Har någon fått VIN nummer ennu?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MartinH
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 04 aug 2015 21:37
Ort: Tullinge

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inlägg av MartinH »

Ytterligare ca 30000 VIN för Europa registrerade.
https://cleantechnica.com/2019/01/12/te ... -24-hours/

Edit: siffran 30000 kommer härifrån;
http://www.model3vins.com/
Model 3 2019 - LR - AWD - Premium - AP - Deep Blue
V70 Bi-fuel 2005
sinvida
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 jan 2019 01:10

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inlägg av sinvida »

Johnalm skrev:
Ni som fått samtal, hur ser det ut på ert Tesla-konto? Jag kan fortfarande redigera design..? När jag väntade på mina tidigare Teslor så försvann den möjligheten två veckor efter beställning. Fruktar att den inte ens är tillverkad och då känns leverans i mars (tidigare februari-mars) som önsketänkande...
Jag kan fortfarande ändra design fast de ringde i onsdags.
Solid Black Model 3 P
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inlägg av TeslaTissel »

sinvida skrev:
Johnalm skrev:
Ni som fått samtal, hur ser det ut på ert Tesla-konto? Jag kan fortfarande redigera design..? När jag väntade på mina tidigare Teslor så försvann den möjligheten två veckor efter beställning. Fruktar att den inte ens är tillverkad och då känns leverans i mars (tidigare februari-mars) som önsketänkande...
Jag kan fortfarande ändra design fast de ringde i onsdags.
Kanske bra låta bli.
Enligt uppgift genom Tyska Model 3 facebookgruppen så var 31/12 2018 sista datum för ändringari konfigurationen.
Deras referens var att någon gett beskedet Tesla Lade in den parametern inför hanteringen av ordrar. Men det var ett ryckte från nätet så det behöver ju inte vara så?

Dessutom står det inget annat på den svenska officiella sidan än att man har en vecka, 7 dagar på sig efter lagd order?
Men någon indikation/bekräftelse på det fick man ju aldrig? Jag fipplade fram och tillbaka till nyårsafton. Sedan har jag inte justerat något efteråt.
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inlägg av Jjonas »

Det kan ju vara så att bilarna fördelas först när dom kommer till Europa. Inte så många konfigurationer.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
Ocean
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 mar 2018 09:22
Ort: Danderyd

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inlägg av Ocean »

Jag tycker det låter konstigt att VIN inte kommit för 3:orna. Jag hade beställt en P3D, men hoppade av efter 14 dgr när jag fick reda på förmånsvärdet. Beställde en X istället och efter exakt 7 dgr när designen låstes fick jag VIN. Det var strax före jul.

Fick också besked att jag hade fram till 31/12 att avbeställa 3:an.

Leverans i slutet av feb, exakt samma besked som för 3:an.

Verkar som VIN delas ut när designen är låst. Varför skulle det skilja sig mellan modellerna?
Tesla Model S75D -18
Hyundai Ioniq 5 ADV RWD -21
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har någon fått VIN nummer ennu?

Inlägg av Martey »

Ocean skrev:
Jag tycker det låter konstigt att VIN inte kommit för 3:orna. Jag hade beställt en P3D, men hoppade av efter 14 dgr när jag fick reda på förmånsvärdet. Beställde en X istället och efter exakt 7 dgr när designen låstes fick jag VIN. Det var strax före jul.

Fick också besked att jag hade fram till 31/12 att avbeställa 3:an.

Leverans i slutet av feb, exakt samma besked som för 3:an.

Verkar som VIN delas ut när designen är låst. Varför skulle det skilja sig mellan modellerna?
En stor sak som kan göra skillnad är det faktum att det är en helt ny modell för Europeiska marknaden. Förväntar mig att potentiellt inget kan utgå från hur rutinen för S/X är :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Skriv svar