3or I Linköping

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjornemo
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 26 apr 2019 18:22

Re: 3or I Linköping

Inlägg av bjornemo »

Larni skrev:
Är det någon i Linköping som skulle vara intresserad av att visa upp sin 3:a för mig? Skulle vilja se hur det är med utrymmet då jag är ganska lång/har lång överkropp och är osäker på hur jag sitter i en 3:a. Nu när den finns med dragkrok (synd bara att det inte går att få till performance) skulle det underlätta att se en på närmare håll än Stockholm... :-)

/ Lars
Jag får förhoppningsvis min bil levererad på tisdag (LR AWD), så borde kunna visa upp den strax efter det. Jag har även beställt med dragkrok. :) Kan skicka PM sen när jag fått min bil - om du inte redan hunnit få napp hos andra här i forumet som ställt upp tidigare (när jag själv var spekulant).
Larni
Inlägg: 3
Blev medlem: 09 jun 2019 19:45
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Larni »

Jag får tacka användaren default för en trevlig genomgång av sin model 3! Tack även er andra som hörde av sig.

Nu är det bara att bestämma sig om jag ska byta bil...
johanok
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 jun 2019 19:22

Re: 3or I Linköping

Inlägg av johanok »

Jag är i samma situation som Larni. Någon som skulle kunna tänka sig att visa sin 3:a i Linköping?

/ Johan
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av jonas »

Jag kan låna ut min i Linköping för provning

Kom till Elopedbutiken i Linköping så fixar vi tester för alla som vill.


Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Jag tycker det vore kul att åka till nostalgiafton i Vadstena gemensamt. Jag föreslår onsdag den 10:e juli (vecka 28:a). Förslagsvis träffas vi på parkeringen till flygvapenmuseum och åker vid 1645 så vi får plats i Vadstena.

Jag tänker att det är ett bra läge att ta med personer som är intresserade av Tesla på resan. Jag har 3 platser i min bil (röd 3 awd med vit inredning) och låter gärna någon köra.

Vi kanske kan göra upp en väg vi kör om någon vill haka på längs vägen.

Vad tror ni om det upplägget?
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5490
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Gustafsson »

tor skrev:
Jag tycker det vore kul att åka till nostalgiafton i Vadstena gemensamt. Jag föreslår onsdag den 10:e juli (vecka 28:a). Förslagsvis träffas vi på parkeringen till flygvapenmuseum och åker vid 1645 så vi får plats i Vadstena.

Jag tänker att det är ett bra läge att ta med personer som är intresserade av Tesla på resan. Jag har 3 platser i min bil (röd 3 awd med vit inredning) och låter gärna någon köra.

Vi kanske kan göra upp en väg vi kör om någon vill haka på längs vägen.
Vad tror ni om det upplägget?
Är på med Roadstern om solen lyser.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

Bra intiativ att erbjuda provkörning @jonas, har passerat er butik och gillar ert koncept!

Jag är på att åka till Vadstena, men hade tänkt åka dit redan nu på onsdag (3/7) eftersom det verkar passa bra med andra planer. Men kan tänka mig att åka ihop ett större gäng 10/7 också:) Är ju bra tillfällen för intresserade att ställa frågor och t.om provåka som det föreslagits!
mrlundqvist
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 jun 2019 23:25
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av mrlundqvist »

Igår hämtade vi ut vår nya vita M3 SR+ Grymt trevlig bil. Så nu rullar ytterligare en M3 på Linköpings gator :)

Dock fick jag inte med någon Type 2-kabel då den var rostad vid leveransen. Lite synd då jag känner att den är rätt vital om man planerar att ladda i parkeringshuset under arbetstid :) Jag har skrivit Tesla och frågat när jag kan förvänta mig leverans.

Under tiden, finns det någon som råkar "sitta" på en extra att låna ut under en tid?

