Sex månaders gratis laddning till Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av TeslaTissel »

Mickep skrev:
M3apan skrev:
Macrobson skrev:
Första februari tar hela refferalprogrammet slut för alltid. För många gratis roadsters nu när Europas model 3 refferals har registrerats, kanske ? :D
Det var ju synd. Annars brukar jag, när jag känner mig lite ensam, posta på olika Tesla forum/fb-sidor att jag är på gång att beställa en bil och vips så har man en massa nya kompisar som skriver till en...
Jag tycker det är bra att det försvinner. För hur man än ser det om ett företag ger ut priser av högt värde till någon recensent (youtuber et.c.) Så kan jag inte säga annat än recensenten är köpt. oavsett hur felfri produkten är. rent journalistiskt så går det inte att hända sitt oberoende, för undermedvetet så påverkar det. (sedan om recenseterna blir sköntaxerade för att inte redovisa vinsterna och gör förlust spelar ingen roll, de är fortfarande köpta om de accepterar mutorna (ja, mutor är vad offentliga skulle kalla det)). Det är endast de som haft en stor publik som kunnat nå dessa nivåer i vilket fall.
De kan fortfarande ge ut saker av mindre valörer till de som skapar inkomster åt dem. men bilar i mångmiljonklassen som är årslöner för majoriteten är svårsmält att kalla gåva.

Sedan slipper vi ref-tiggeriet, vilket enbart varit skämmigt. 6 månaders fri suc var dock trevligt, men ser hellre att de sänker priset och låta folk göra rätt för sig.

Kan man verkligen jämföra det med pyramidspel?
Vad jag vet så har det inte varit upp tillo diskussion i USA, eller?

Jag har ju inte varit forum-medlem från början heller, så jag vet inte när det infördes och om det var upp till diskussion då? ;)
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av Jeppe_E »

TeslaTissel skrev:
Kan man verkligen jämföra det med pyramidspel?
Vad jag vet så har det inte varit upp tillo diskussion i USA, eller?

Jag har ju inte varit forum-medlem från början heller, så jag vet inte när det infördes och om det var upp till diskussion då? ;)
Jag har varit medlem betydligt kortare än dig :)

Jag sa ju om man hårddrar det ;)

Det finns ju vissa likhter där de som varit tidigt ute och som på olika sätt jagar köpare, som sedan i sin tur kan lockas av de förmåner som det ger. "Förlorarna" är precis som med pyramidspel de som är sist in och vinnarna är de som befinner sig överst. Men det är ju väldigt många Tesla-ägare som inte bryr sig öht om att använda sin kod.

Nu är där ju inte många andra paralleller, men belöningssystemet har nog spelat ut sin roll, nu när Tesla fått igång försäljningen iom Model 3.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av HelectriC »

Kalle skrev:
HelectriC skrev:
Kalle skrev:
Fick någon bekreftelse på att mailet togs imot (utan att fråga danni direckt?)
Kom bara upp i appen, inget mail
Hur såg det ut i appen, jag skicka in en referal kod men inte en hint om att de funkat?
du ser det inte, men den som fått referalen ser det.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av tor »

Tycker lite synd om Tibor nu när referal programmet slutar 1:e februari. Han förtjänar verkligen något tillbaka från tesla med tanke på allt jobb han lagt ner.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av danni »

Jeppe_E skrev:
TeslaTissel skrev:
Kan man verkligen jämföra det med pyramidspel?
Vad jag vet så har det inte varit upp tillo diskussion i USA, eller?

Jag har ju inte varit forum-medlem från början heller, så jag vet inte när det infördes och om det var upp till diskussion då? ;)
Jag har varit medlem betydligt kortare än dig :)

Jag sa ju om man hårddrar det ;)

Det finns ju vissa likhter där de som varit tidigt ute och som på olika sätt jagar köpare, som sedan i sin tur kan lockas av de förmåner som det ger. "Förlorarna" är precis som med pyramidspel de som är sist in och vinnarna är de som befinner sig överst. Men det är ju väldigt många Tesla-ägare som inte bryr sig öht om att använda sin kod.

Nu är där ju inte många andra paralleller, men belöningssystemet har nog spelat ut sin roll, nu när Tesla fått igång försäljningen iom Model 3.
Jag hade hållit med dig om det varit så att den som värvade också fick fördelar när den värvade värvar nya. Det är hela definitionen på ett pyramidspel, att det finns flera nivåer och fördelar hela tiden går upp igenom nivåerna. Men så funkar ju inte referralprogrammet. Man får bara fördelar för direkta värvningar, alltså kan det inte på något vis liknas vid ett pyramidspel, för det finns ingen pyramid, bara ett enda lager.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av Jeppe_E »

danni skrev:
Jeppe_E skrev:
TeslaTissel skrev:
Kan man verkligen jämföra det med pyramidspel?
Vad jag vet så har det inte varit upp tillo diskussion i USA, eller?

