Sida 3 av 9

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 16 mar 2019 08:17
av pefreli
Bjelke skrev:
pefreli skrev:
Jag funderar på en solid svart och är egentligen mest bekymrad av tvättrepor/rosor...

Någon som vet vilken behandling man ska satsa på då?

Xpel med dess självläkande egenskaper låter fantastiskt men 50 k blir för dyrt. :(

Annan wrap?
Ceramic coating?

Eller ska man nöja sig med att polera bort reporna med jämna intervall?

Tips till novis mottages tacksamt ;)
Annan folie skyddar ju lite mer än "bara" lackskydd men kostar ju även det en slant, funkar bra och ger möjlighet till en ny färg också :)
Lackskydd är det minsta man bör göra på en så här dyr bil, det blir lättare att tvätta, blankare :) , och går att polera senare utan att "offra" lite av lacken på
samma sätt som om man skulle polera utan att ha haft lackskydd på. Lackskyddet får agera lite som "offeryta" istället...
Lackskydd skyddar ytterst marginellt mot stenskott.
Ok, tack!

Bra med input kring lackskyddet. Har tänkt att det mest handlar om att få en bil som är lätt att tvätta. Men det låter ju rimligt att det blir lättare att polera bort tvättrepor etc. :)

Om man wrappar i annan färg hur blir det då vid dörröppningar etc? Upplevs det inte konstigt med 2 olika färger eller är det vanligt att man wrappar alla delar som syns även när dörrarna är öppna? Låter ju komplicerat dock... ;)

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 16 mar 2019 08:25
av OfarligTesla
Jag skippade Xpel på vår S, kändes inte som det skulle gjort så stor skillnad på priset vid försäljning (vilket lär visa sig stämma med prissänkningarna som råder) så det blir en ren kostnad då. Pratade även med Autoshield och om kanterna släpper på grund av högtryckstvätt osv så kunde man tvingas betala för ny applikation vilket gör att tvätt helt plötsligt blir jobbigare än innan, raka motsatsen till vad jag ville. Skall jag betala 50k för att skydda bilen så skall de våga stå bakom sitt arbete tillräckligt så att om kanter släpper vid vanligt användande (vilket högtryckstvätt är) fixas det alltid.

Hade tagit Opti-coat igen faktiskt, lättare att tvätta bilen vilket är guld värt. Gillar inte färgad wrap eftersom man ser skillnader i dörrar, vid bagagelucka osv.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 16 mar 2019 08:29
av Bjelke
Det är i princip bara en kostnadsfråga hur mycket man vill foliera, det vanligaste är ju att man bara tar det som syns utåt, men det går såklart
att foliera lite mer vid dörrar och luckor osv. Jag körde på en mellanvariant med lite extra folie vid just dörrarna.
Grymmast blir det om man plockar loss alla delar som går att ta loss och foliera dom, då får man en folie som går runt alla kanter och sitter allra bäst, och minst
risk för skärskador, och på karossdelar tar man då bort gummilister och folierar in under dessa osv osv.
Jag har sett flera Lamborghinis som är folierade precis så :)
Vissa kombinationer av bilfärg + foliefärg kan jag hålla med om att det ser lite jobbigt ut när man öppnar dörrarna på om man inte folierar deluxe-varianten...

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 16 mar 2019 08:31
av Bjelke
Jag körde förresten lackskydd på bilen jag hämtade i höstas :)
(ingen folie på den alltså)

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 17 mar 2019 09:25
av AutoShield
pefreli skrev:
Jag funderar på en solid svart och är egentligen mest bekymrad av tvättrepor/rosor...

Någon som vet vilken behandling man ska satsa på då?

Xpel med dess självläkande egenskaper låter fantastiskt men 50 k blir för dyrt. :(

Annan wrap?
Ceramic coating?

Eller ska man nöja sig med att polera bort reporna med jämna intervall?

