Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Omröstningen slutade 14 jan 2019 13:11

0
17
14%
1-9
7
6%
10-49
19
16%
50-99
12
10%
100-199
23
19%
200-399
17
14%
400-599
10
8%
600-799
4
3%
800-999
4
3%
1000-1999
7
6%
2000-2999
2
2%
3000-3999
0
Inga röster
4000 eller fler
0
Inga röster
 
Antal röster: 122

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Jeppe_E »

Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1492
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Du verkar självklart skadeglad då du finner det nödvändigt att påpeka detta, det förstår du säkert.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Verdi

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Nästan allt du skriver här på forumet är på ett eller annat sätt negativt mot Tesla. Jag förstår verkligen inte vad du får ut av det.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Walker »

Verdi skrev:
Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Nästan allt du skriver här på forumet är på ett eller annat sätt negativt mot Tesla. Jag förstår verkligen inte vad du får ut av det.
”Surt, sa räven...”? :roll:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Jeppe_E »

Verdi skrev:
Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Nästan allt du skriver här på forumet är på ett eller annat sätt negativt mot Tesla. Jag förstår verkligen inte vad du får ut av det.
Eller hur.. Det är liksom mitt kall i livet att sitta och skriva massa negativa saker om ett företag som jag faktiskt är intresserat av, eller ja.. Rättare sagt, deras bilar. Men jag förstår att det är svårt att se det negativa när man en Tesla Fan boy på ett Teslaforum. Då får man slåss i motvind och det är jag helt okej med. Tesla som företag är ju extremt dåligt skött, rent organisatoriskt. Sen att de har intressanta bilar är en helt annan sak.

Jag vet inte vad du får ut på att hela tiden försvara Tesla?

Detta är ett forum och det måste vara okej att ha både positiva och negativa saker att säga. Om det är mycket negativt som skrivs, så är detta väl av en anledning. Men nu förstår jag inte varför du tolkade mitt senaste inlägg som negativt. Det är tråkigt att Tesla inte kan leverera ut bilarna som står uppställda. Tråkigt för ägarna, tråkigt för tesla. Men det kanske man inte får säga? För övrigt är det ju väldigt mycket klagomål just nu på Teslas organisation i andra trådar. Där skulle jag ju leva som fisken i vattnet, och spy galla. Men det gör jag inte. Helt enkelt av den enkla anledning att jag inte sitter och väntar på leverans.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Johnalm »

Som jag varit inne på i flera av mina tidigare inlägg, det verkar vara både ett lotteri och ovanpå det ett kaos utan like på Tesla internt. Hoppas dock att så många som möjligt drar högvinsten och får sina bilar i februari! Själv är jag glad om min kommer när det är sagt (10-21 mars). På sätt och vis kanske smidigast med leverans 1 april, med tanke på däckval osv. Vill inte åka runt med 18" i onödan 8-)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Verdi

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Verdi »

Jeppe_E skrev:
Verdi skrev:
Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Nästan allt du skriver här på forumet är på ett eller annat sätt negativt mot Tesla. Jag förstår verkligen inte vad du får ut av det.
Eller hur.. Det är liksom mitt kall i livet att sitta och skriva massa negativa saker om ett företag som jag faktiskt är intresserat av, eller ja.. Rättare sagt, deras bilar. Men jag förstår att det är svårt att se det negativa när man en Tesla Fan boy på ett Teslaforum. Då får man slåss i motvind och det är jag helt okej med. Tesla som företag är ju extremt dåligt skött, rent organisatoriskt. Sen att de har intressanta bilar är en helt annan sak.

Jag vet inte vad du får ut på att hela tiden försvara Tesla?

Detta är ett forum och det måste vara okej att ha både positiva och negativa saker att säga. Om det är mycket negativt som skrivs, så är detta väl av en anledning. Men nu förstår jag inte varför du tolkade mitt senaste inlägg som negativt. Det är tråkigt att Tesla inte kan leverera ut bilarna som står uppställda. Tråkigt för ägarna, tråkigt för tesla. Men det kanske man inte får säga? För övrigt är det ju väldigt mycket klagomål just nu på Teslas organisation i andra trådar. Där skulle jag ju leva som fisken i vattnet, och spy galla. Men det gör jag inte. Helt enkelt av den enkla anledning att jag inte sitter och väntar på leverans.

