Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

Jag har bara kontant och privatlån via DNB att välja på, fast jag ansökte om företagsleasing. Verkar lite scooby-doo det här..
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Ante74
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 20 nov 2018 08:59
Ort: Skellefteå

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Ante74 »

För mig står det redan hämtplats Upplands Väsby vilket är okej då det ligger nära E4an.
Då har jag bara 78 mil hem sedan, blir en spännande första tur.
Vill man få hem bilen om man bor på avstånd så får man nog boka trailerfrakt själv, vilket jag kan förstå.
2019 Model 3 Performance FSD, Svart
2021 Model 3 Performance FSD, Midnight Silver Metallic
2024 BMW i4 M50
Användarvisningsbild
Zindar
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 14 dec 2018 12:49

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Zindar »

Jag fattar inte riktigt vad som menas med leveransplats. Jag åker gärna till MoS och hämtar bilen. Ska jag ändå mata in min adress? När jag matar in den så får jag en annan adress ca 15 min gång hemifrån som enda alternativ. Men det känns ju lite knasigt.
Användarvisningsbild
flindmark
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 29 mar 2016 20:08
Ort: Sollentuna

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av flindmark »

När jag fyllde i min hemadress som leveransplats så kom Kanalvägen 16 upp som enda möjliga val dvs SC Infracity. Helt ok för mig.
M3 LR AWD AP+FSD Black, Vit inredning 18"
Reserverad April 2016, Beställd 11/12, VIN 8 Feb, Reg nr 28 Feb, Levererad 29 Mars
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av PatrikS »

Pratade precis med delivery, skrev också in mina privata uppgifter trots att jag ska köra på företaget.

Enligt dom så spelar det ingen roll då man löser det vid leveranstillfället.
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Jag kollade med support på Tesla. De tyckte jag skulle avvakta och logga in senare och se om DNB-lånet kommer upp som alternativ. Sedan var det tydligen inte hela världen om det står kontant, eftersom man ändå går igenom uppgifterna vid leverans...
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1492
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Häng inte upp er på vad som står på kontot, det löser sig närmare leverans. Tänker nu på betalningen.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Ptesla
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
Referralkod: ts.la/peder89808

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Ptesla »

Jag har också fått möjligheten att komma vidare med beställningen och knappa in adress, upphämtningsplats, företagsleasing mm.

Har inte blivit uppringd av Tesla ännu.
Senast redigerad av Ptesla, redigerad totalt 1 gånger.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

SR-71-BlackBird skrev:
Häng inte upp er på vad som står på kontot, det löser sig närmare leverans. Tänker nu på betalningen.
Jag tror du har rätt. Jag ringde o kollade, på min går företagsleasing ej att välja, fast jag har en godkänd ansökan via DNB. Hon sa ett det var fler med samma problem, om de inte kunde fixa så jag själv kunde lägga in uppgifterna så skulle de lägga in dem.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Zindar
Teslaägare
Inlägg: 29
Blev medlem: 14 dec 2018 12:49

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Zindar »

flindmark skrev:
När jag fyllde i min hemadress som leveransplats så kom Kanalvägen 16 upp som enda möjliga val dvs SC Infracity. Helt ok för mig.
Ahh.. den kanalvägen. Google visade mig på en annan. Då fattar jag varför det blir så för mig också. Tack. :)
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

Det retar mig ändå att jag inte kan låsa ner designen pga. felet de har. Skulle gett mig mer lugn och ro.. ;)
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Eximos »

Inbyte va ju lite svårt, beror ju verkligen på vad de ger för den bil jag har :)

Vad angav ni?
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
jomo
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 01 apr 2016 10:42
Ort: Täby, Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av jomo »

Hmm, weird... Mitt konto är också uppdaterat, men det ser inte alls ut som för de flesta andra. Ingen sida där man lägger in personnummer, ingen fråga om önskad leveransplats...
Iofs så låg adress inne sedan tidigare, och finansieringen fixade jag för typ 3 veckor sen via hemsidan. Så här ser det ut nu:
Screenshot_20190125-171541.png
Screenshot_20190125-171617.png
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Eximos »

Jomo: Så ser min sida ut nu efter jag fyllt i alla steg.


