Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Model 3 info videor i tesla appen

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Model 3 info videor i tesla appen

Inläggav Teslaägare Crappy » 10 jan 2019 22:34

Haha
50 min efter mitt inlägg kommer jag in.
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Ptesla » 10 jan 2019 23:04

Jag fick precis också tillgång till min referral-kod via appen och hemsidan. Kul!

Någon som vet om man kan använda sin egen referral-kod på sin Tesla Model 3-beställning utan att vara tidigare ägare? Borde väl inte fungera eller vara tillåtet? Oavsett, så ger jag hellre bort min kod till någon annan som kan komma upp i två eller tre och få en fin gåva (gåvan vid en (1) referral känns ju tämligen meningslös), men hade varit intressant att veta.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
Ptesla
Teslaägare

Referralkod: peder89808

Inläggav Teslaägare bylund » 10 jan 2019 23:19

Rimligen går det väl inte, det skulle ju inte bli mycket till ett referralprogram om alla angav sig själva. Men det måste väl i så fall vara något Tesla lägger in manuellt, för själv kan man väl bara ange referral när man beställer?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Referralkod: olga1734

Inläggav Teslaägare andersjo » 10 jan 2019 23:20

Jag noterar också att när man nu följer en referral länk så dyker Model 3 upp som alternativ även på svenska tesla-siten. Tidigare fanns bara S och X som alternativ. Så den som vill beställa en 3:a idag behöver alltså inte trixa något med URL:en för att få till det.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare

Referralkod: anders33221

Inläggav Teslaägare Ptesla » 10 jan 2019 23:26

bylund skrev:Rimligen går det väl inte, det skulle ju inte bli mycket till ett referralprogram om alla angav sig själva. Men det måste väl i så fall vara något Tesla lägger in manuellt, för själv kan man väl bara ange referral när man beställer?

Exakt, det skulle ju bara fungera med det nuvarande något förfarandet där man kan lägga till en referral-kod för sin redan gjorda Model 3-beställning genom att maila Tesla. Annars är ju systemet självsanerande så att säga :)

Noterade också att det nu går utmärkt att beställa en Model 3 med referral-kod direkt via länken utan att behöva krångla med email till tesla efter beställning, bra att allt verkar komma på plats.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
Ptesla
Teslaägare

Referralkod: peder89808

Inläggav sinvida » 10 jan 2019 23:34

Ptesla skrev:
bylund skrev:Rimligen går det väl inte, det skulle ju inte bli mycket till ett referralprogram om alla angav sig själva. Men det måste väl i så fall vara något Tesla lägger in manuellt, för själv kan man väl bara ange referral när man beställer?

Exakt, det skulle ju bara fungera med det nuvarande något förfarandet där man kan lägga till en referral-kod för sin redan gjorda Model 3-beställning genom att maila Tesla. Annars är ju systemet självsanerande så att säga :)

Noterade också att det nu går utmärkt att beställa en Model 3 med referral-kod direkt via länken utan att behöva krångla med email till tesla efter beställning, bra att allt verkar komma på plats.

Enlig appen så är bara gratis SuC via refferal för Model S och X vad jag kan se? Och kan man skicka in nu i efterhand om man har en väns referal? Hade ju varit trevligt med 6 månader gratis SuC :)
Solid Black Model 3 P
sinvida

Inläggav Teslaägare Filip » 10 jan 2019 23:52

andersjo skrev:Jag noterar också att när man nu följer en referral länk så dyker Model 3 upp som alternativ även på svenska tesla-siten. Tidigare fanns bara S och X som alternativ. Så den som vill beställa en 3:a idag behöver alltså inte trixa något med URL:en för att få till det.

Om du beställer genom en referral länk så blir det en ny bokning. Vill du boka med din reservation så måste man fortfarande trixa med URL:en eller Maila koden till tesla efter att du beställt.

Jag gjorde nämligen det felet igår när jag la min beställning :D
Jag hade en reservation men när jag beställde genom referral länken så blev det en ny bokning och det fanns två bilar under mitt tesla konto. Ringde tesla i morse och löste problemet.

Vill ni lägga till en kod efter beställning så maila BuildMy3EMEA@tesla.com

Har ni ingen kod så kan ni ju ta min filip59557 ;)
Användarvisningsbild
Filip
Teslaägare

Inläggav Teslaägare andersjo » 10 jan 2019 23:57

Filip skrev:
andersjo skrev:Jag noterar också att när man nu följer en referral länk så dyker Model 3 upp som alternativ även på svenska tesla-siten. Tidigare fanns bara S och X som alternativ. Så den som vill beställa en 3:a idag behöver alltså inte trixa något med URL:en för att få till det.

Om du beställer genom en referral länk så blir det en ny bokning. Vill du boka med din reservation så måste man fortfarande trixa med URL:en eller Maila koden till tesla efter att du beställt.

Jag gjorde nämligen det felet igår när jag la min beställning :D

Igår såg det nog inte ut så här:
Capture.PNG
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare

Referralkod: anders33221

Inläggav Teslaägare SR-71-BlackBird » 11 jan 2019 08:28

Kom nyss in i appen.
Beställd 12/3-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Inläggav FlyingBlue » 11 jan 2019 08:54

Jag tänker maila BuildMy3EMEA@tesla.com för att lägga in en referal kod. Någon som vill göra samma sak och byta kod med mig? referal mot referal!
Tesla 3D blå, 18" Aero, svart inredning, EAP, beställd 8/12 2018
BMW i3, 2018
FlyingBlue

Referralkod: roger53431

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3