av Jeppe_E, redigerad totalt 1 gånger.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2072
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Det är nog inget speciellt med de anlitade RoRo fartygen. Bara det att de kommer spara massa tidoch kostnad på att slippa lasta om en himla massa. Nu slipper de lasta bilarna i containers som skall åka tåg till östkusten sen lastas om till fartyg som åker till Europa lastas av, bygga ihop bilen i Tillburg. Skeppa/frakta den vidare.... Nu kan ftg åka direkt från USA-Västkusten till GBG ...... Ok förmodligen först via Rotterdam's lilla hamn.ippii skrev:Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med Elons RoRo-fartyg. Alla bilar som fraktas på fartyg kommer ju med RoRo. Och det finns inga snabbgående sådana. Det jag kan tänka mig är att de använder mindre fartyg som går direkt till slutdestinationen. Annars är det vanligt att man lastar om till mindre feeder fartyg till slutdestinationen och det tar extra tid.
Edit: Jeppe_E var lite snabbare.
Tesla Model Y
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Kan det vara så att man valt tågtransport för att vara lite miljövänligare, i linje med Teslas miljöprofil i övrigt, men att nu det får stryka på foten till förmån för snabbare leveranser?
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Eller för att det är billigareJerker skrev:Kan det vara så att man valt tågtransport för att vara lite miljövänligare, i linje med Teslas miljöprofil i övrigt, men att nu det får stryka på foten till förmån för snabbare leveranser?
Problemet med tågtransporter är att det går utmärkt och snabbt från punkt A till B. Men samtidigt så bor inte alla kunder vid B. Nu handlar det uteslutande om att få bilar till kund (i USA) innan året är slut.
Går alldels utmärkt att räkna på transportkostnader i jämförelse med kapitalbindning och då ska man ändå ta i beaktan att alla kunder redan har betalt en del på bilen. Jag vet inte hur många underleverantörer Tesla har, eller om de gör det mesta inhouse. Jämför man med många andra tillverkare (volvo t.ex.) så har de ju väldigt många underleverantörer som får betalt långt efter att de levererat till Volvo.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Ok, så vad han menar är att de ska använda sig av RoRo-fartyg? Alltså inte containerfrakt och slutmontering i Europa som S/X.Jeppe_E skrev:För containerfrakt, ja. För bilfrakt, nej.ippii skrev:Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med Elons RoRo-fartyg. Alla bilar som fraktas på fartyg kommer ju med RoRo. Och det finns inga snabbgående sådana. Det jag kan tänka mig är att de använder mindre fartyg som går direkt till slutdestinationen. Annars är det vanligt att man lastar om till mindre feeder fartyg till slutdestinationen och det tar extra tid.
Logent i Göteborg är nordens största hamn för export/import av fordon. RoRo-båtarna går ofta till Rotterdam för avlastning och därefter till Göteborg.
Model S/X skeppas i container, eftersom de monteras ihop i Tilburg. Verkar vara en komplicerad process som jag inte riktigt säker på blir billigare i långa loppet. Kapitalbindning kostar också.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
45 dagar?Jeppe_E skrev:Jo...alltså RoRo är ju det mest normala när det gäller biltransporter. Precis som att detta skulle vara en stor revulotion, så himla snabba är det ju dock inte Transport från Amerikanska östkusten till Göteborg tar 20-25 dagar.
Nyaste tillskottet i Wallenius flotta tar 8000 personbilar. Från Västkusten (Californien) tar det 40-45 dagar till Göteborg.
Upp med den där sabla designstudion nu, så man kan få bilen i vår.....
1,5 månad över havet, någon vecka i USA innan den är framme och lastad vid båten, någon vecka innan den är i produktion.
2,5 till 3 månader innan den är här, plus att den ska ställas på och levereras till kund.
Om då första batchen till Europa ska tillverkas i Januari ser vi inte någon bil här före April.