Tips till novis mottages tacksamt ;)

Det jag brukar rekomendera är vårt Extended kit samt ett lättare lackskydd. På en solidsvart bil syns repor väldigt tydligt så en polering inför varje säsong är den vägen jag hade gått personligen utöver skydd för stenskott i fronten och de mest utsatta delarna.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 17 mar 2019 09:32
av AutoShield
OfarligTesla skrev:
Jag skippade Xpel på vår S, kändes inte som det skulle gjort så stor skillnad på priset vid försäljning (vilket lär visa sig stämma med prissänkningarna som råder) så det blir en ren kostnad då. Pratade även med Autoshield och om kanterna släpper på grund av högtryckstvätt osv så kunde man tvingas betala för ny applikation vilket gör att tvätt helt plötsligt blir jobbigare än innan, raka motsatsen till vad jag ville. Skall jag betala 50k för att skydda bilen så skall de våga stå bakom sitt arbete tillräckligt så att om kanter släpper vid vanligt användande (vilket högtryckstvätt är) fixas det alltid.

Hade tagit Opti-coat igen faktiskt, lättare att tvätta bilen vilket är guld värt. Gillar inte färgad wrap eftersom man ser skillnader i dörrar, vid bagagelucka osv.
Jag tror du missupfattat läget en aning. Vi står givetvis bakom vårat arbete. Som jag förklarade för dig tidigare så beror dessa skador på att man gått för nära ett kantavslut med högtrycket. Vattens penetrationskraft är så pass hög att det vid fel vinkel mot ett kantavslut kan tränga in bakom filmen.
Detta beror uteslutande på att man gått för nära med högtrycket och i fel vinkel vilket även är en felaktig tvättteknik vid en ofolierad bil.
Nämnde även att vi haft de kunder som skjutit in vatten under filmen där vi åtgärdat det i ren goodwill och efter detta inte sett några mer incidenter från samma kund då learning by doing oftast fungerar rätt bra.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 17 mar 2019 10:12
av OfarligTesla
AutoShield skrev:
OfarligTesla skrev:
Jag skippade Xpel på vår S, kändes inte som det skulle gjort så stor skillnad på priset vid försäljning (vilket lär visa sig stämma med prissänkningarna som råder) så det blir en ren kostnad då. Pratade även med Autoshield och om kanterna släpper på grund av högtryckstvätt osv så kunde man tvingas betala för ny applikation vilket gör att tvätt helt plötsligt blir jobbigare än innan, raka motsatsen till vad jag ville. Skall jag betala 50k för att skydda bilen så skall de våga stå bakom sitt arbete tillräckligt så att om kanter släpper vid vanligt användande (vilket högtryckstvätt är) fixas det alltid.

Hade tagit Opti-coat igen faktiskt, lättare att tvätta bilen vilket är guld värt. Gillar inte färgad wrap eftersom man ser skillnader i dörrar, vid bagagelucka osv.
Jag tror du missupfattat läget en aning. Vi står givetvis bakom vårat arbete. Som jag förklarade för dig tidigare så beror dessa skador på att man gått för nära ett kantavslut med högtrycket. Vattens penetrationskraft är så pass hög att det vid fel vinkel mot ett kantavslut kan tränga in bakom filmen.
Detta beror uteslutande på att man gått för nära med högtrycket och i fel vinkel vilket även är en felaktig tvättteknik vid en ofolierad bil.
Nämnde även att vi haft de kunder som skjutit in vatten under filmen där vi åtgärdat det i ren goodwill och efter detta inte sett några mer incidenter från samma kund då learning by doing oftast fungerar rätt bra.
Då måste jag missförstått, jag förstod det som att man skulle hålla sig borta från kanterna helt med högtryck. Så länge man kan tvätta som vanligt utan att det tar längre tid är det ju bra.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 17 mar 2019 10:50
av Bjelke
OfarligTesla skrev:
AutoShield skrev:
OfarligTesla skrev:
Jag skippade Xpel på vår S, kändes inte som det skulle gjort så stor skillnad på priset vid försäljning (vilket lär visa sig stämma med prissänkningarna som råder) så det blir en ren kostnad då. Pratade även med Autoshield och om kanterna släpper på grund av högtryckstvätt osv så kunde man tvingas betala för ny applikation vilket gör att tvätt helt plötsligt blir jobbigare än innan, raka motsatsen till vad jag ville. Skall jag betala 50k för att skydda bilen så skall de våga stå bakom sitt arbete tillräckligt så att om kanter släpper vid vanligt användande (vilket högtryckstvätt är) fixas det alltid.