Jag har ju inte varit forum-medlem från början heller, så jag vet inte när det infördes och om det var upp till diskussion då? ;)
Jag har varit medlem betydligt kortare än dig :)

Jag sa ju om man hårddrar det ;)

Det finns ju vissa likhter där de som varit tidigt ute och som på olika sätt jagar köpare, som sedan i sin tur kan lockas av de förmåner som det ger. "Förlorarna" är precis som med pyramidspel de som är sist in och vinnarna är de som befinner sig överst. Men det är ju väldigt många Tesla-ägare som inte bryr sig öht om att använda sin kod.

Nu är där ju inte många andra paralleller, men belöningssystemet har nog spelat ut sin roll, nu när Tesla fått igång försäljningen iom Model 3.
Jag hade hållit med dig om det varit så att den som värvade också fick fördelar när den värvade värvar nya. Det är hela definitionen på ett pyramidspel, att det finns flera nivåer och fördelar hela tiden går upp igenom nivåerna. Men så funkar ju inte referralprogrammet. Man får bara fördelar för direkta värvningar, alltså kan det inte på något vis liknas vid ett pyramidspel, för det finns ingen pyramid, bara ett enda lager.
Precis, men hade det varit utformat så, då hade det ju varit olagligt :)

Som sagt, inga vidare paralleller. Man får nog se det som att det ändå varit framgångsrikt för Tesla, eftersom man kan se det som deras reklamkanal, istället för att lägga pengar på reklam och marknadsföring. Så det är nog en relatiivt billig marknadsföring, att skänka bort WC, Fälgar och bilar.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av TiborBlomhall »

tor skrev:
Tycker lite synd om Tibor nu när referal programmet slutar 1:e februari. Han förtjänar verkligen något tillbaka från tesla med tanke på allt jobb han lagt ner.
Just my usual kind of luck :|
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av danni »

TiborBlomhall skrev:
tor skrev:
Tycker lite synd om Tibor nu när referal programmet slutar 1:e februari. Han förtjänar verkligen något tillbaka från tesla med tanke på allt jobb han lagt ner.
Just my usual kind of luck :|
Ja, jag har reflekterat över det flera gånger. Hade du köpt en Model S, även en begagnad, för ett par år sen, så hade du nog hunnit vinna flera ytterligare bilar sen dess.

Å andra sidan är det ju knappt lönt att vinna sånt, man får ju skatta i stort sett vad bilen är värd ändå :?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av danni »

MagnusP skrev:
danni skrev:
MagnusP skrev:
Danni, skulle du vilja kolla om även min gick igenom?
Magnus beställde 28/12.

Tack för teslakalkylen, den gjorde valet lätt :)
Tack själv! Den enda Magnus jag ser i min lista beställde den 19/12. Kanske inte registrerats än. Har det inte löst sig före leverans får vi ta dem i kragen!
Kalle skrev:
Haha shitt du har väll snart en roadster danni? :D
En och en halv redan, faktiskt :o
Det var tråkigt, får väl avvakta ett tag och se. Meddela gärna om den kommer in. Annars får jag väl höra av mig till dem.
Nu har det ramlat in en Magnus från 28/12 i min lista! Grattis till gratis laddning och en förhoppningsvis sjukt grym bil :) Lennart saknas tyvärr fortfarande.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
MagnusP
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 15 jan 2019 23:10
Ort: Malmö

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av MagnusP »

danni skrev:
MagnusP skrev:
danni skrev:
MagnusP skrev:
Danni, skulle du vilja kolla om även min gick igenom?
Magnus beställde 28/12.

Tack för teslakalkylen, den gjorde valet lätt :)
Tack själv! Den enda Magnus jag ser i min lista beställde den 19/12. Kanske inte registrerats än. Har det inte löst sig före leverans får vi ta dem i kragen!
Kalle skrev:
Haha shitt du har väll snart en roadster danni? :D
En och en halv redan, faktiskt :o
Det var tråkigt, får väl avvakta ett tag och se. Meddela gärna om den kommer in. Annars får jag väl höra av mig till dem.
Nu har det ramlat in en Magnus från 28/12 i min lista! Grattis till gratis laddning och en förhoppningsvis sjukt grym bil :) Lennart saknas tyvärr fortfarande.

Jättefint, tack för ditt meddelande :)
Model 3 LR AWD blå
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av Crappy »

danni skrev:
Lennart saknas tyvärr fortfarande.
Sablar, det känns som att jag är ensam utan gratis laddning snart
Och vem är Torbjörn?

Jag gick igenom allt, allt är rätt. Så nu drog jag ett mail till och frågade vad som hänt. Tyvärr hinner de sannolikt inte ens läsa alla mail de får
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Sex månaders gratis laddning till Model 3

Inlägg av danni »

Crappy skrev:
danni skrev:
Lennart saknas tyvärr fortfarande.
Sablar, det känns som att jag är ensam utan gratis laddning snart
Och vem är Torbjörn?

Jag gick igenom allt, allt är rätt. Så nu drog jag ett mail till och frågade vad som hänt. Tyvärr hinner de sannolikt inte ens läsa alla mail de får
Torbjörn är en svensk, som också finns här på forumet, som i nuläget ligger på 88 referrals, dvs mest i Sverige. Jag ligger på 80. Dig ej medräknad, uppenbarligen :mrgreen:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar