Vagnskadegaranti?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Vagnskadegaranti?

Inlägg av MrStarhouse »

Vet vi säkert att M3 levereras med vagnskadegaranti? Jag har försökt läsa igenom FAQ men hittar ingen tydlig information.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av Jjonas »

Ja. Nya bilar måste levereras med det i Sverige.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av Kalle »

Hur många år har man den?
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av Feddan »

Kalle skrev:
Hur många år har man den?
Tre år (var det på min Model S i alla fall).
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av bylund »

Jjonas skrev:
Ja. Nya bilar måste levereras med det i Sverige.
Måste, måste de inte. Däremot är det kutym. I början såldes Model S utan vagnskadegaranti, det infördes hösten 2014 (och priset höjdes med 18500 kr).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av helix »

Jjonas skrev:
Ja. Nya bilar måste levereras med det i Sverige.
Nix. Det är upp till tillverkaren som jag förstått det.

Många sportbilar levereras utan vagnskadegaranti. Exempelvis saknar svensksålda Porsche 911 vagnskadegaranti så där är det bara att slanta upp för helförsäkring från dag ett :?

Får verkligen hoppas Tesla erbjuder 3 år vagnskadegaranti för Model 3. Blir rätt mkt dyrare försäkring annars.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av helix »

Kikade lite närmare på det här. Alla kan vara lugna, det ingår 3 års Vagnskadegaranti för Model 3, precis som för X/S :D

Det står i designstudion för 3:an (om än lite dolt). Man går in under "Beräkna betalning" och sen finns det en text där. Bifogar en skärmdump:
model3.png
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av Jeppe_E »

helix skrev:
Jjonas skrev:
Ja. Nya bilar måste levereras med det i Sverige.
Nix. Det är upp till tillverkaren som jag förstått det.

Många sportbilar levereras utan vagnskadegaranti. Exempelvis saknar svensksålda Porsche 911 vagnskadegaranti så där är det bara att slanta upp för helförsäkring från dag ett :?

Får verkligen hoppas Tesla erbjuder 3 år vagnskadegaranti för Model 3. Blir rätt mkt dyrare försäkring annars.
Du bör kanske även kolla upp självrisken på den VSG som ingår. Jag har hört att den är skyhög.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av helix »

Jeppe_E skrev:

Du bör kanske även kolla upp självrisken på den VSG som ingår. Jag har hört att den är skyhög.
Kollade precis med Trygg-Hansa. Självrisken vid vagnskada är 13350 ex moms (16625 ink). Detta gäller alla "befintliga" modeller så de kunde inte svara på om det är samma för Model 3. Dock är det detta som gäller Model X/S.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av danni »

helix skrev:
Jeppe_E skrev:

Du bör kanske även kolla upp självrisken på den VSG som ingår. Jag har hört att den är skyhög.
Kollade precis med Trygg-Hansa. Självrisken vid vagnskada är 13350 ex moms (16625 ink). Detta gäller alla "befintliga" modeller så de kunde inte svara på om det är samma för Model 3. Dock är det detta som gäller Model X/S.
Har man halvförsäkringen hos TryggHansa ingår en självriskreducering med 3000 kr också. Kan vara värt att känna till.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Vagnskadegaranti?

Inlägg av helix »

danni skrev:
helix skrev:
Jeppe_E skrev:

Du bör kanske även kolla upp självrisken på den VSG som ingår. Jag har hört att den är skyhög.
Kollade precis med Trygg-Hansa. Självrisken vid vagnskada är 13350 ex moms (16625 ink). Detta gäller alla "befintliga" modeller så de kunde inte svara på om det är samma för Model 3. Dock är det detta som gäller Model X/S.
Har man halvförsäkringen hos TryggHansa ingår en självriskreducering med 3000 kr också. Kan vara värt att känna till.
Tack! Det var bra info. Märkligt att inte Trygg-Hansa själva marknadsförde denna rabatt när jag pratade med dem :)
Skriv svar