Reglera laddning?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Pellej
Inlägg: 5
Blev medlem: 16 jan 2019 13:21

Reglera laddning?

Inlägg av Pellej »

Hej.
Har några diverse frågor som några välinformerade entusiaster kanske har svar på:
1. Kommer man kunna reglera laddeffekten (bilens egen laddare)? OM man tex laddar med Schuko i anslutning med okänd kvalitet, och vill sänka effektuttaget/stömstyrkan för att inte överbelasta.
2. Om 1 går, finns det då någon anledning att skaffa tex Charge-Amps Ray (med reglerbar strömstyrka)?
3. Jag antar att man kan ansluta flera mobiler för upplåsning. Kan man konfigurera så att vissa bara just låser upp? Barnen...
Model 3 - LR - AWD - Midnight Silver - bokad 18/4-16
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 01 nov 2016 18:42
Ort: Skåne

Re: Reglera laddning?

Inlägg av evilirish »

Pellej skrev:
Hej.
Har några diverse frågor som några välinformerade entusiaster kanske har svar på:
1. Kommer man kunna reglera laddeffekten (bilens egen laddare)? OM man tex laddar med Schuko i anslutning med okänd kvalitet, och vill sänka effektuttaget/stömstyrkan för att inte överbelasta.
2. Om 1 går, finns det då någon anledning att skaffa tex Charge-Amps Ray (med reglerbar strömstyrka)?
3. Jag antar att man kan ansluta flera mobiler för upplåsning. Kan man konfigurera så att vissa bara just låser upp? Barnen...
1 Ja, du kan ställa strömstyrkan (ampere) från 5A till max, med steg om 1A
2 Nej, inte som jag ser det. Förutom om du skaffar en andra bil som inte har möjligheten att ställa strömstyrkan.
3 Du kan logga in med appen, men för att starta den så måste du skriva in email och lösenord. Jag tror att du borde du kunna logga in en gång på barnens telefon, klicka i "kom ihåg mig", utan att spara lösenordet i själva telefonen. Har inte provat detta själv dock.
Skriv svar