Så tipset blir, några få får bil i April, några fler i Maj och det kommer igång på allvar i Juni. Men då tar Sverige semester. Så den stora massan kommer få sin bil i slutet på augusti
Då har jag köpt en annan bil. Helvete skulle köpt den där S60 när den kom dollarn var låg
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
ippii skrev:Ok, så vad han menar är att de ska använda sig av RoRo-fartyg? Alltså inte containerfrakt och slutmontering i Europa som S/X.Jeppe_E skrev:För containerfrakt, ja. För bilfrakt, nej.ippii skrev:Jag fattar inte vad som skulle vara speciellt med Elons RoRo-fartyg. Alla bilar som fraktas på fartyg kommer ju med RoRo. Och det finns inga snabbgående sådana. Det jag kan tänka mig är att de använder mindre fartyg som går direkt till slutdestinationen. Annars är det vanligt att man lastar om till mindre feeder fartyg till slutdestinationen och det tar extra tid.
Logent i Göteborg är nordens största hamn för export/import av fordon. RoRo-båtarna går ofta till Rotterdam för avlastning och därefter till Göteborg.
Model S/X skeppas i container, eftersom de monteras ihop i Tilburg. Verkar vara en komplicerad process som jag inte riktigt säker på blir billigare i långa loppet. Kapitalbindning kostar också.
Alltså RoRo är ju inte implicit kopplat till bilfrakter. Även container kan gå med RoRo (containern står på ett drag), även om det är mer sällsynt. Förmodligen är processen och mängden bilar som kommer till Europa alltför stor för att det ska hållas på med att montera batteriet på plats före leverans.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Ja, det kan ju vara idé för Tesla att skeppa dem med tåg till Baltimore, för sen vidare transport till Europa. De bör ju kunna transportera bilarna tvärs USA på kortare tid än 20 dagar Problemet med att skeppa från västkusten är ju att de måste ner till Panama, som är en trång sektor och dessutom ganska dyrt att segla igenom. Men din tidslinje verkar rimlig oavsett om det tar 25 eller 45 dagar på havet.Crappy skrev:45 dagar?Jeppe_E skrev:Jo...alltså RoRo är ju det mest normala när det gäller biltransporter. Precis som att detta skulle vara en stor revulotion, så himla snabba är det ju dock inte Transport från Amerikanska östkusten till Göteborg tar 20-25 dagar.
Nyaste tillskottet i Wallenius flotta tar 8000 personbilar. Från Västkusten (Californien) tar det 40-45 dagar till Göteborg.
Upp med den där sabla designstudion nu, så man kan få bilen i vår.....
1,5 månad över havet, någon vecka i USA innan den är framme och lastad vid båten, någon vecka innan den är i produktion.
2,5 till 3 månader innan den är här, plus att den ska ställas på och levereras till kund.
Om då första batchen till Europa ska tillverkas i Januari ser vi inte någon bil här före April.
Så tipset blir, några få får bil i April, några fler i Maj och det kommer igång på allvar i Juni. Men då tar Sverige semester. Så den stora massan kommer få sin bil i slutet på augusti
Då har jag köpt en annan bil. Helvete skulle köpt den där S60 när den kom dollarn var låg
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen!
https://insideevs.com/tesla-china-accep ... l-3-order/
https://insideevs.com/tesla-china-accep ... l-3-order/
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
TeslaTissel skrev:Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen!
https://insideevs.com/tesla-china-accep ... l-3-order/
Intressant. Kina är ju lite mer konkurrensutsatt marknad med fler EV på marknaden än resten av världen. Men för att sälja bilar i Kina, så behöver den vara "billig"
Men det är klart, det är ju skillnad på att kunna förboka och faktiskt kunna beställa/få en. Så även om de nu öppnar upp för att ställa sig i kön, så lär den ju som tidigare diskuterats, dröja till Q3 2019. Det handlar väl mer om det här nya batteriet som är billigare och enklare att tillverka och det var ju typ 6 månader bort.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Nu kan de väl börja tillverka bilar om de vill och börja skicka till Europa, finns ju inte så många kombinationer så vad de än bygger lär de hitta en köpare i Europa.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Som sagt
Elon säger att första batchen för Europa ska tillverkas i Januari. Så det blir en lång väntan för de som orkar
Elon säger att första batchen för Europa ska tillverkas i Januari. Så det blir en lång väntan för de som orkar
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Nej, just nu bygger de till alla i USA som beställer före den 30 november. För Tesla har lovat leverans innan årsskiftet (det är då deras incitament på 7500 USD halveras). Så, rent teoretiskt så kommer de inte att börja bygga CCS-bilar fören i mitten av december.frippan skrev:Nu kan de väl börja tillverka bilar om de vill och börja skicka till Europa, finns ju inte så många kombinationer så vad de än bygger lär de hitta en köpare i Europa.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Är inte det den vanliga reservationen dock? Pre-order är ju det samma som reservation i princip, länken går till reservationssida och inte till beställningssida och $35 000 är ju inte ett pris för den kinesiska marknaden.TeslaTissel skrev:Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen!
