Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Jeppe_E »

Johnalm skrev:
Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Nä, jag har inte ens kommit till "Beställt" :lol:

Jättesegt ;)
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Timpa
Teslaägare
Inlägg: 55
Blev medlem: 22 dec 2018 12:58

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Timpa »

...och nu är mina två credit notes borta... Det var lika bra eftersom de var mer eller mindre obegripliga. Visserligen verkar ekonomer inte använda samma räknesätt som vi vanliga dödliga, men detta var en helt ny nivå! Vilken cirkus!
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av jonasperh »

richdub skrev:
Johnalm skrev:
Bara jag som är kvar på "Beställt"?? Fan vad seeeegt.
Samma här. Har inte hänt ett jota sedan beställningsdatumet för mig. Vi kan bilda en deprimerande klubb.
Min hoppade direkt från "Beställt" till "Förberedelse inför leverans" efter att ja ringde och la till vinterdäck i förrgår. Dock har inte vinterdäcken kommit med under design-detaljer än.. :roll:
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Det här blir ju snurrigare och snurrigare! Jag ringde för att kolla av läget på förmiddagen när man kan tänkas få VIN, et c. Jag fick det svar jag förväntade mig ”vänta så kommer mail med VIN och slutfaktura så småningom”...

Nu såg jag att det hade kommit ett mail 17:30 från Tesla om att ”Beställningen har ändrats”. Glad i hågen öppnar jag den bifogade PDFen, men märker att destinationsavgiften tillkommit, men vinterdäcken försvunnit!

Får ringa i morgon igen, och se vad som händer då :-) Det här börjar bli spännande på fel sätt :-)
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av AndreasA »

UrbanL skrev:
Det här blir ju snurrigare och snurrigare! Jag ringde för att kolla av läget på förmiddagen när man kan tänkas få VIN, et c. Jag fick det svar jag förväntade mig ”vänta så kommer mail med VIN och slutfaktura så småningom”...

Nu såg jag att det hade kommit ett mail 17:30 från Tesla om att ”Beställningen har ändrats”. Glad i hågen öppnar jag den bifogade PDFen, men märker att destinationsavgiften tillkommit, men vinterdäcken försvunnit!

Får ringa i morgon igen, och se vad som händer då :-) Det här börjar bli spännande på fel sätt :-)
Samma för mig, blev av med vinterdäck men fick tillbaka destinationsavgiften, blir säkert rätt nästa gång.
Jag har dock inte pratat med Tesla sedan det första vinterdäckssamtalet för ett par veckor sedan, tror det är lika bra att sitta still i båten till slutfaktura etc. dyker upp.
Kanske händer en massa spännande saker i helgen, Grand Aurora ska ankomma till Zeebrugge imorgon kväll.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
jomo
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 01 apr 2016 10:42
Ort: Täby, Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av jomo »

Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av TiborBlomhall »

jomo skrev:
Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Bilen kan man i alla fall nollställa genom att hålla in scrollhjulen på ratten
Användarvisningsbild
hakan_k
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 12 mar 2016 15:56
Ort: Vara, Västra Götaland

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av hakan_k »

jomo skrev:
Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Pratade precis med Tesla. Vinterdäcken har (åtminstone för mig) försvunnit för att de skall läggas på en separat faktura. Fanns tydligen även ett VIN-nummer, fast det ville han inte dela med sig eftersom det kan ändras. Såg ut som leverans första veckan i Mars. Kan det tyda på att min bil är på CSCC Europe?
Nu är det bara att vänta på slutfakturan.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Jeppe_E »

TiborBlomhall skrev:
jomo skrev:
Samma här, destinationsavgiften kom tillbaka, vinterdäcken försvann.. Hoppas bilen inte blir lika oförutsägbar och otydlig som Teslas kommunikation :mrgreen:
Bilen kan man i alla fall nollställa genom att hålla in scrollhjulen på ratten
Kanske funkar på Teslas webbsida med? Bara att hålla in scrollhjulet på musen, så blir sidan omstartad och uppdaterad? :lol:
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Jag ringde Tesla idag igen...Upprepar det som sades här innan, jag hade valt att ta vinterdäcken på en separat faktura, så det var därför de försvann från specen. Däckfakturan kommer sedan vid leverans.

