buildmy3EMEA@tesla.com

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Max3
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2019 19:32

buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av Max3 »

Hej!
Tänkte se om någon kunde hjälpa mig med en snabb fråga. Har precis skickat ett mail till buildmy3EMEA@tesla.com med en referral code. Vet någon om man får ett bekräftelse mail om att man får 6 mån fri laddning. Börjar bli lite smått orolig att de inte ska hinna med mitt mail innan 1 feb.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av bylund »

Du får kolla med den vars kod du använde, den kan se vilka som använt dennes kod.

Jag tror inte att deadlinen 1 februari är för Teslas registrering av koden, utan att beställningen ska ha gjorts innan dess.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Max3
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2019 19:32

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av Max3 »

Använde Dannis så får kontakta honom så länge han inte ser detta inlägg :) . Men vet någon om han kommer se det direkt idag eller ska jag vänta ett par dagar.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av bylund »

Jag föreslår att ge det några dagar. Men det är ju lätt för mig att säga som inte väntar :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

Max3 skrev:
Använde Dannis så får kontakta honom så länge han inte ser detta inlägg :) . Men vet någon om han kommer se det direkt idag eller ska jag vänta ett par dagar.
Danni ser allt ;)

Din beställning har inte dykt upp i min lista ännu. Jag tror det kan dröja lite eftersom de inmailade koderna registreras manuellt. De som mailade redan i december fick vänta till häromdagen, när Tesla helt plötsligt la in (nästan) alla på bara några timmar. Jag tror kanske de kommer göra det löpande framöver, men en fördröjning på några dagar eller kanske rent av veckor hade inte förvånat mig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

Nu drällde det in några till. Vad heter du i förnamn och vilket datum beställde du?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
MSO
Teslaägare
Inlägg: 653
Blev medlem: 13 apr 2015 10:47

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av MSO »

danni skrev:
Nu drällde det in några till. Vad heter du i förnamn och vilket datum beställde du?
Det där är lite meningen man själv skulle vilja skriva. :mrgreen: :D
  1. 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

MSO skrev:
danni skrev:
Nu drällde det in några till. Vad heter du i förnamn och vilket datum beställde du?
Det där är lite meningen man själv skulle vilja skriva. :mrgreen: :D
Hahaha, jag förstår det! Det drällde hårdare för Torbjörn, han tog tillbaks ledningen i svenska referralligan med hyfsat stor marginal idag. Hinner någon av oss upp i Roadster #2 innan programmet tar slut? Det är ooooliiiiiiiiiiiiiiidligt spännande!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
joc
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 08 jul 2017 09:00
Ort: Mölndal

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av joc »

danni skrev:
Nu drällde det in några till. Vad heter du i förnamn och vilket datum beställde du?
Har du sett Jan-Olof som beställde 7/12 ?
M3LR-19 FSD
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

joc skrev:
danni skrev:
Nu drällde det in några till. Vad heter du i förnamn och vilket datum beställde du?
Har du sett Jan-Olof som beställde 7/12 ?
Jajjemän, du är med i listan! Tack så mycket för du använde min kod!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Max3
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2019 19:32

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av Max3 »

Ser du Alexander i listan? (13:e december)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

Max3 skrev:
Ser du Alexander i listan? (13:e december)
Japp, den ser jag!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Max3
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2019 19:32

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av Max3 »

Bra!
Max3
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2019 19:32

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av Max3 »

Vet någon om de tre månaders extra supercharging som man ska få om man inte har provkört bilen läggs på automatiskt eller måste man kontakta tesla för det?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

Max3 skrev:
Vet någon om de tre månaders extra supercharging som man ska få om man inte har provkört bilen läggs på automatiskt eller måste man kontakta tesla för det?
Det borde skötas automatiskt. Men du la ju din beställning innan det erbjudandet kom, så det är stor risk att du inte får ta del av det. Kan vara värt att kontakta Tesla om det.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare
Inlägg: 94
Blev medlem: 20 dec 2018 22:15

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av toffa »

Lite tråkigt att en annan fick precis sin tesla i december förra året så hinner väl knappt med att få någon. Men hade varit tacksam om någon hade velat använda den så man kunnat få något innan Referral programmet stänger ner. Andra verkar ju ha hur många som helst, att det bara dräller in ;)
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av HelectriC »

toffa skrev:
Lite tråkigt att en annan fick precis sin tesla i december förra året så hinner väl knappt med att få någon. Men hade varit tacksam om någon hade velat använda den så man kunnat få något innan Referral programmet stänger ner. Andra verkar ju ha hur många som helst, att det bara dräller in ;)
Det kan ju vara så att de som får många också gör något så de förtjänar det? Tex starta en sida där man kan räkna ut vad bilen kommer kosta, leasing etc eller att drifta hela forumet? Jag har ingen aning om du har gjort något liknande, men jag är iaf ganska komfortabel med att inte få några referals då jag bara skriver skit här inne :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

