Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av hehehehe »

UrbanL skrev:
F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Exakt samma för mig. Men har muntligt fått leveransdatum den 27:e i Stockholm, så vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

hehehehe skrev:
UrbanL skrev:
F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Exakt samma för mig. Men har muntligt fått leveransdatum den 27:e i Stockholm, så vi får se vad som händer.
Vad står det för leveransdatum på din faktura?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

Levdatum står 28/2 på min faktura.
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av hehehehe »

ippii skrev:
hehehehe skrev:
UrbanL skrev:
F5, F5, F5...

Såg att det låg en slutfaktura på mitt teslakonto nu.

Men DNB står som köpare på den men med mig som leveransadress på SC i Mölndals address. Men den fakturan är väl gentemot Tesla och sedan får jag väl någon egen faktura på första beloppet?

VIN-nummer står med.
Exakt samma för mig. Men har muntligt fått leveransdatum den 27:e i Stockholm, så vi får se vad som händer.
Vad står det för leveransdatum på din faktura?
Det står 21:a men det har jag fått dementerat.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1896
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av themax »

Fått slutfaktura, VIN och leveransdag (5/3). Då kan jag med visst lugn i kroppen åka till Barcelona i morgon och veta att jag får en trevlig vecka när jag kommer hem.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
laurc02
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 dec 2018 22:38
Ort: Karlskoga

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av laurc02 »

Hej themax,

Vi är 2 den 05 mars, då! :)) Jag väntar på dig från Barcelona...
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Crappy »

Jag har också fått slutfakturan nu, och idiot sms'et
Men som för övriga är den ställd till dnb, vilket kanske är korrekt. Men där är avräknat reservations och beställningsavgiften. Den ska ju ingå i kontantinsatsen.
De skriver att den ska betalas senast 7 dagar före leverans, vilket de satt till 5/3. Men ingenstans står vad jag ska betala ( nu vet jag det 33%) men det där verkar galet. Det borde vara separata fakturor?
Jag ser heller inget vin, utan har bara kvar RN. Var på fakturan finns Vin nr?
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare
Inlägg: 98
Blev medlem: 25 dec 2018 12:05

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av richdub »

Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ephracis »

richdub skrev:
Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...

Lugnt, jag har också ett totalt inaktivt konto, trots bokning i december och reservation dag 1. På sätt och vis är jag nöjd över att jag inte får en massa SMS och olika datum hit och dit som många andra. Bättre med ingen info än fel info, IMO. :)
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
UrbanL
Teslaägare
Inlägg: 216
Blev medlem: 09 dec 2018 19:27
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/urban10026

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av UrbanL »

richdub skrev:
Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...
Jag har också kvar "vi håller på att förbereda din faktura..." trots att slutfakturan ligger på sidan nu. Och steg "Förberedelse inför leverans" ligger kvar.

Får väl ringa sales i morgon och kolla, för annars blir det tight om betalning ska ske 7 dagar innan leverans --som enligt fakturan ska vara 28/2...
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tbjorn81 »

Samma för mig. Händer inget på kontot. Pratade med tesla vid 16 tiden och frågade om de hade mycket att göra - fick svaret att det var årets understatement.

Killen jag pratade med sa att det såg ljust ut för mig och att jag skulle få bilen i början av mars, men han kunde inte ge vin, pga att vin nummer ändras fortfarande för en del så det som låg inne för mig kan komma att ändras (en annan bil tilldelas mig).

Så snart det är spikat så kommer jag få en faktura med vin nummer på Myaccount och ett mail.

Han var otroligt positiv och sa att det kommer smälla till fort med mycket leveranser bara de får allt från transportstyrelsen. Jag hade aldrig pallat att va så positiv med tanke på alla som tjatar och felaktigheter i sms/Mail mm som uppstår nu.

Han avslutade med att jag skulle va beredd på snabba puckar när jag får besked.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av ippii »

tbjorn81 skrev:
Samma för mig. Händer inget på kontot. Pratade med tesla vid 16 tiden och frågade om de hade mycket att göra - fick svaret att det var årets understatement. Bild

Killen jag pratade med sa att det såg ljust ut för mig och att jag skulle få bilen i början av mars, men han kunde inte ge vin, pga att vin nummer ändras fortfarande för en del så det som låg inne för mig kan komma att ändras (en annan bil tilldelas mig).

Så snart det är spikat så kommer jag få en faktura med vin nummer på Myaccount och ett mail.

Han var otroligt positiv och sa att det kommer smälla till fort med mycket leveranser bara de får allt från transportstyrelsen. Jag hade aldrig pallat att va så positiv med tanke på alla som tjatar och felaktigheter i sms/Mail mm som uppstår nu.