Sedan sade hon att någon kommer ringa upp snart ”så håll dig nära telefonen” :-)
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av hehehehe »

UrbanL skrev:
F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Exakt samma för mig. Men har muntligt fått leveransdatum den 27:e i Stockholm, så vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

hehehehe skrev:
UrbanL skrev:
F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Exakt samma för mig. Men har muntligt fått leveransdatum den 27:e i Stockholm, så vi får se vad som händer.
Vad står det för leveransdatum på din faktura?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Levdatum står 28/2 på min faktura.
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av hehehehe »

ippii skrev:
hehehehe skrev:
UrbanL skrev:
F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Exakt samma för mig. Men har muntligt fått leveransdatum den 27:e i Stockholm, så vi får se vad som händer.
Vad står det för leveransdatum på din faktura?
Det står 21:a men det har jag fått dementerat.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av themax »

Fått slutfaktura, VIN och leveransdag (5/3). Då kan jag med visst lugn i kroppen åka till Barcelona i morgon och veta att jag får en trevlig vecka när jag kommer hem.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
laurc02
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 dec 2018 22:38
Ort: Karlskoga

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av laurc02 »

Hej themax,

Vi är 2 den 05 mars, då! :)) Jag väntar på dig från Barcelona...
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Crappy »

Jag har också fått slutfakturan nu, och idiot sms'et
Men som för övriga är den ställd till dnb, vilket kanske är korrekt. Men där är avräknat reservations och beställningsavgiften. Den ska ju ingå i kontantinsatsen.
De skriver att den ska betalas senast 7 dagar före leverans, vilket de satt till 5/3. Men ingenstans står vad jag ska betala ( nu vet jag det 33%) men det där verkar galet. Det borde vara separata fakturor?
Jag ser heller inget vin, utan har bara kvar RN. Var på fakturan finns Vin nr?
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av richdub »

Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ephracis »

richdub skrev:
Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...

Lugnt, jag har också ett totalt inaktivt konto, trots bokning i december och reservation dag 1. På sätt och vis är jag nöjd över att jag inte får en massa SMS och olika datum hit och dit som många andra. Bättre med ingen info än fel info, IMO. :)
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

richdub skrev:
Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...
Jag har också kvar "vi håller på att förbereda din faktura..." trots att slutfakturan ligger på sidan nu. Och steg "Förberedelse inför leverans" ligger kvar.

Får väl ringa sales i morgon och kolla, för annars blir det tight om betalning ska ske 7 dagar innan leverans --som enligt fakturan ska vara 28/2...
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tbjorn81 »

Samma för mig. Händer inget på kontot. Pratade med tesla vid 16 tiden och frågade om de hade mycket att göra - fick svaret att det var årets understatement.

Killen jag pratade med sa att det såg ljust ut för mig och att jag skulle få bilen i början av mars, men han kunde inte ge vin, pga att vin nummer ändras fortfarande för en del så det som låg inne för mig kan komma att ändras (en annan bil tilldelas mig).

Så snart det är spikat så kommer jag få en faktura med vin nummer på Myaccount och ett mail.

Han var otroligt positiv och sa att det kommer smälla till fort med mycket leveranser bara de får allt från transportstyrelsen. Jag hade aldrig pallat att va så positiv med tanke på alla som tjatar och felaktigheter i sms/Mail mm som uppstår nu.

Han avslutade med att jag skulle va beredd på snabba puckar när jag får besked.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

tbjorn81 skrev:
Samma för mig. Händer inget på kontot. Pratade med tesla vid 16 tiden och frågade om de hade mycket att göra - fick svaret att det var årets understatement. Bild

Killen jag pratade med sa att det såg ljust ut för mig och att jag skulle få bilen i början av mars, men han kunde inte ge vin, pga att vin nummer ändras fortfarande för en del så det som låg inne för mig kan komma att ändras (en annan bil tilldelas mig).

Så snart det är spikat så kommer jag få en faktura med vin nummer på Myaccount och ett mail.

Han var otroligt positiv och sa att det kommer smälla till fort med mycket leveranser bara de får allt från transportstyrelsen. Jag hade aldrig pallat att va så positiv med tanke på alla som tjatar och felaktigheter i sms/Mail mm som uppstår nu.

Han avslutade med att jag skulle va beredd på snabba puckar när jag får besked.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Så vi som får VIN? Kan det alltså ändras?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tbjorn81 »

Inte när ni väl fått ut det på. Myaccount /fakturan tror jag. Då är det spikat


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tor »

Litet tips är att på min telefon (samsung galaxy s8) så syns inte creditnote, beställningsavtal med mera i stående läge. Man måste alltså vrida telefon för att se det.
Skriv svar