Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av e5m1r »

Min uppfattning är att köplatsen som sådan ej kan överlåtas
Bilen kan dock beställas i vilket namn som helst
Vid leasing är det altid leasing givare som äger bilen så här är det inga problem alls

Lägger dock inget värdering i om det är rätt fel ok att sälja sin bil innan leverans
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
pelle_69
Teslaägare
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 okt 2018 17:14

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av pelle_69 »

Instämmer, vid leasing är det inga problem alls. Har också en plats att sälja för den som önskar, lev i feb 2019. Hör av er den som önskar, är billigare än annonser på blocket ;-)
olza
Inlägg: 223
Blev medlem: 05 jul 2014 13:09
Ort: Karlstad

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av olza »

pelle_69 skrev:
Instämmer, vid leasing är det inga problem alls. Har också en plats att sälja för den som önskar, lev i feb 2019. Hör av er den som önskar, är billigare än annonser på blocket ;-)
Intressant! Och en leasing kan överlåtas, även innan 6 månader, utan att supermiljöpremien brinner inne?
Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av Kalle »

Fast nu har ju både Elon gått ut och sagt att de inte vill att de ska överlåtas (om de inte är släckt osv) och de står att de 60000 brinner inne om ägare byts innan 6 månader. Så jag skulle nog kalla det osäckert som bäst
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 12 jul 2017 13:01
Ort: Växjö

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av cesar »

Jag har dels försökt få en köplats överförd till mig från en first day, tesla-ägare men det var blankt nej trots en bra story.
Innan vi visste så bokade jag en extra för säkerhets skull 7 november 2018. Denna bil designar jag nu för leverans i februari. Min kompis vars köplats jag skulle ta över var inte helnöjd med detta då han har fått samma besked fast han stått i kö i #,5 år ytterligare... :)
I mailet jag fick förra veckan stod det att så länge jag beställer innan december är slut så skall jag få leverans i februari(jag förväntar mig mars...)
Så, jag tror att en köplats är av mindre betydelse och därför värde.
Boka en ny nu så lär man få designa den i stort sett omedelbart och leverans i mars kanske?
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av Jeppe_E »

cesar skrev:
Jag har dels försökt få en köplats överförd till mig från en first day, tesla-ägare men det var blankt nej trots en bra story.
Innan vi visste så bokade jag en extra för säkerhets skull 7 november 2018. Denna bil designar jag nu för leverans i februari. Min kompis vars köplats jag skulle ta över var inte helnöjd med detta då han har fått samma besked fast han stått i kö i #,5 år ytterligare... :)
I mailet jag fick förra veckan stod det att så länge jag beställer innan december är slut så skall jag få leverans i februari(jag förväntar mig mars...)
Så, jag tror att en köplats är av mindre betydelse och därför värde.
Boka en ny nu så lär man få designa den i stort sett omedelbart och leverans i mars kanske?
Ja, Tesla vill säkert visa bra siffror i Q1, eftersom försäljningen i USA förmodligen går ner lite då TM3 blir 3750 USD "dyrare" efter den 31/12 2018. Vet dock inte hör tillförlitlig den indikationen är (dvs hur ofta uppdateras den).
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
daaad75
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 apr 2016 23:19

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av daaad75 »

Annullerade precis:
Reservationsnummer
RN107050578
Var nog lätt en av de absolut första Teslaägare som bokade så fort det gick.
C'est La Vie!
S P85+ AP1, facelift, nextgen
S85
Användarvisningsbild
iksvo
Inlägg: 18
Blev medlem: 17 feb 2016 14:21

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av iksvo »

daaad75 skrev:
Annullerade precis:
Reservationsnummer
RN107050578
Var nog lätt en av de absolut första Teslaägare som bokade så fort det gick.
C'est La Vie!
Visst är det fortfarande så att man får tillbaka hela reservationsbeloppet om man annullerar nu?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Sälja min plats? - Fick min inbjudan nu.

Inlägg av Jeppe_E »

iksvo skrev:
daaad75 skrev:
Annullerade precis:
Reservationsnummer
RN107050578
Var nog lätt en av de absolut första Teslaägare som bokade så fort det gick.
C'est La Vie!
Visst är det fortfarande så att man får tillbaka hela reservationsbeloppet om man annullerar nu?
Naturligtvis.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Skriv svar