Notering angående inbytesbilen så kan man ändra detta senare om man kontaktar tesla. Dock fick jag ruggit dåligt bud så jag ska nog försöka sälja bilen själv. De va 30k mindre än KVD värderade bilen till.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Timpa »

Eximos: Ringde du till Tesla på eget initiativ för att förhandla inbytet, eller kontaktade de dig? Lite underligt att man ska ange om man vill göra inbyte innan man fått ett pris, men antar att det löser sig (det lär knappast vara bindande om man kryssar i inbytesrutan/knappen).
Användarvisningsbild
R2D2
Teslaägare
Inlägg: 208
Blev medlem: 26 aug 2015 19:49

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av R2D2 »

För oss som ska företagsleasa via DNB med restvärde. Ska man välja Ballon Loan då?
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av perre »

Jag fick som övriga här fylla i mina uppgifter idag. Fick alla varianterna. Har sökt och fått ett DNB lån som jag inte vill nyttja då jag fick ett bättre lån från min bank. Borde ha kunnat välja kontant, men valde loan. Ser ingen skillnad då jag antar de inte kommer bli inblandade i mina bankaffärer. Hade jag kunnat kryssa i kontant månntro.

Wall Connectorn ligger i vardagsrummet och väntar på elektrikern :-)
Jag beställde ju redan 1 april 2016 och har många gånger funderat på om detta var ett aprilskämt då det aldrig kom nån bil. Nu börjar det bli verkligt spännande.

Jag fick också SC i Upplands Väsby. Ingen har ringt än.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Crappy »

Jag fyllde också i DNB, men än så länge noll respons därifrån. Hur lång tid tog det för er innan ni fick svar?
Användarvisningsbild
wilfried
Teslaägare
Inlägg: 120
Blev medlem: 23 jan 2017 14:47

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av wilfried »

Crappy skrev:
Jag fyllde också i DNB, men än så länge noll respons därifrån. Hur lång tid tog det för er innan ni fick svar?
Fick mail inom en minut.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör

2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
Användarvisningsbild
ippodrome
Teslaägare
Inlägg: 197
Blev medlem: 01 apr 2016 18:37
Ort: Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippodrome »

R2D2 skrev:
För oss som ska företagsleasa via DNB med restvärde. Ska man välja Ballon Loan då?
Jag pratade med är en tjej på Tesla häromdan och hon la in allt fram till till adress och mitt personnummer som jag kompletterade med själv idag.

Hursomhelst så var det ifyllt som linear loan av henne, antar att det är riktigt. Ska alltså leasa på firman.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tor »

Personnummer såg jag inget om? Vilken flik såg ni det på?

Är Teslakontot uppdaterat för alla nu eller finns det någon som fortfarande inte ser detta?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7318
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av TiborBlomhall »

Jag har valt DNB och fyllt i uppgifterna på hemsidan för länge sedan (i slutet av december). Fått noll respons från dem, och nu står det "Betalning: Kontant" på beställningssidan :roll:

Om bilen ska vara förmånsbil ska jag mata in mig som registrerad ägare eller företaget jag jobbar på?
Användarvisningsbild
Eximos
Teslaägare
Inlägg: 115
Blev medlem: 31 mar 2016 22:57
Ort: Hälsingland

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Eximos »

Timpa skrev:
Eximos: Ringde du till Tesla på eget initiativ för att förhandla inbytet, eller kontaktade de dig? Lite underligt att man ska ange om man vill göra inbyte innan man fått ett pris, men antar att det löser sig (det lär knappast vara bindande om man kryssar i inbytesrutan/knappen).
Jag ringde dem, de skickar informationen till nån extern part o sen får man ett mail. Så de har inte ringt själva till mig än o pratat vinterdäck o lån.
Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
jan_b
Inlägg: 77
Blev medlem: 05 dec 2018 18:59
Ort: Linköping

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av jan_b »

TiborBlomhall skrev:
Jag har valt DNB och fyllt i uppgifterna på hemsidan för länge sedan (i slutet av december). Fått noll respons från dem, och nu står det "Betalning: Kontant" på beställningssidan :roll:

Om bilen ska vara förmånsbil ska jag mata in mig som registrerad ägare eller företaget jag jobbar på?
Jag var tvungen att göra DNB förfrågan två ggr. Första gången hörde jag inte ett ljud, andra gången kom svar inom ett par minuter.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tor »

TiborBlomhall skrev:
Jag har valt DNB och fyllt i uppgifterna på hemsidan för länge sedan (i slutet av december). Fått noll respons från dem, och nu står det "Betalning: Kontant" på beställningssidan :roll:

Om bilen ska vara förmånsbil ska jag mata in mig som registrerad ägare eller företaget jag jobbar på?
Jag skulle tro att något är tokigt då. Jag hade valet som hette typ "tesla leasing (dnb)" (kommer inte ihåg exakt vad texten var).

Jag fick två mail från DNB inom några minuter vid ansökan i december. Ett "tack för din ansökan" och ett där det var godkänt.
Skriv svar