Hade tagit Opti-coat igen faktiskt, lättare att tvätta bilen vilket är guld värt. Gillar inte färgad wrap eftersom man ser skillnader i dörrar, vid bagagelucka osv.
Jag tror du missupfattat läget en aning. Vi står givetvis bakom vårat arbete. Som jag förklarade för dig tidigare så beror dessa skador på att man gått för nära ett kantavslut med högtrycket. Vattens penetrationskraft är så pass hög att det vid fel vinkel mot ett kantavslut kan tränga in bakom filmen.
Detta beror uteslutande på att man gått för nära med högtrycket och i fel vinkel vilket även är en felaktig tvättteknik vid en ofolierad bil.
Nämnde även att vi haft de kunder som skjutit in vatten under filmen där vi åtgärdat det i ren goodwill och efter detta inte sett några mer incidenter från samma kund då learning by doing oftast fungerar rätt bra.
Då måste jag missförstått, jag förstod det som att man skulle hålla sig borta från kanterna helt med högtryck. Så länge man kan tvätta som vanligt utan att det tar längre tid är det ju bra.
Japp det funkar bra kan jag intyga, både på Xpel och vanlig folie :)
Typ normalt avstånd (15-20cm men det beror ju på hur mycket kräm man har i sin högtryckare) och som sagt inte fel vinkel så är det bara att tuta och köra :)

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 17 mar 2019 11:44
av Liibo
AutoShield skrev:
OfarligTesla skrev:
Jag skippade Xpel på vår S, kändes inte som det skulle gjort så stor skillnad på priset vid försäljning (vilket lär visa sig stämma med prissänkningarna som råder) så det blir en ren kostnad då. Pratade även med Autoshield och om kanterna släpper på grund av högtryckstvätt osv så kunde man tvingas betala för ny applikation vilket gör att tvätt helt plötsligt blir jobbigare än innan, raka motsatsen till vad jag ville. Skall jag betala 50k för att skydda bilen så skall de våga stå bakom sitt arbete tillräckligt så att om kanter släpper vid vanligt användande (vilket högtryckstvätt är) fixas det alltid.

Hade tagit Opti-coat igen faktiskt, lättare att tvätta bilen vilket är guld värt. Gillar inte färgad wrap eftersom man ser skillnader i dörrar, vid bagagelucka osv.
Jag tror du missupfattat läget en aning. Vi står givetvis bakom vårat arbete. Som jag förklarade för dig tidigare så beror dessa skador på att man gått för nära ett kantavslut med högtrycket. Vattens penetrationskraft är så pass hög att det vid fel vinkel mot ett kantavslut kan tränga in bakom filmen.
Detta beror uteslutande på att man gått för nära med högtrycket och i fel vinkel vilket även är en felaktig tvättteknik vid en ofolierad bil.
Nämnde även att vi haft de kunder som skjutit in vatten under filmen där vi åtgärdat det i ren goodwill och efter detta inte sett några mer incidenter från samma kund då learning by doing oftast fungerar rätt bra.
Du talar emot dig själv lite. Exakt detta jag menar att det är skillnad på arbetet som utförs. För här förklarar du att man inte kan spruta högtrycket för då fälls kanterna upp.

Men om du har vikta kanter och klär in bilen så kan den kanten inte åka upp på samma sätt. Dock tar detta mycket längre tid och du kör ju färdigskuret som var positivt enligt dig. Men det skapar ju detta problem att kanterna kan åka upp om du har högtrycket fel.

Känns lite sådär att betala 50 000 och vara orolig att man sprutar högtrycket fel mot om du klär in kanterna, så slipper man detta problem.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 17 mar 2019 13:23
av pefreli
AutoShield skrev:
pefreli skrev:
Jag funderar på en solid svart och är egentligen mest bekymrad av tvättrepor/rosor...

Någon som vet vilken behandling man ska satsa på då?

Xpel med dess självläkande egenskaper låter fantastiskt men 50 k blir för dyrt. :(

Annan wrap?
Ceramic coating?

Eller ska man nöja sig med att polera bort reporna med jämna intervall?

