Förstår jag detta rätt?
Vi som kommer få modell 3 kommer inte kunna ladda på teslas Superchargers innan dessa har fått den nya ccs kabeln?
Ja det är rätt.
Det var mer än jag visste.
Det här är ju ursäkta mig men helt åt helvete, så jag som P3D beställare kommer få 6 mån gratis laddning ,men kommer inte kunna utnyttja detta. kommer nog ta mer än 6 mån innan dom har bytt elkablarna så att man kan köra t.ex ner till Venedig.
What charging equipment comes standard with the Tesla?
Model S, X and 3 comes standard with the following equipment:
- Tesla Gen2 Mobile Connector, a cable that can be used for common outlets. The cable can be mounted with the following standard adapters:
- An industrial adapter rated at 3.7kW (16A) for use with the so-called ‘camping sockets’
- A domestic adapter rated at 2.3 kW or 3.0kW for use with domestic sockets. The domestic adapter that comes as standard with your vehicle matches the standard domestic socket in your country.
- A separate Type 2 charging cable for public stations
What charging equipment is optional for Tesla’s in Europe?
· The Italian adapter (2.3kW) for the Mobile Connector to charge at domestic outlets
· The 7.4 kW (32A) blue adapter for the Mobile Connector to charge at industrial outlets
· The Corded Mobile Connector with a red plug for 11 kW (red 16A, 3-phase) as a complete separate cable
Additionally I can inform you that the Tesla Wall Connector can be used for the Model 3 as for the S and X.
Mkt bra info. Någon som vet pris på 11kW kabeln?
Dryga 7kkr kostar den idag
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Om dom inte skulle ha hunnit kompletterat typ alla SuperCharger-stationer till dom första model 3:orna levererats så är det väl högst rimligt att anta att Tesla förlänger
den 6 månader långa perioden med fri SuC med motsvarande tid tills dom ÄR klara med konverteringarna.
Men jag tror ändå att dom kommer att hinna fixa så många SuC.ar att det inte blir någon diskussion eftersom model 3 helt enkelt inte kan ladda alls
på SuC utan CCS-kontakter liksom, det vore inte en trevlig situation för Tesla.
Media kommer självklart att plocka upp något fall där en ägare blivit strandad och bilen måste bogseras bort pgav av soppatorsk ståendes vid en SuperCharger, ojojoj
den bilden kommer att bli viral... snabbt dessutom.
Samma killar som laddade från ett fossilaggregat längs med vägen kanske fixar en bild?
De lär inte bygga om alla på varje ställe från start. Utan börjar med några på varje ställe. Då lär det gå snabbt att ha täckt tillräckligt område redan när model 3 börjar att levereras.
De lär inte bygga om alla på varje ställe från start. Utan börjar med några på varje ställe. Då lär det gå snabbt att ha täckt tillräckligt område redan när model 3 börjar att levereras.
Exakt, det är ju precis så dom börjat gjort redan
Resten tar dom nog om det blir problem eller när det ändå är dags att serva dom sista...
Förstår jag detta rätt?
Vi som kommer få modell 3 kommer inte kunna ladda på teslas Superchargers innan dessa har fått den nya ccs kabeln?
Ja det är rätt.
Det var mer än jag visste.
Det här är ju ursäkta mig men helt åt helvete, så jag som P3D beställare kommer få 6 mån gratis laddning ,men kommer inte kunna utnyttja detta. kommer nog ta mer än 6 mån innan dom har bytt elkablarna så att man kan köra t.ex ner till Venedig.
Hur tror du de som betalade för full self driving för över 2 år sen resonerar idag.
Tesla om någon har väl insett behovet av ett väl utbyggt laddnätverk ?
Inte behöver man problematisera detta...
Instämmer, CCS-modifieringen pågår i rasande takt, SuC kommer att passera Ionity typ nästa vecka, jag är övertygad om att i stort sett alla SuC kommer att ha 4+ CCS-platser när Model 3 börjar levereras.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Snålt att dom tagit bort röda hansken man fick med med UMC till S o X
Det vill jag inte. Blir nog en WC istället...
UMC är inte tänkt för hemladdning ändå. Den är t ex inte klassad för kontinuerligt drift utomhus, vilket många fått erfara...
Vilket är ganska konstigt. De gånger man behöver UMC utanför hemmet lär man ju sällan stå inomhus.
En viss skillnad mellan att enstaka gånger ladda med den utomhus jämfört med att varje dag ladda med den utomhus.
Skillnaden är väl att om man oftare laddar med den utomhus är risken för att man råkar pricka ett kraftigt regnoväder under laddningen större. Det är ju inte så att den tål vatten bättre bara för att man laddar sällan. Vilken IP-klassning har den? 44?
Snålt att dom tagit bort röda hansken man fick med med UMC till S o X
Det vill jag inte. Blir nog en WC istället...
UMC är inte tänkt för hemladdning ändå. Den är t ex inte klassad för kontinuerligt drift utomhus, vilket många fått erfara...
Vilket är ganska konstigt. De gånger man behöver UMC utanför hemmet lär man ju sällan stå inomhus.
En viss skillnad mellan att enstaka gånger ladda med den utomhus jämfört med att varje dag ladda med den utomhus.
Skillnaden är väl att om man oftare laddar med den utomhus är risken för att man råkar pricka ett kraftigt regnoväder under laddningen större. Det är ju inte så att den tål vatten bättre bara för att man laddar sällan. Vilken IP-klassning har den? 44?
Jo, precis så är det. Just IP-klassning handlar om styrka och tid som den utsätts för väta. Tidigare var den i alla fall IP44.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Nu räcker det med att bara ange reservationsnumret för att beställa en Wall-Charger. Så nu är det gjort, får hoppas på att det går att ordns med elektriker och laddaren levereras innan 3an kommer...
Nu räcker det med att bara ange reservationsnumret för att beställa en Wall-Charger...
Hämtade upp Wall-Connectorn idag, det var visst lite meckigare att fylla i arbetsordern när det var RN istället för VIN/regnummer. Men då fick jag tillfälle att titta och känna på Model3:an som stod i lobbyn. Nu är det bara kvar att städa lite i garaget och ordna med elektriker...