Han avslutade med att jag skulle va beredd på snabba puckar när jag får besked.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Så vi som får VIN? Kan det alltså ändras?
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 jul 2016 22:20

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tbjorn81 »

Inte när ni väl fått ut det på. Myaccount /fakturan tror jag. Då är det spikat


Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av tor »

Litet tips är att på min telefon (samsung galaxy s8) så syns inte creditnote, beställningsavtal med mera i stående läge. Man måste alltså vrida telefon för att se det.
Användarvisningsbild
JosefAlex
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 14 jan 2019 23:48
Ort: Göteborg

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av JosefAlex »

Fick min slutfaktura idag på kontot.

Den är ställd på hela beloppet, så jag blev lite fundersam eftersom jag valt finansering via DNB.

Men det var helt i sin ordning när jag ringde, han skulle prata med en kollega som fixade slutbetalningsmailet, kom bara minuter efter jag lagt på. Där fick jag mer info och summan på 20% minus de 25k man redan pyntat.

Fakturan innehöll VIN samt ett leveransdatum satt till 5 mars, men detta kan ändras, jag kommer få ett samtal till med exakt datum och då ska pengarna vara betalda en vecka innan.

Spännande tider!

Fyll gärna på denna tråd de som fått VIN osv .
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=14799
Kör: Svart Volvo S60 Bi-fuel (2007)
Reserverade: 28 feb 2017 Beställde: 7 dec 2018
LR AWD Pearl White Multi Coat, 19" Sportfälgar, Svart interiör, EAP.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av TiborBlomhall »

richdub skrev:
Visst är jag inte den enda utan någon sorts aktivitet på teslakontot, förutom ”vi håller på att förbereda din faktura”? Kanske för tidigt att börja bli nojig men det är svårt att kämpa emot...
Bah! Jag bara drömmer om att ha kommit så långt! Min står fortfarande på "Beställ" :roll:
Trots att jag har fyllt i kontaktuppgifter och betalinformation.
Muntligt fick jag "allt ser bra ut, strunta i sajten" men man börjar ju misströsta.

Och referralgrejerna kan jag heller inte välja för appen är precis lika knäpp. Jag måste välja referralbelöning inom 8 dagar men appen visar inget.

Men jag är inte bitter.
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Martey »

JosefAlex skrev:
Fick min slutfaktura idag på kontot.

Den är ställd på hela beloppet, så jag blev lite fundersam eftersom jag valt finansering via DNB.

Men det var helt i sin ordning när jag ringde, han skulle prata med en kollega som fixade slutbetalningsmailet, kom bara minuter efter jag lagt på. Där fick jag mer info och summan på 20% minus de 25k man redan pyntat.

Fakturan innehöll VIN samt ett leveransdatum satt till 5 mars, men detta kan ändras, jag kommer få ett samtal till med exakt datum och då ska pengarna vara betalda en vecka innan.

Spännande tider!

Fyll gärna på denna tråd de som fått VIN osv .
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=14799
Kom slutfaktura från Tesla fast DNB står för finansieringen?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
JosefAlex
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 14 jan 2019 23:48
Ort: Göteborg

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av JosefAlex »

Martey skrev:
JosefAlex skrev:
Fick min slutfaktura idag på kontot.

Den är ställd på hela beloppet, så jag blev lite fundersam eftersom jag valt finansering via DNB.

Men det var helt i sin ordning när jag ringde, han skulle prata med en kollega som fixade slutbetalningsmailet, kom bara minuter efter jag lagt på. Där fick jag mer info och summan på 20% minus de 25k man redan pyntat.

Fakturan innehöll VIN samt ett leveransdatum satt till 5 mars, men detta kan ändras, jag kommer få ett samtal till med exakt datum och då ska pengarna vara betalda en vecka innan.

Spännande tider!

Fyll gärna på denna tråd de som fått VIN osv .
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 51&t=14799
Kom slutfaktura från Tesla fast DNB står för finansieringen?
Slutfakturan dök upp på Teslakontot - står DNB under "såld till", men mitt namn under "Levereras till"
Tesla får 20%, sen betalar jag resten till DNB med vanligt billån månadsvis.
Kör: Svart Volvo S60 Bi-fuel (2007)
Reserverade: 28 feb 2017 Beställde: 7 dec 2018
LR AWD Pearl White Multi Coat, 19" Sportfälgar, Svart interiör, EAP.
Användarvisningsbild
Niklaslagesson
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 04 jan 2019 22:37

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av Niklaslagesson »

Fick slutfaktura med VIN den 8:e, dock utan leveransdatum. Betalade samma dag och har inte fått någon återkoppling från Tesla därefter. Varken på kontot eller via någon annan kanal.
Ringde igår för att kolla att betalningen gått fram, vilket den hade, tack och lov.
Hon jag pratade med, sa det enda jag kan göra nu, är att invänta samtalet.
Hyser visst tvivel på att det samtalet kommer....
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av MrStarhouse »

JosefAlex skrev:
Slutfakturan dök upp på Teslakontot - står DNB under "såld till", men mitt namn under "Levereras till"
Tesla får 20%, sen betalar jag resten till DNB med vanligt billån månadsvis.
Med tanke på miljöbonusen är det dock viktigt att man själv står som ägare, som det normalt är på vanliga billån, och inte som en brukare, vilket är fallet för tex privat leasing.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av bylund »