Tips till novis mottages tacksamt ;)

Det jag brukar rekomendera är vårt Extended kit samt ett lättare lackskydd. På en solidsvart bil syns repor väldigt tydligt så en polering inför varje säsong är den vägen jag hade gått personligen utöver skydd för stenskott i fronten och de mest utsatta delarna.
Ok, vad innebär ett lättare lackskydd?
Hur ofta läggs det på?

Sliter inte poleringen på lacken?

Eller är det kanske därför man ska ha ett lackskydd också?

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 20 mar 2019 00:25
av AutoShield
Du talar emot dig själv lite. Exakt detta jag menar att det är skillnad på arbetet som utförs. För här förklarar du att man inte kan spruta högtrycket för då fälls kanterna upp.

-Det är skillnad på att tvätta bilen med högtryck som det är tänkt mot att gå för nära med högtrycket. Ser faktiskt inte vad du syftar på med "skillnad på arbete" om du nu inte menar invikta kantavslut?


Men om du har vikta kanter och klär in bilen så kan den kanten inte åka upp på samma sätt. Dock tar detta mycket längre tid och du kör ju färdigskuret som var positivt enligt dig. Men det skapar ju detta problem att kanterna kan åka upp om du har högtrycket fel.

-Tror du är förd bakom ljuset. Det stämmer att vi kör färdigskuret. Vi har dock kunskapen at ändra mallarna & viker in samtliga kantavslut där det är tekniskt möjligt. Trotts detta finns det fortfarande exponerade kantavslut t.ex. över framhjulen på model 3 där framskärm och kofångaren har en delning med 2 panelavslut. Som sagt är det dock inga konstigheter om man använder högtrycket som man bör även vid dessa avslut.


Känns lite sådär att betala 50 000 och vara orolig att man sprutar högtrycket fel mot om du klär in kanterna, så slipper man detta problem.

-som sagt wrappar vi alla kanter som är tekniskt möjliga att wrappa så vi har eliminerat problemet så långt det går. Det är däremot kul att du formulerar frågan som du gör då detta är en av anledningarna att välja oss som leverantör.
Vi tar ansvar för våra utförda jobb långt utöver vad vi är "skyldiga" till att göra, sök lite på forumet här. ;)

Vår dörr står alltid öppen om du känner dig manad att svänga förbi och faktiskt se hur vi jobbar samt slutfinishen på våra jobb. Vi har ett trevligt event den 28e om det skulle passa. ;)

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 20 mar 2019 00:49
av AutoShield
pefreli skrev:
AutoShield skrev:
pefreli skrev:
Jag funderar på en solid svart och är egentligen mest bekymrad av tvättrepor/rosor...

Någon som vet vilken behandling man ska satsa på då?

Xpel med dess självläkande egenskaper låter fantastiskt men 50 k blir för dyrt. :(

Annan wrap?
Ceramic coating?

Eller ska man nöja sig med att polera bort reporna med jämna intervall?

Tips till novis mottages tacksamt ;)

Det jag brukar rekomendera är vårt Extended kit samt ett lättare lackskydd. På en solidsvart bil syns repor väldigt tydligt så en polering inför varje säsong är den vägen jag hade gått personligen utöver skydd för stenskott i fronten och de mest utsatta delarna.
Ok, vad innebär ett lättare lackskydd?
Hur ofta läggs det på?

Sliter inte poleringen på lacken?

Eller är det kanske därför man ska ha ett lackskydd också?
Lättare lacksydd,
Lackskydd upp till 3-4 år skulle jag säga generellt. Att lägga en keramisk coating med 5-7års hållbarhet är bortkastade pengar i min mening, framföralt om man inte har tillgång till industri kem och en ordentlig tvätthall. Förtvätten är det som sliter mest på lacken. Att ha tillgång till bra petrolium baserad samt alkalisk avfettning.

Jag skulle säga att det handlar lite mera om hur du sjävl tar hand om bilen. Jag tvättar mina egna bilar relativt ofta.

En st helfolierad bil, tvättas som vanligt ink allt kem samt avlsutar tvätten var och varannan gång med Tershine Refract, en snabbcoating. Bilen blir lättare att tvätta, får en bra skjuts i glansen och blir betydligt mycket enklare att torka bilen torr. (Är även bra ekonomi i detta då 5 pump/sprut räcker till hela bilen.)