https://insideevs.com/tesla-china-accep ... l-3-order/
Skulle det vara beställning i Kina av SR-modellen hade vi dels fått se beställningssidan och dels ett pris i den lokala valutan. Jämgör länken på sidan med den för Hong Kong på engelska:
https://www.tesla.com/en_HK/model3?redirect=no
TeslaTopInfo är ju inte direkt en officiell kanal från Tesla.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Svenssons skrev:Är inte det den vanliga reservationen dock? Pre-order är ju det samma som reservation i princip, länken går till reservationssida och inte till beställningssida och $35 000 är ju inte ett pris för den kinesiska marknaden.TeslaTissel skrev:Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen!
https://insideevs.com/tesla-china-accep ... l-3-order/
Skulle det vara beställning i Kina av SR-modellen hade vi dels fått se beställningssidan och dels ett pris i den lokala valutan. Jämgör länken på sidan med den för Hong Kong på engelska:
https://www.tesla.com/en_HK/model3?redirect=no
TeslaTopInfo är ju inte direkt en officiell kanal från Tesla.
Jo, men källan får ju insideEv’s stå för. Jag länkade till den sidan i varje fall.
Din länk till Hongkong fungerade inte utan inloggning. Hamnar bara på min egen då jag gör det?
Aha, nu gick det utan inloggning. Sorry.
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Du hänvisar till Insideevs som hänvisar till TeslaTopInfo som hänvisar till Teslas kinesiska sida för reservationer. Ingen info att faktiska beställningar av SR-varianten finns till skillnad mot Electreks sida som visar bilder från kinesiska Design Studion men då gäller det endast Long Range AWD och Performance, inte SR.TeslaTissel skrev:Svenssons skrev:Är inte det den vanliga reservationen dock? Pre-order är ju det samma som reservation i princip, länken går till reservationssida och inte till beställningssida och $35 000 är ju inte ett pris för den kinesiska marknaden.TeslaTissel skrev:Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen!
https://insideevs.com/tesla-china-accep ... l-3-order/
Skulle det vara beställning i Kina av SR-modellen hade vi dels fått se beställningssidan och dels ett pris i den lokala valutan. Jämgör länken på sidan med den för Hong Kong på engelska:
https://www.tesla.com/en_HK/model3?redirect=no
TeslaTopInfo är ju inte direkt en officiell kanal från Tesla.
Jo, men källan får ju insideEv’s stå för. Jag länkade till den sidan i varje fall.
Din länk till Hongkong fungerade inte utan inloggning. Hamnar bara på min egen då jag gör det?
Aha, nu gick det utan inloggning. Sorry.
https://electrek.co/2018/11/16/tesla-mo ... el-design/
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Är du irriterad eller har jag gjort något som fick dig på dåligt humör?
Det enda jag gjorde från början var att... kommentera länken.
”Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen”.
Det var allt och hoppas förstås att det inte blev värre än ett missförstånd?
Det enda jag gjorde från början var att... kommentera länken.
”Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen”.
Det var allt och hoppas förstås att det inte blev värre än ett missförstånd?
Re: Designstudion för model 3 öppen i Kina
Jag är inte på dåligt humör. Jag anser dock inte att InsideEvee’s artikel säger något alls och det är alltid bra att försöka komma till ursprungssidan. I detta fall är det Teslas reservationssida i Kina som funnits i ett par år. Inget nytt alls så jag förstår inte hur det kan hinta något alls.TeslaTissel skrev:Är du irriterad eller har jag gjort något som fick dig på dåligt humör?
Det enda jag gjorde från början var att... kommentera länken.
”Hittade detta via InsideEvee’s som ju ganska tydligt hintar om att TESLA Motors verkligen går globalt - bokstavligen”.
Det var allt och hoppas förstås att det inte blev värre än ett missförstånd?
PS Verkar som InsideEVs insett sitt misstag och tagit bort sidan nu. Den leder bara till sidan om "Page not found" nu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.