Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Teslakontot uppderat nu

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Re: Teslakontot uppderat nu

Inläggav Teslaägare thogr » 03 feb 2019 06:40

Oj oj, det här kommer att bli plågsamt. Jag reserverade i oktober och beställde i januari. Fem TM3 på gatorna medan jag fortfarande väntar... :( Säker några av er som jobbar i Mjärdevi, precis som jag. :?
Användarvisningsbild
thogr
Teslaägare

Referralkod: thomas74208

Inläggav Teslaägare Kalle » 03 feb 2019 07:26

andersjo skrev:
Jag höjer till fyra. Ska vi skapa en egen tråd? :-)

De tycker ja vi gör, vi ärju minst 6st nu :)
viewtopic.php?f=51&t=14788
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inläggav Teslaägare 100procent » 03 feb 2019 13:23

En till här. Sju st. :)
Användarvisningsbild
100procent
Teslaägare

Inläggav Teslaägare perre » 03 feb 2019 18:34

Tycker inte det känns som att de jobbar i turordning. Dvs efter det datum man reserverade. Jag reserverade 1 april 2016, dvs första dygnet, och bör rimligtvis ligga rätt högt upp i kön, men har inte hört ett dyft annat än att de säger sig jobba med min faktura. Inge telefonsamtal, inget om leverans etc... Suck...
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare

Referralkod: per83043

Inläggav Teslaägare pejvic » 03 feb 2019 18:49

Jag ringde dem då de ej hörde av sig.
Han sa att tidpunkten för samtalet ej har något att göra med turordningen.
Tidigare har man ju hört att det skall vara reservationsdatumet som styrde. Enligt han som jag pratade med så är det reservationsdatum, men även att beställningsdatum hade påverkan. Plus de faktum att de faktiskt bara tillverkat bilar, dvs ej enligt beställningar, utan istället matchas de i ett senare skede.
Dvs har man otur så har de lite för få med just ens egen konfig skeppade, då kan det också påverka. Ungefär så lät det.
M3 LR AWD Pearl -19
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Referralkod: torbjrn74421

Inläggav Teslaägare Jjakobb » 05 feb 2019 05:04

Hur ser det ut på kontot för er? Har ännu inte fått någon ny faktura sedan det hände något förra veckan. Har inte heller fått något på mejlen varken vid beställning eller uppdatering av faktura. Har däremot fått sms och mejl angående leverans.
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AiO » 05 feb 2019 07:31

Ja ni. Det är lite förvirrande - Över lag. Att få mail och sms om att åtgärder krävs, men man kan inte göra något mer än man redan har gjort. Betalt in 15000 har man ju gjort i alla fall, och fixat grönt ljus med finansieringen i övrigt. Däremot står det fortfarande att man ska ordna med finansieringen på webbsidan. Har ni några nya fräscha insikter i detta? Det sista jag hörde var att de "har sett det med, och det inte är någon fara" - Vad det nu innebär :D
Användarvisningsbild
AiO
Teslaägare

Inläggav Teslaägare FlyingBlue » 05 feb 2019 07:34

AiO skrev:Ja ni. Det är lite förvirrande - Över lag. Att få mail och sms om att åtgärder krävs, men man kan inte göra något mer än man redan har gjort. Betalt in 15000 har man ju gjort i alla fall, och fixat grönt ljus med finansieringen i övrigt. Däremot står det fortfarande att man ska ordna med finansieringen på webbsidan. Har ni några nya fräscha insikter i detta? Det sista jag hörde var att de "har sett det med, och det inte är någon fara" - Vad det nu innebär :D

Jag svarade på mailet och fick följande svar tillbaka
"
Hej XXX,
Tack för ert mail. Jag ser att ni redan lagt in all information vi behöver.
Notera att vi skickade ut ett bulk-meddelande till alla våra kunder om att gå in på sitt konto och fylla i uppgifter, även till kunder som redan är klara med detta, vi ursäktar för förvirringen.

Ha en fantastik helg,
"
Tesla 3D blå, 18" Aero, svart inredning, EAP, beställd 8/12 2018, Leverans 28/3 2019
BMW i3, 2018
Användarvisningsbild
FlyingBlue
Teslaägare

Referralkod: roger53431

Inläggav Teslaägare andersjo » 05 feb 2019 16:42

Fick just ett nytt mail om "Din beställning har ändrats". Nytt är att vinterdäcken jag begärde i "samtalet" är tillagda. 18'' Nokian odubbade: 19850 kr. Dokument & destinationsavgiften är inte tillbaka.

På kontot har det dykt upp två "Credit Note" som dokument, det senare innehåller ett VIN!
5YJ3E7EB0KF200xxx

På kreditnotan är där emot "Delivery and Final Inspection Fee" tillbaka.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Användarvisningsbild
andersjo
Teslaägare

Referralkod: anders33221

Inläggav Teslaägare richdub » 05 feb 2019 16:54

andersjo skrev:Fick just ett nytt mail om "Din beställning har ändrats". Nytt är att vinterdäcken jag begärde i "samtalet" är tillagda. 18'' Nokian odubbade: 19850 kr. Dokument & destinationsavgiften är inte tillbaka.

På kontot har det dykt upp två "Credit Note" som dokument, det senare innehåller ett VIN!
5YJ3E7EB0KF200xxx

På kreditnotan är där emot "Delivery and Final Inspection Fee" tillbaka.

Första VIN:et? Spännande!
Användarvisningsbild
richdub
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model 3