Min daily driver (silver), naken lack tvättas på samma sätt som ovan och behandlas med Refract

Firmabilen med svart lack, XPEL i fronten har även fått sig en polering och XPEL Fusion lackskydd. Tvättas på samma sätt som ovan.

Mao beror det på hur lång hållbarhet du behöver av lackskyddet innan det är dags att fylla på igen.
På en svart bil vill du ha lite extra skydd från t.ex. fågelspillning då inbränningar syns betydligt tydligare.


Det stämmer att lacken slits vid polering, dock så är det inget jag skulle oroa mig för i den bemärkelse.
När man polerar en bil slipar man försiktigt ytan för att få den slät vilket såklart innebär att en del material avverkas. Syftet är utöver att få lite trevlig lyster och glans även att minimera och täppa igen porerna i lacken som ger smutsen lättare att fastna på panelen.
Efter poleringen är lacken naken och bör förseglas på något vis för att ge ett skyddande lager mot t.ex surt nedfall eller fågelspillning.
Lackskyddet i sig ger lacken en extra barriär samt förstärker även lystern samt de smutsavvisande egenskaperna. (en naken svart lack kan få inbrännigar på så kort tid om 10 min en varm sommardag om pippin är lite risig i kistan. Har man tur går det att rädda med våtslipning och i värsta fall innebär det en omlackering om man vill få bort det helt.)

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 20 mar 2019 11:51
av themax
Resized_20190320_110859.jpg
Mycket jobb (enligt min kille har Teslan väldigt känslig lack) men med idogt arbete verkar ju resultatet bli över förväntan i alla fall. Nu dags för extra pålägg på trösklar och slitområden! :D

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 21 mar 2019 07:38
av richdub
Har svårt att hitta någon info på Google - någon som vet om jag kan lägga en lackskyddsbehandling på företaget om jag har förmånsbil? Biltvätt verkar vara godkänt men det är ju inte riktigt samma sak...

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 21 mar 2019 17:27
av karde
Är det någon som vet om stenskottsfilm, Hexis / Xpel / Stek osv., påverkar garantin på bilen på något sätt?
Tänker även om man företaget monterar bort för att gömma kanter osv.?

Tack!

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 22 mar 2019 07:58
av Johnalm
richdub skrev:
Har svårt att hitta någon info på Google - någon som vet om jag kan lägga en lackskyddsbehandling på företaget om jag har förmånsbil? Biltvätt verkar vara godkänt men det är ju inte riktigt samma sak...
Har kört Opticoat hos Rosenbergs inpol på båda mina tidigare Teslor och aldrig fått några synpunkter från revisorn. Enda kommentaren kom efter XPEL på hela bilen, att det var dyrt :lol:

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 22 mar 2019 09:55
av MalmoM3
Har precis varit i kontakt med Vonne AB i Vellinge, Skåne. Bokade en Stone Guard foliering och en PAS Lackskydd.

Väldigt trevlig kille som heter Peter som var bra att prata med och tog sig tid att besvara ens frågor. Hälsa från Kalle om ni ringer honom. =)

Lägger upp bilder och skriver om min upplevelse efter min behandling.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 24 mar 2019 06:43
av Xeik
MalmoM3 skrev:
Har precis varit i kontakt med Vonne AB i Vellinge, Skåne. Bokade en Stone Guard foliering och en PAS Lackskydd.

Väldigt trevlig kille som heter Peter som var bra att prata med och tog sig tid att besvara ens frågor. Hälsa från Kalle om ni ringer honom. =)

Lägger upp bilder och skriver om min upplevelse efter min behandling.
Vad får du betala för de 2 behandlingarna hos Vonne?
Och hur lång väntetid fick du?

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 24 mar 2019 09:33
av anna__
Xeik skrev:
MalmoM3 skrev:
Har precis varit i kontakt med Vonne AB i Vellinge, Skåne. Bokade en Stone Guard foliering och en PAS Lackskydd.

Väldigt trevlig kille som heter Peter som var bra att prata med och tog sig tid att besvara ens frågor. Hälsa från Kalle om ni ringer honom. =)

Lägger upp bilder och skriver om min upplevelse efter min behandling.
Vad får du betala för de 2 behandlingarna hos Vonne?
Och hur lång väntetid fick du?
Man folierar utvalda ställen typ huven etc och resterande lacksydd

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 15 apr 2019 00:35
av TeslaTissel
Min Model 3 Performance bytte färg hos Dekalbolaget i Sala! – Slutresultatet!

