Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av TeslaTissel »

jan_b skrev:
TeslaTissel skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
jan_b skrev:
Jag har fortfarande inte fått något samtal men jag har fått två SMS och två mail, senast idag, innehållande röd text där det står att "Åtgärd krävs" från min sida. Jag har dock fyllt i allt på min kontosida sedan länge. Ringde Tesla nu men gav upp efter en halvtimmes kö. Leveransupplevelsen känns "sådär" än så länge.
Fick samma mail men jag har också gjort mina val och kan inte längre göra några ändringar, kaos!

Läs min kommentar ovan. Ring istället. ;)
Som jag skrev så svarar de inte. Mer rimligt hade väl varit att de ringer mig, isf att skicka massa felaktig info
De har helt enkelt jäkligt mycket att göra, ge inte upp heller i första taget.
Trots att jag hade en kontakt redan som stötte på dem med mitt ärende så tog det ett par dagar ändå.
När jag ringde såg de ju att jag hade knasigheter med min order och det löste sig idag.
Användarvisningsbild
Zindar
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 14 dec 2018 12:49

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Zindar »

TeslaTissel skrev:
jan_b skrev:
TeslaTissel skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
jan_b skrev:
Jag har fortfarande inte fått något samtal men jag har fått två SMS och två mail, senast idag, innehållande röd text där det står att "Åtgärd krävs" från min sida. Jag har dock fyllt i allt på min kontosida sedan länge. Ringde Tesla nu men gav upp efter en halvtimmes kö. Leveransupplevelsen känns "sådär" än så länge.
Fick samma mail men jag har också gjort mina val och kan inte längre göra några ändringar, kaos!

Läs min kommentar ovan. Ring istället. ;)
Som jag skrev så svarar de inte. Mer rimligt hade väl varit att de ringer mig, isf att skicka massa felaktig info
De har helt enkelt jäkligt mycket att göra, ge inte upp heller i första taget.
Trots att jag hade en kontakt redan som stötte på dem med mitt ärende så tog det ett par dagar ändå.
När jag ringde såg de ju att jag hade knasigheter med min order och det löste sig idag.
De kontaktade mig men då jag inte kunde svara på hur jag ville ha det med vinterdäck bad de mig ringa tebax när jag visste. Detta gjorde jag idag. Kom fram direkt och fick prata med dem, fick bestämma hur jag ville göra med det och lämna annan info. Supersmidigt.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2412
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av NiklasTesla »

vthorsell skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
jan_b skrev:
Jag har fortfarande inte fått något samtal men jag har fått två SMS och två mail, senast idag, innehållande röd text där det står att "Åtgärd krävs" från min sida. Jag har dock fyllt i allt på min kontosida sedan länge. Ringde Tesla nu men gav upp efter en halvtimmes kö. Leveransupplevelsen känns "sådär" än så länge.
Fick samma mail men jag har också gjort mina val och kan inte längre göra några ändringar, kaos!
Samma här :(
Precis samma för mig med??? :/ Skönt att veta att jag inte är ensam dock. Hade missat samtal igår från 0035... Kan det vara Tesla?
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2412
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av NiklasTesla »

TeslaTissel skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
jan_b skrev:
Jag har fortfarande inte fått något samtal men jag har fått två SMS och två mail, senast idag, innehållande röd text där det står att "Åtgärd krävs" från min sida. Jag har dock fyllt i allt på min kontosida sedan länge. Ringde Tesla nu men gav upp efter en halvtimmes kö. Leveransupplevelsen känns "sådär" än så länge.
Fick samma mail men jag har också gjort mina val och kan inte längre göra några ändringar, kaos!

Läs min kommentar ovan. Ring istället. ;)
Försökt ringa flera gånger och utan att komma fram och ingen som ringer tillbaka :/ Verkar onekligen som att leveranshelvetet är här.
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

Lagom avundsjuk på de som fått leveransdatum i Holland :P


Bild

Edit: En annan som får nästa måndag
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3629
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Tellus »

Leverans i Norge runt 10 februari enligt denna tråd

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=43996.0
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Martey »

Oberoende Teslas estimat, tror ni på en Svensk första leverans i Februari?

Om JA, då borde de (enligt mig) kontakta de första svenskarna under denna och nästa vecka för att ha tid att ordna med finanser etc.
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av tbjorn81 »

Kul att läsa att norrmän som beställt 21/1 2019 blivit uppringda och meddelat att de får lev inom 2-3 veckor...

Hoppas inte norrmännen får alla bilar före oss..

Kan ju va så att de prioriterar tesla-landet i väst. Själv bor jag 4 mil från gränsen och tycker det kan spilla över på mig iaf

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av perre »

NiklasTesla skrev:
vthorsell skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
jan_b skrev:
Jag har fortfarande inte fått något samtal men jag har fått två SMS och två mail, senast idag, innehållande röd text där det står att "Åtgärd krävs" från min sida. Jag har dock fyllt i allt på min kontosida sedan länge. Ringde Tesla nu men gav upp efter en halvtimmes kö. Leveransupplevelsen känns "sådär" än så länge.
Fick samma mail men jag har också gjort mina val och kan inte längre göra några ändringar, kaos!
Samma här :(
Precis samma för mig med??? :/ Skönt att veta att jag inte är ensam dock. Hade missat samtal igår från 0035... Kan det vara Tesla?
Samma här. Mitt mail hade de dessutom lyckats komponera så det hamande i skräpkorgen. Klantigt att ha så många länkar i ett vanligt mail.
Ni som inte fått nåt, kolla ska ni se det ligger i junkkorgen.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Har Tesla kontaktat dig om din Model 3?

Inlägg av Feddan »

tbjorn81 skrev:
Kul att läsa att norrmän som beställt 21/1 2019 blivit uppringda och meddelat att de får lev inom 2-3 veckor...

Hoppas inte norrmännen får alla bilar före oss..

Kan ju va så att de prioriterar tesla-landet i väst. Själv bor jag 4 mil från gränsen och tycker det kan spilla över på mig iaf Bild

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Det ligger lite i Teslas intresse att dela upp bilarna lite på flera leveransställen. Skulle de skicka alla bilarna till ett ställe så skulle det bli kaos där.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skriv svar