Det viktiga är att ägaren inte ändras. Och att man inte har leasingavtal med bedragare som stjäl bonusen om den betalas ut till dem.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av MrStarhouse »

MrStarhouse skrev:
JosefAlex skrev:
Slutfakturan dök upp på Teslakontot - står DNB under "såld till", men mitt namn under "Levereras till"
Tesla får 20%, sen betalar jag resten till DNB med vanligt billån månadsvis.
Med tanke på miljöbonusen är det dock viktigt att man själv står som ägare, som det normalt är på vanliga billån, och inte som en brukare, vilket är fallet för tex privat leasing.
Du ska nog kanske kolla det där med Tesla en gång till, för om det är privat finansiering så ska du stå som köpare och inte DNB.

Anledningen att jag påpekar detta är för att när jag gjorde min anmälan om privat finansiering så fick jag direkt tillbaka ett svar om att ”ditt leasingavtal är godkänt”, och det tyckte jag lät fel. Jag ringde då Dnb och hörde med dom, dom sa då att det är ett vanligt billån där jag står som ägare. Dom mailade också avtalet, och det är ett vanligt avbetalningsköp där Tesla står som säljare och jag som köpare.

Men detta är nog nåt man måste övervaka, för om Dnb hamnar som ägare även en stund så är ju miljöbonusen rökt.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av -JoS »

MrStarhouse skrev:
MrStarhouse skrev:
JosefAlex skrev:
Slutfakturan dök upp på Teslakontot - står DNB under "såld till", men mitt namn under "Levereras till"
Tesla får 20%, sen betalar jag resten till DNB med vanligt billån månadsvis.
Med tanke på miljöbonusen är det dock viktigt att man själv står som ägare, som det normalt är på vanliga billån, och inte som en brukare, vilket är fallet för tex privat leasing.
Du ska nog kanske kolla det där med Tesla en gång till, för om det är privat finansiering så ska du stå som köpare och inte DNB.

Anledningen att jag påpekar detta är för att när jag gjorde min anmälan om privat finansiering så fick jag direkt tillbaka ett svar om att ”ditt leasingavtal är godkänt”, och det tyckte jag lät fel. Jag ringde då Dnb och hörde med dom, dom sa då att det är ett vanligt billån där jag står som ägare. Dom mailade också avtalet, och det är ett vanligt avbetalningsköp där Tesla står som säljare och jag som köpare.

Men detta är nog nåt man måste övervaka, för om Dnb hamnar som ägare även en stund så är ju miljöbonusen rökt.
Var fundersam kring samma sak sen hittade jag detta på DNBs hemsida:

"Bilen ägs av låntagaren men DNB har ett så kallat äganderättsförbehåll vilket innebär att bilen utgör säkerhet för lånet."

Så som jag tolkar det skall det vara lugnt.
Användarvisningsbild
MrStarhouse
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 15 apr 2016 16:23
Ort: Örebro

Re: Teslakontot uppderat nu

Inlägg av MrStarhouse »

-JoS skrev:
MrStarhouse skrev:
MrStarhouse skrev:
JosefAlex skrev:
Slutfakturan dök upp på Teslakontot - står DNB under "såld till", men mitt namn under "Levereras till"
Tesla får 20%, sen betalar jag resten till DNB med vanligt billån månadsvis.
Med tanke på miljöbonusen är det dock viktigt att man själv står som ägare, som det normalt är på vanliga billån, och inte som en brukare, vilket är fallet för tex privat leasing.
Du ska nog kanske kolla det där med Tesla en gång till, för om det är privat finansiering så ska du stå som köpare och inte DNB.

Anledningen att jag påpekar detta är för att när jag gjorde min anmälan om privat finansiering så fick jag direkt tillbaka ett svar om att ”ditt leasingavtal är godkänt”, och det tyckte jag lät fel. Jag ringde då Dnb och hörde med dom, dom sa då att det är ett vanligt billån där jag står som ägare. Dom mailade också avtalet, och det är ett vanligt avbetalningsköp där Tesla står som säljare och jag som köpare.

Men detta är nog nåt man måste övervaka, för om Dnb hamnar som ägare även en stund så är ju miljöbonusen rökt.
Var fundersam kring samma sak sen hittade jag detta på DNBs hemsida:

"Bilen ägs av låntagaren men DNB har ett så kallat äganderättsförbehåll vilket innebär att bilen utgör säkerhet för lånet."

Så som jag tolkar det skall det vara lugnt.
Från Dnb’s sida tror jag det är lugnt.
Man får väl bara dubbelkolla med Tesla också, så dom förstått det, så dom inte tror det är Dnb som ska vara ägare.
Dom verkar ju ha det lite rörigt just nu :D
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
Skriv svar