Äntligen tillbaka här! Liten men utförlig rapport efter en tids (skall bara) etc!

Varför byta bort originalfärgen på en Tesla Model 3 som ju redan är lackerad i svart?

Bakgrund: Jag hatar svart. Till att börja med, visst det kan vara elegant och ger en viss känsla av diplomatisk högvördighet. Men på Tesla Model 3 passar inte färgen bra, enligt min personliga åsikt. Ryktesvis påstås det att Elon Musk själv tycker mest om det blå tillvalet i metallic.

När jag valde färg i Teslas web-konfigurator för Model 3 och såg de då rätt dyra premiumfärgerna, ansåg jag det inte mödan värt göra ytterligare tillägg i önskelista mer än nödvändigt för en vettig totalekomisk kalkyl. Då svart inte var extra kostnad nappade jag på det och bestämde väldigt tidigt att den skulle folieras ljus-gul!

Hos dekalbolaget i Sala gjordes arbetet. Jag ville absolut att dörrarnas insidor och trösklar skulle folieras men det visade sig vara en ambition med vissa förhinder, men de fick ändå till detta att se väldigt proffsigt ut och man lade i så mycket som möjligt ändå längs trösklar etc.


Fortsättning i min blog i länken: http://blog.ho-form.se/?p=9588

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 15 apr 2019 13:50
av _TonyV
TeslaTissel skrev:
Min Model 3 Performance bytte färg hos Dekalbolaget i Sala! – Slutresultatet!
Rolig färg, men kör du i stockholm så lär folk vinka på dig..
.. och vill ha skjuts. :lol: :lol:

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 15 apr 2019 14:20
av Liibo
TeslaTissel skrev:
Min Model 3 Performance bytte färg hos Dekalbolaget i Sala! – Slutresultatet!

Äntligen tillbaka här! Liten men utförlig rapport efter en tids (skall bara) etc!

Varför byta bort originalfärgen på en Tesla Model 3 som ju redan är lackerad i svart?

Bakgrund: Jag hatar svart. Till att börja med, visst det kan vara elegant och ger en viss känsla av diplomatisk högvördighet. Men på Tesla Model 3 passar inte färgen bra, enligt min personliga åsikt. Ryktesvis påstås det att Elon Musk själv tycker mest om det blå tillvalet i metallic.

När jag valde färg i Teslas web-konfigurator för Model 3 och såg de då rätt dyra premiumfärgerna, ansåg jag det inte mödan värt göra ytterligare tillägg i önskelista mer än nödvändigt för en vettig totalekomisk kalkyl. Då svart inte var extra kostnad nappade jag på det och bestämde väldigt tidigt att den skulle folieras ljus-gul!

Hos dekalbolaget i Sala gjordes arbetet. Jag ville absolut att dörrarnas insidor och trösklar skulle folieras men det visade sig vara en ambition med vissa förhinder, men de fick ändå till detta att se väldigt proffsigt ut och man lade i så mycket som möjligt ändå längs trösklar etc.


Fortsättning i min blog i länken: http://blog.ho-form.se/?p=9588
Gullig färg. Men måste tyvärr säga att det ser ut som en taxi bil nu :)

Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 15 apr 2019 15:46
av taliz
Gult passar ju nu till påsk. Men sen? :D

Såg en röd Volvo med en älg på framflygeln, likt Ferraris häst, förra året.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 15 apr 2019 16:55
av BEV[e-Rage]
Sportigt och tufft med pippigult!
Sen finns det ju klart fler svarta än gula taxibilar, i Stockholm iallafall.

Re: Paint Correction / Foliering / Ceramic Coating

Postat: 15 apr 2019 20:13
av Liibo
BEV[e-Rage] skrev:
Sportigt och tufft med pippigult!
Sen finns det ju klart fler svarta än gula taxibilar, i Stockholm iallafall.
Absolut finns det svarta. Men finns inga bilar i den gula färgen som privata bilar inprincip.
Därför det sticker ut så mycket att det är en taxibil med det ”skrik” gula ;)