Upptäckte samma, det finns bara hane-hane i affärerna och bara 7 pol wtf?? Såg nån stans på nån tysk site en förlängning istället. Dessutom verkar inte honor finnas löst så det går inte bygga egen förlängning. Fick tillslut bygga om släpet, plocka bort hanen, sätta en fast honkontakt och köpa en hane-hanesladd och konverterare 7-13 pin. Meckigt..
En 13-7-sladd och en 7-13-adapter borde väl funka? Trist att behöva två pryttlar iofs
Inte när det sitter en hane på släpet Det var det jag behövde bygga om till en hona istället.
Precis, stod ett bra tag och försökte kombinera olika sladdar och adaptrar men det gick inte.
Hittade denna på nätet så får kanske bli att beställa en sån. https://www.prolux-shop.com/se_sv/spira ... gning.html
Kan vara bra att ha om man ska hyra andra släp med kort kabel.
Borde inte priset vara lägra när den saknar performance paketet? Det var väl ganska dyrt att köpa till på de marknader där det gick att beställa P utan paketet? Dyrare än dragkroken i vilket fall. Det känns dock som en ganska unik kombination, lite sugen blir jag allt...
Borde inte priset vara lägra när den saknar performance paketet? Det var väl ganska dyrt att köpa till på de marknader där det gick att beställa P utan paketet? Dyrare än dragkroken i vilket fall. Det känns dock som en ganska unik kombination, lite sugen blir jag allt...
Jo bromsar, fjädring och hjul kostar en bra slant.
Men det finns garanterat en del som värderar dragkrok och möjligheten till mindre och därmed billigare & komfortablare däck högre.
Det fanns ju en likadan i vitt, den försvann snabbt.
Lånade högt täckt släp på Hornbach idag och det blåste rejält, var uppe på 460 Wh/km i snitt ett tag i motvind hem trots 80 km/h så då var man lite orolig att man inte skulle komma hela vägen. Som tur var hade Hedin bil i Ängelholm en gratis typ 2 som jag fyllde på lite med under tiden vi tog en burgare på bk, annars hade det inte räckt då jag bara hade 11% kvar hemma.
Men måste säga att det är väldigt smidigt att backa med släp med vår kära model 3, tyst och mjukt och smidigt att byta mellan back och drive.
Lite trist bara att den inte får dra ett ton... de flesta hyrkärrors totalvikt är ju det. Känns som 910 kilo är något för usa eftersom det är 2000lbs.
Du får dra ett släp med totalvikt på 1000 kg. Det får faktiskt ha en total vikt på 1195 kg för LR och 1500 kg (eller något sånt) för SR+. Men du får inte lasta släpet så att det faktiskt väger mer än 910 kg.
Lite trist bara att den inte får dra ett ton... de flesta hyrkärrors totalvikt är ju det. Känns som 910 kilo är något för usa eftersom det är 2000lbs.
Du får dra ett släp med totalvikt på 1000 kg. Det får faktiskt ha en total vikt på 1195 kg för LR och 1500 kg (eller något sånt) för SR+. Men du får inte lasta släpet så att det faktiskt väger mer än 910 kg.
Står det att bilen får dra 910kg, då är det 910kg som gäller.
Men har du ett 3,5tons släp som är tomt, så går det utmärkt med ett BE-körkort.
Vore coolt att dra en 8m 3-axlat kåpsläp efter en Tesla 3.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Lite trist bara att den inte får dra ett ton... de flesta hyrkärrors totalvikt är ju det. Känns som 910 kilo är något för usa eftersom det är 2000lbs.
Du får dra ett släp med totalvikt på 1000 kg. Det får faktiskt ha en total vikt på 1195 kg för LR och 1500 kg (eller något sånt) för SR+. Men du får inte lasta släpet så att det faktiskt väger mer än 910 kg.
Står det att bilen får dra 910kg, då är det 910kg som gäller.
Men har du ett 3,5tons släp som är tomt, så går det utmärkt med ett BE-körkort.
Vore coolt att dra en 8m 3-axlat kåpsläp efter en Tesla 3.
Nej, du får dra ett släp som haren registrerad totalvikt på 1195kg meden LR om du har B körkort och lasten plus vikten på kärran är max 910 kg.
Som jag minns så får du bara dra ett släp med en registrerad totalvikt på 910kg med en Tesla 3.
Alltså, det ska vara enkelt för en med B körkort att veta vad som gäller.
Har du BE så får du dra hur stort släp du vill, bara du VET vad släp+last väger tillsammans, så du kan köra en bil som väger 3499kg och ett släp på 6.5ton om bilen klarar detta.
Du måste dock ha ett körkort utfärdat före 1996.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Hur ser det ut med reglerna för 30-kärra? Jag har en båt som väger ca 850 kg med båt + motor, jag kör den med en 30-kärra och tänkte kolla om det är okej att dra med en tesla model 3? Jag antar att 910kg-reglerna är för 80km/h?
Hur ser det ut med reglerna för 30-kärra? Jag har en båt som väger ca 850 kg med båt + motor, jag kör den med en 30-kärra och tänkte kolla om det är okej att dra med en tesla model 3? Jag antar att 910kg-reglerna är för 80km/h?
Mvh Philip
Du kan kolla vad jag skriver på sid 53 i denna tråd. Jag länkar också till vad Transportstyrelsen skriver om efterfordon.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok. Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Tror ni att vi som hade för bråttom att beställa innan dragkrok fanns tillgängligt kommer att kunna eftermontera detta framöver?
Känner att jag verkligen saknar dragkrok emellanåt.
Tror ni att vi som hade för bråttom att beställa innan dragkrok fanns tillgängligt kommer att kunna eftermontera detta framöver?
Känner att jag verkligen saknar dragkrok emellanåt.
Kan ju inte spå i framtiden, men på hemsidan står det ju explicit att det inte går att eftermontera.
Frågan är om det är lagligt att sätta dit en tredjepartskrok.
Senast redigerad av evilirish, redigerad totalt 1 gånger.
Kollar man holländska tråden så är det bara LR AWD och performance som har en dragvikt i *004 versionen av typgodkännnadet (1000/500kg) kan ju givetvis komma att ändras.
Så som det ser ut nu så kan man gissa att drag försvinner ifrån SR