HelectriC skrev:
toffa skrev:
Lite tråkigt att en annan fick precis sin tesla i december förra året så hinner väl knappt med att få någon. Men hade varit tacksam om någon hade velat använda den så man kunnat få något innan Referral programmet stänger ner. Andra verkar ju ha hur många som helst, att det bara dräller in ;)
Det kan ju vara så att de som får många också gör något så de förtjänar det? Tex starta en sida där man kan räkna ut vad bilen kommer kosta, leasing etc eller att drifta hela forumet? Jag har ingen aning om du har gjort något liknande, men jag är iaf ganska komfortabel med att inte få några referals då jag bara skriver skit här inne :lol:
Mmm... Jag har nog lagt ner 200-300 timmar bara på Teslakalkylen, och innan dess har jag ju varit väldigt aktiv inom communityn länge. Tibor har garanterat lagt mycket, mycket mer tid på TCS genom åren, och han är ju i samma sits som toffa, dvs han har just fått sin länk och kommer inte hinna få så många fördelar av programmet innan det tar slut. Vi är också många som varit på nästan varenda Tesla-träff de senaste fem åren, ständigt hjälpt alla nybörjare med allt de behövt, erbjudit provkörningar i våra egna bilar, jag vet flera som rent av lånat ut sina Teslor längre perioder, och så vidare. Det finns ett otroligt engagemang hos jättemånga i Tesla-communityn, och man ska ju inte glömma att det är därför som referralprogrammet finns överhuvudtaget, för att Tesla såg en chans att dra nytta av det engagemanget och dessutom ge något tillbaks. Så att hoppas på att det ska ramla in referrals bara för man postar sin länk på ett forum kanske är lite optimistiskt, då konkurrensen är hård. För mig har det stundtals snarare varit tvärtom; det har hänt flera gånger att jag lagt flera timmar på att ge personlig hjälp till någon och sen fått höra att "du, jag lovade min polare redan innan att jag skulle använda hans länk, jag hoppas du förstår". Ptjae, jo, det gör jag väl, även om det är svårt att inte bli bara en liten aning bitter när det händer. Men jag försöker att inte lägga skuld där - jag har ju ingen rätt att förvänta mig något alls, jag gör allt jag gör 100% frivilligt och utan motkrav, det måste vara förutsättningen. Att många sen frivilligt har valt att belöna mig för det, det känns otroligt och väldigt upplyftande. Jag ska inte sticka under stol med att jag tack vare det har fått igen många gånger den insats jag själv lagt in, det har varit bra hävstång på min nedlagda tid helt enkelt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av UrbanL »

Referral-programmet har ju bytt skepnad ett antal gånger, och jag hoppas ju att det finns kvar i någon form nu när jag själv fått min kod aktiverad :-)

Den senaste vändan med gratis roadsters kanske var lite väl generös gentemot var man kunnat förvänta sig (men naturligtvis fortfarande mycket väl förtjänt av de som nått upp till den nivån).

Tesla skulle mycket väl kunna skala ned belöningarna till mer symboliska priser som evenemangsinbjudningar, kepsar, SuC-krediter o s v. Detta utan att det skulle verka snålt, det är fortfarande mer än man kan förvänta sig.

Och även om de skulle dra ner priserna till noll så skulle det vara kul att ändå bara referera andra och hålla en koll på antalet...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19565
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av Bjelke »

Det nya programmet ger en Semi vid 200 värvningar.... :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av ippii »

Bjelke skrev:
Det nya programmet ger en Semi vid 200 värvningar.... :lol:
Haha! :)
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
M3apan
Teslaägare
Inlägg: 334
Blev medlem: 17 dec 2018 23:46

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av M3apan »

Jag kan tycka att det Saul Lopez (spansk tesla youtuber) gör är lite snyggt. Han har fått såpass många referals som motsvarande 2st roadsters redan och påstår att alla nya som kommer in nu inte ger honom något värde, så han fördelar dessa vidare till sådana som hjälpt honom genom åren.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av danni »

M3apan skrev:
Jag kan tycka att det Saul Lopez (spansk tesla youtuber) gör är lite snyggt. Han har fått såpass många referals som motsvarande 2st roadsters redan och påstår att alla nya som kommer in nu inte ger honom något värde, så han fördelar dessa vidare till sådana som hjälpt honom genom åren.
Jo, det är ju sant, efter 105 referrals i nuvarande programmet får man absolut inget mer. Så når jag dit får jag nog börja sprida Tibors kod istället :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av tbjorn81 »

Ni som har mailat in era referral codes till Tesla efter beställning - har ni fått någon bekräftelse på Mail eller meddelande i portalen att det är reggat och klart att ni får 6 mån free charging?

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
jan_b
Inlägg: 77
Blev medlem: 05 dec 2018 18:59
Ort: Linköping

Re: buildmy3EMEA@tesla.com

Inlägg av jan_b »

tbjorn81 skrev:
Ni som har mailat in era referral codes till Tesla efter beställning - har ni fått någon bekräftelse på Mail eller meddelande i portalen att det är reggat och klart att ni får 6 mån free charging?

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Inte jag. Min referral-ägande kollega ser inte att jag nyttjat den heller
Skriv svar