Jag försvarar verkligen inte Tesla hela tiden. Det tror jag många här kan skriva under på. :lol:

Jag har dock ett naturligt intresse kring Tesla i och med att jag har en Model S själv. Ditt intresse verkar vara mer av typen "hålla Tesla-sekten på jorden". Men tro mig. Har man haft Tesla ett tag så är man, som jag är, mycket väl medveten om deras brister och nackdelar. Det behövs ingen utomstående som hela tiden ska förklara det för oss. Men som ägare är man är också medveten om vilka oerhörda fördelar den har och det balanserar upp det hela och gör att de flesta av oss ändå finner det otänkbart att byta till något annat. Och det är då detta som folk som inte har en Tesla verkar ha så förbaskat svårt att förstå. "Men kolla vilken dålig passform, vilken dålig organisation, vilka långa väntetider... Hur kan de ändå vara så nöjda? De måste vara hjärntvättade." Och ju mer vi försöker förklara storheten desto mindre förstår ni.

En väldigt långsökt liknelse är väl när man som småbarnsförälder ska förklara storheten i att få barn till en som inte har barn och som bara ser sömnlösa nätter, bajsblöjor och trotsåldrar. Hehe. Please don't quote me on this one. :D
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Crappy »

Personligen är jag grymt imponerad och älskar verkligen Tesla

Men på samma sätt är jag så grymt besviken på deras organisation.
Jag tror nog att alla här inne kan instämma i att hade deras produkt inte varit den enda i sitt slag, hade Tesla inte sålt en bil i Sverige.
Jag menar, hur fan kan man hålla på att skicka ut felaktiga dokument, ta bort dokument, ersätta dem med andra lika felaktiga dokument, lova att allt är ok, men inte rätta det, inte skicka kvitton på det man betalar, tar betalt över telefon där kunden får uppge kortnummer och dessutom få uppge CVV-kod, för vi kan inte skicka faktura...och framför allt inte hålla leveransdatum
Att de har problem med Transportstyrelsen när det fungerar i övriga länder är också oerhört märkligt. Att de dessutom inte kan lösa det på, just nu, 2? veckor är verkligen skandal.

Jag hyllar som sagt Tesla, men man måste också få klaga på det som ska klagas på
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av M3apan »

Börjar tro att mitt model 3 ägande kommer att ha mycket likheter med när jag ägde en Alfa 156´a för ca 20 år sedan... Den absolut bästa och sämsta bilen jag har ägt! Så fantastiskt kul att köra men alltid dessa irriterande småfel som man dock fort glömde bort när bilen väl funkade som den skulle. Lägg till en väldigt liten organisation på den tiden och väldigt få verkstäder gjorde det hela till ett lotteri. Ibland kanonservice ibland rena mardrömmen. Som tex den gången det tog 9 veckor att fixa en skadad motorhuv...

Längtar!
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Walker »

Crappy skrev:
Personligen är jag grymt imponerad och älskar verkligen Tesla

Men på samma sätt är jag så grymt besviken på deras organisation.
Jag tror nog att alla här inne kan instämma i att hade deras produkt inte varit den enda i sitt slag, hade Tesla inte sålt en bil i Sverige.
Jag menar, hur fan kan man hålla på att skicka ut felaktiga dokument, ta bort dokument, ersätta dem med andra lika felaktiga dokument, lova att allt är ok, men inte rätta det, inte skicka kvitton på det man betalar, tar betalt över telefon där kunden får uppge kortnummer och dessutom få uppge CVV-kod, för vi kan inte skicka faktura...och framför allt inte hålla leveransdatum
Att de har problem med Transportstyrelsen när det fungerar i övriga länder är också oerhört märkligt. Att de dessutom inte kan lösa det på, just nu, 2? veckor är verkligen skandal.

