Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Har någon fått VIN nummer ennu?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Har någon fått VIN nummer ennu?

Inläggav Teslaägare Kalle » 05 jan 2019 08:45

Iom att leveranserna är 1-2 månader bort enligt tesla, och att de troligtvis tar 1 månad att skeppa dom. Så borde ju vi blrja få VIN nummer snart (man ska få det nån månad innan bilen tillverkas enligt teslas hemsida) har nån här fått det ennu?

En relaterad fråga, har tesla hört av sig till er efter att ni klickade beställ?
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inläggav vigge50 » 05 jan 2019 08:56

I USA brukade de inte ge ut VIN förrän 1 vecka innan leverans, kanske fortsätter de liknande i Europa?
vigge50

Inläggav Teslaägare TeslaTissel » 05 jan 2019 10:57

Kalle skrev:Iom att leveranserna är 1-2 månader bort enligt tesla, och att de troligtvis tar 1 månad att skeppa dom. Så borde ju vi blrja få VIN nummer snart (man ska få det nån månad innan bilen tillverkas enligt teslas hemsida) har nån här fått det ennu?

En relaterad fråga, har tesla hört av sig till er efter att ni klickade beställ?

Nix, och jag har inte jagat dem heller. De kommer nog ha häcken full ändå.
Är lite fundersam på hur de skall klara leveranserna, och allt annat i samband med det.
Kundärenden, lösa enskilda saker kring leveranserna. Instruera kunden i 5-minuters överlämningar etc etc.

Jag tog upp ämnet i tråden: Delivery Hell - http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=51&t=14468&start=20
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kalle » 06 jan 2019 09:13

Ja, och jag vill även kunna köpa deras laddare i god tid, men då behöver ja VIN nummret.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare dbar » 06 jan 2019 09:18

Kalle skrev:Ja, och jag vill även kunna köpa deras laddare i god tid, men då behöver ja VIN nummret.

Samma här. Märkligt att man inta bara kan köpa en utan VIN kan jag tycka. Ska ändå ha elektriker hemma för att göra annat nu. Vill installera laddaren samtidigt, över väger andra fabrikat nu.
Model 3 LR+AWD+FSD, Pearl White, svart premiumklädsel, 18" Aero-fälgar
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Referralkod: DAVID73526

Inläggav nek0 » 06 jan 2019 09:39

dbar skrev:
Kalle skrev:Ja, och jag vill även kunna köpa deras laddare i god tid, men då behöver ja VIN nummret.

Samma här. Märkligt att man inta bara kan köpa en utan VIN kan jag tycka. Ska ändå ha elektriker hemma för att göra annat nu. Vill installera laddaren samtidigt, över väger andra fabrikat nu.

Ni som försökt köpa laddaren och blivit nekade, vad har de med ursäkt ?
nek0

Inläggav Teslaägare Kalle » 06 jan 2019 09:50

dbar skrev:

Man kan nog Be han installera ett 16a 3-fas utag på plattsen där laddaren ska sitta, att byta skälva utaget till laddaren är nog bara ett 10 min jobb sen.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kalle » 06 jan 2019 09:52

nek0 skrev:Ni som försökt köpa laddaren och blivit nekade, vad har de med ursäkt ?

Man måste ha en tesla (bevisas genom att man kan visa ett VIN nummer.)
Jag tror de har ett begrensat antal laddare och vill se till att de räcker till teslaägare först.
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav nek0 » 06 jan 2019 09:55

Kalle skrev:
nek0 skrev:Ni som försökt köpa laddaren och blivit nekade, vad har de med ursäkt ?

Man måste ha en tesla (bevisas genom att man kan visa ett VIN nummer.)
Jag tror de har ett begrensat antal laddare och vill se till att de räcker till teslaägare först.

Ok tack, men hade det inte varit smartare att tillverka flera laddare och få in lite extra pengar?
nek0

Inläggav Teslaägare Kalle » 06 jan 2019 12:26

Joo, om de inte subventionerar sina laddare, så de inte tjänar nått på dom. (Men de borde de göra)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model 3