Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av ippii »

Jag reserverade sent 2018-09-28 och har nu genomfört min beställning.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av jonasperh »

Reserverat 21 April -16.
Inget mail men kan designa nu när jag loggade in.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Jeppe_E »

Jag har inte reserverat...och jag kommer....inte in... :lol: :lol: :lol:

Undra när de öppnar upp designstudion för allmänheten? Januari?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av robegb »

Jag kan reservera, bokade oktober 2018.
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Jeppe_E »

robegb skrev:
Jag kan reservera, bokade oktober 2018.
Vilket betyder att de slängt hänglåset. Frågan är väl kanske mer när leverans kommer att ske, eftersom det sker i turordning, men det kan ju gå rätt fort om det är många som hade förväntat sig en 450.000 kronors bil.
Det är ju en hel del av nördarna här innen som valt att avstå en beställning.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Swede1 »

Ja fick inbjudan nu kl 13.
robegb
Inlägg: 147
Blev medlem: 14 okt 2018 11:56

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av robegb »

Jeppe_E skrev:
robegb skrev:
Jag kan reservera, bokade oktober 2018.
Vilket betyder att de slängt hänglåset. Frågan är väl kanske mer när leverans kommer att ske, eftersom det sker i turordning, men det kan ju gå rätt fort om det är många som hade förväntat sig en 450.000 kronors bil.
Det är ju en hel del av nördarna här innen som valt att avstå en beställning.
Ja, jag hade ju inte tänkt beställa innan kanske november 2019, spara lite mer cash och vill inte ha AWD, ser gärna ett återtåg av LR RWD förhoppningsvis.
Kan man skjuta på sin reservation??
2023 Röd M3 AWD
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Kalle »

Jag kommer in i design studion :)
(För dyr för mig dock :(
Ja väntar på RWD LR utan premium)
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av dhanjel »

Kom in jag med, står feb-mars som lev tid.

Kommer dock begära ut reservationssumman, tycker inte de är värda de pengarna helt enkelt.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Daniel »

Verdi skrev:
Daniel skrev:
TiborBlomhall skrev:
Emm... 100D kan du inte få för miljonen längre. Börjar på 1.2 mille.
Rättar mig själv, demomodell av 100D med relativt få mil på mätaren går att få för runt miljonen. Ny från fabrik startar helt riktigt på 1.2m.
Inte från Tesla väl? De börjar på 1 172 000:- nånting på demosidan iaf.
Ring och säg att du letar efter en bil, säg vilka specifikationer du vill ha, och gör det i närheten av en kvartalsstängning. Som fler vittnat om tidigare på detta forum så gör Tesla ingenting på nya bilar, men det finns möjligheter på demomodeller.
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av lobbin »

Daniel skrev:
Ring och säg att du letar efter en bil, säg vilka specifikationer du vill ha, och gör det i närheten av en kvartalsstängning. Som fler vittnat om tidigare på detta forum så gör Tesla ingenting på nya bilar, men det finns möjligheter på demomodeller.
Vi har fått rabatterat pris på lagerbil vid två tillfällen.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Mickep »

Det är ju de dyraste som går först. (de har de bäst marginaler på och efter åtskiftet så tror jag en dropp i usa när federala skatterabbaten minskar och därför är det inte förvånande att de kör på med utlandet medans de rampar upp medium och standard range i usa)
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1885
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av themax »

Icke ägare, reserverade under eventet, inbjudan att beställa 12:35 idag (och bekräftad 15 minuter senare ;-) ).
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Sebbe_gbg
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 aug 2014 22:13

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Sebbe_gbg »

Reserverade i juni 2017, är inte en tesla ägare och kan också lägga en beställning nu.

Nu till problemet. Jag reserverade mig på hemsidan och valde sverige som land så nu kan jag endast beställa till sverige och usa tydligen när jag klickar på design.
Jag bor och jobbar i norge och blev lite rädd när jag såg att svenska priset låg på 650k kr när den i norge kostar 464k kr. Någon som vet om tesla kan ändra så att jag kan lägga en beställning i norge med norska priser eller måste jag göra en ny reservation?

Ska skicka ett mail till tesla ikväll och ringa nästa vecka om jag ej får ett svar.
Användarvisningsbild
Kentoa
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 24 aug 2016 18:26
Ort: Bollstabruk

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Kentoa »

Har idag beställt en svart M3 AWD med AP. Är ännu inte Tesla-ägare. Reserverade i augusti 2016.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Model 3, LR, Midnight Silver, FSD.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Laban »

Har också beställt , ej Tesla ägare.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8503
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Pontus »

Sebbe_gbg skrev:
Reserverade i juni 2017, är inte en tesla ägare och kan också lägga en beställning nu.

Nu till problemet. Jag reserverade mig på hemsidan och valde sverige som land så nu kan jag endast beställa till sverige och usa tydligen när jag klickar på design.
Jag bor och jobbar i norge och blev lite rädd när jag såg att svenska priset låg på 650k kr när den i norge kostar 464k kr. Någon som vet om tesla kan ändra så att jag kan lägga en beställning i norge med norska priser eller måste jag göra en ny reservation?