Jag hyllar som sagt Tesla, men man måste också få klaga på det som ska klagas på
2 veckor? :lol: :lol:
För er som glömt stod min VolksWagen fem (5) veckor på säljarens bakgård. Inte bara Tesla som har problem med sina papper. Dessutom har VW en väldigt snorkig och ohövlig personal (inte alla, men några) på sin s k ”kundtjänst”. Produkten (eGolf) som i förhållande inte är så väldigt billig är inte heller felfri. Hade min inne på verkstad 3 dagar i förra veckan då det läckte in litervis med regnvatten i bakluckan. Hål på 2 ställen. Det skvalpade ordentlig i kurvorna. Har även knirk från inredningen och ett fasansfullt tjut från kylfläkten emellanåt.
Hoppas på byte till en 3’a till sommaren.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7054
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av fth »

Crappy skrev:
Att de har problem med Transportstyrelsen när det fungerar i övriga länder är också oerhört märkligt.
Jag har haft en hel del kontakt med Transportstyrelsen med anledning av felaktiga uppgifter i fordonsregistret för min X. Jag tycker inte alls det är märkligt att Tesla har problem. Jag har mycket svårt att tro att det fungerar lika illa i övriga länder.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8545
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Pontus »

Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Tror verkligen på 200-399? Jag tror inte det just nu men vem vet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av vigge50 »

Pontus skrev:
Jeppe_E skrev:
Jag vill inte på något sätt verka skadeglad, men det verkar ju som att jag och 16 andra får rätt :? :(
Tror verkligen på 200-399? Jag tror inte det just nu men vem vet.
:lol:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7305
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av TiborBlomhall »

Det verkar bli 10-49 bilar som levereras idag?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Remuz »

TiborBlomhall skrev:
Det verkar bli 10-49 bilar som levereras idag?
Bevis! (Jag satsade på 0)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Jeppe_E »

Remuz skrev:
TiborBlomhall skrev:
Det verkar bli 10-49 bilar som levereras idag?
Bevis! (Jag satsade på 0)
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... &start=230

Kul! Är han först i Sverige?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Remuz »

Nu hatar jag den här tävlingen :(
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Jeppe_E »

Remuz skrev:
Nu hatar jag den här tävlingen :(

Hahaha.. Jag förlorade också :) Men det gör inget, skönt att se att Tesla har fått ordning på det. Nu börjar väl ett litet delivery hell kanske. Det lär ju stå en hel del bilar på SC.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av richdub »

Har vi någon gissning på hur många 3:or som befinner sig i landet för närvarande? 200? 300?
Användarvisningsbild
Alfred
Teslaägare
Inlägg: 743
Blev medlem: 18 sep 2014 13:08
Ort: Stockholm/Fellingsbro

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Alfred »

Enligt Bil Swedens statistik för februari levererades inga Model 3.

http://www.bilsweden.se/statistik/nyregistreringar

Men vi vet ju säkert att åtminstone ett par har levererats? Kan man alltså inte lita på uppgifterna från Bil Sweden?
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av hakan_k »

Alfred skrev:
Enligt Bil Swedens statistik för februari levererades inga Model 3.

http://www.bilsweden.se/statistik/nyregistreringar

Men vi vet ju säkert att åtminstone ett par har levererats? Kan man alltså inte lita på uppgifterna från Bil Sweden?

Statistiken för mars lär nog få en hel att få upp ögonen för Tesla Model 3. Bör ju rimligtvis ligga bland topp tre.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Mickep »

Regler är regler även om det låg utanför teslas kontroll (eller?).MEN; vilka vann omröstningen och prickade rätt?
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1733
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Franz »

Alfred skrev:
Enligt Bil Swedens statistik för februari levererades inga Model 3.

http://www.bilsweden.se/statistik/nyregistreringar

Men vi vet ju säkert att åtminstone ett par har levererats? Kan man alltså inte lita på uppgifterna från Bil Sweden?
Vi på car.info fick ny data från Transportstyrelsen inatt och där kan man se att det levererades 5 st Long Range AWD och 3 st Performance i februari. D.v.s. facit för februari blev 8 st bilar.
Driver sajten Car.info
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Smutt »

Jag gissade helt rätt!!! :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Hur många Tesla Model 3 levereras i Sverige i februari?

Inlägg av Feddan »

Fasiken! Två ifrån! :D
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skriv svar