Ska skicka ett mail till tesla ikväll och ringa nästa vecka om jag ej får ett svar.
Jag var tvungen att avbryta min reservation i Sverige och sedan lägga en ny i USA. Efter det kunde Tesla uppgradera min köplats manuellt till motsvarande den tid jag la min första beställning. Tog en vecka ungefär men inga som helst problem.
Nu verkar det ju dock som att det inte är långt kvar till man kan beställa direkt utan reservation så kanske Tesla inte är lika intresserade av att lägga tid på ett sådant ärende, bara en risk som jag ser.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Monark1954 »

Reserverade igår kväll.
Fick inbjudan idag 16:06.
Förvisso Teslaägare men jag antar att reserverar man med den återbetalningsbara 10.000 kr i december så kommer en inbjudan rätt snart. Detta oavsett om man äger en Tesla eller inte är mitt antagande.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av dstr »

themax skrev:
Icke ägare, reserverade under eventet, inbjudan att beställa 12:35 idag (och bekräftad 15 minuter senare ;-) ).
11.47 fick jag min. Så mycket för att vara befintlig ägare.

Jag sitter dock och velar.
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare
Inlägg: 1582
Blev medlem: 31 jul 2018 15:13
Ort: Södermanland

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av ChristerSjo »

Reggade mig den 27 november 2017. Fick inbjudningsmail idag kl 16:35.

Men så länge det inte blir klarhet kring dragkrok så ligger jag lågt. Har som mål att byta bil innan sommaren.

Inte teslaägare.
Senast redigerad av ChristerSjo, redigerad totalt 2 gång.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av mahulkp »

StefL skrev:
gellerstam skrev:
Jag får designa nu, men har inte fått mailet ännu. :-)
Samma här - har inte fått något mail men när jag loggar in kan jag designa en bil. Jag reserverade tidigt på morgonen 1/4 2016 eftersom jag var utomlands, dock tydligen såpass tidigt att det i USA registrerades som 31/3.
Jga avvaktar dock tills vidare så får vi se hur det blir - jag köper inte en bil jag inte provkört. 650' känns i överkant och det blir ju minst dryga 700' med autopiloten som man enligt Tibor inte kan vara utan. Ärligt talat känns AWD också fullständigt onödigt för min del, jag skulle önska mig en bil med bra räckvidd och RWD. Kanske hade en MR varit idealisk men att drömma om en sån tycks ju vara fåfängt. Menar Tesla allvar med att skynda på övergången till fossilfritt resande borde man titta på vad kunderna efterfrågar, och även om jag förstår att man vill kräma ut så mycket pengar man kan ur marknaden hoppas jag att man med tiden blir lite mer flexibla med vilka versioner man erbjuder. Annars verkar onekligen Kia eNiro vara en najs kärra ;)
Det är nog precis det man gör. Dvs optimerar sitt erbjudande baserat på att det finns tillräckligt många som är beredda att betala för dyrare versioner. Övriga kommer få sin version när den kön mattas av.
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Sebbe_gbg
Inlägg: 3
Blev medlem: 11 aug 2014 22:13

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Sebbe_gbg »

Pontus skrev:
Sebbe_gbg skrev:
Reserverade i juni 2017, är inte en tesla ägare och kan också lägga en beställning nu.

Nu till problemet. Jag reserverade mig på hemsidan och valde sverige som land så nu kan jag endast beställa till sverige och usa tydligen när jag klickar på design.
Jag bor och jobbar i norge och blev lite rädd när jag såg att svenska priset låg på 650k kr när den i norge kostar 464k kr. Någon som vet om tesla kan ändra så att jag kan lägga en beställning i norge med norska priser eller måste jag göra en ny reservation?

Ska skicka ett mail till tesla ikväll och ringa nästa vecka om jag ej får ett svar.
Jag var tvungen att avbryta min reservation i Sverige och sedan lägga en ny i USA. Efter det kunde Tesla uppgradera min köplats manuellt till motsvarande den tid jag la min första beställning. Tog en vecka ungefär men inga som helst problem.
Nu verkar det ju dock som att det inte är långt kvar till man kan beställa direkt utan reservation så kanske Tesla inte är lika intresserade av att lägga tid på ett sådant ärende, bara en risk som jag ser.
Tack för snabbt svar!

Jag gör nog en ny reservation idag så får vi se om tesla har tid att uppgradera min köplats.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av LarsL »

Fick inbjudan att designa idag kl 13.46. Men nu kan ju i princip alla beställa så den här bokningen var rätt meningslös på det sättet.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av dstr »

LarsL skrev:
Fick inbjudan att designa idag kl 13.46. Men nu kan ju i princip alla beställa så den här bokningen var rätt meningslös på det sättet.
Kan dock skilja på leveransdatum...
Verdi

Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?

Inlägg av Verdi »

dstr skrev:
LarsL skrev:
Fick inbjudan att designa idag kl 13.46. Men nu kan ju i princip alla beställa så den här bokningen var rätt meningslös på det sättet.
Kan dock skilja på leveransdatum...
Är leveransdatum knutet till köplatsen eller när man beställde? Drygt om man varit bortrest eller missat mailet av annan anledning om man har köat i flera år. Hel edgen borta på ett dygn.
Skriv svar