Tar ju en evighet att ladda med TMC :) Fick tvinga mig själv att ta en tur till Ödeshög och äta glass igår på grund av detta :D
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: 3or I Linköping

Inlägg av default »

Har tyvärr ingen att låna ut men om du missat det har Norrköping SuC öppnat också
mrlundqvist
Inlägg: 14
Blev medlem: 26 jun 2019 23:25
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av mrlundqvist »

default skrev:
Har tyvärr ingen att låna ut men om du missat det har Norrköping SuC öppnat också
Jag såg det :) riktigt bra :) hoppas Tesla är snabba att leverera Type 2-kablarna.
Jonas_lkpg
Inlägg: 2
Blev medlem: 04 jul 2019 08:09

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Jonas_lkpg »

jonas skrev:
Jag kan låna ut min i Linköping för provning

Kom till Elopedbutiken i Linköping så fixar vi tester för alla som vill.


Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Bra initiativ! Vad har du för öppettider på butiken?
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Yxel »

mrlundqvist skrev:
Igår hämtade vi ut vår nya vita M3 SR+ Grymt trevlig bil. Så nu rullar ytterligare en M3 på Linköpings gator :)

Dock fick jag inte med någon Type 2-kabel då den var rostad vid leveransen. Lite synd då jag känner att den är rätt vital om man planerar att ladda i parkeringshuset under arbetstid :) Jag har skrivit Tesla och frågat när jag kan förvänta mig leverans.

Under tiden, finns det någon som råkar "sitta" på en extra att låna ut under en tid?

Tar ju en evighet att ladda med TMC :) Fick tvinga mig själv att ta en tur till Ödeshög och äta glass igår på grund av detta :D

Jag kan låna ut en typ 2 fram till den 13e juli. Hör av dig om det fortfarande är aktuellt!
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Lindstromer
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 06 dec 2018 12:04
Ort: Norrköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Lindstromer »

Fanns det något intresse för att åka till Vadstena den 10/7? Lät som det tidigare i tråden. Funderade på om man skulle åka dit, verkar oklart om nya bilar får ställas ut där men kan ju vara kul att besöka iaf. ;)
Model Y Performance, pearl white/svart interiör
Model 3 LR AWD 18" Aero i midnight grey med svart interiör inkl. EAP + FSD.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Lindstromer skrev:
Fanns det något intresse för att åka till Vadstena den 10/7? Lät som det tidigare i tråden. Funderade på om man skulle åka dit, verkar oklart om nya bilar får ställas ut där men kan ju vara kul att besöka iaf. ;)
Jag tänker åka. En viss brasklapp dock i form av att min bil är på SC med trasig display. Men räknar med att den är klar till onsdag. Ev. skulle Gustavsson med en roadster också hänga med. Vore coolt, har aldrig varit nära en sådan.

Kul om du också hänger med!
Användarvisningsbild
Kevork
Teslaägare
Inlägg: 281
Blev medlem: 01 nov 2015 20:11

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Kevork »

Yay! :D
Hämtade vår SR+ igår. De hade fått in typ 2 kablar igen så fick med en sån direkt vid upphämtningen. Men det var en kortare variant (bedömt 4m). Skulle gärna vilja ha den långa på runt 7m, så är nån intresserad av att byta får ni gärna höra av er.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

Jag kan tänka mig åka :)
Var där i onsdags och tror det skulle behövas lite inblick i framtiden ;) Såg minst en 3:a utöver min iaf. Nog bra att vara där tidigt om vi hoppas på att få köra in, senast kl 17 skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Lars P
Teslaägare
Inlägg: 40
Blev medlem: 01 okt 2017 20:54

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Lars P »

Jag brukar också åka dit, var där i onsdags. (Vit Model S) men körde inte in på utställningen.

Förra året ställde jag ut med min förra Model S vid flygvapenmuseum, det var många som tittade men lika många som muttrade och gick vidare :lol:
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Då kanske vi blir ett par stycken! Min bil är lagad och ska hämtas imorgon så jag kommer åka. När är lämplig tid att åka från flygvapenmuseet?
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5490
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Gustafsson »

Någon träff i stan innan avfärd ? Blev det flygvapenmuseet ? Tid ?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Gustafsson skrev:
Någon träff i stan innan avfärd ? Blev det flygvapenmuseet ? Tid ?
Mitt förslag är att vi åker 1645 från flygvapenmuseet. Mest bara för att ha något konkret att disskutera kring... Är öppen för avfärd från annat ställe och ändring av tid om någon tycker annorlunda.

Som jag skrev tidigare har jag 4 platser lediga i min bil och om någon är nyfiken på en Tesla model 3 awd röd med vit inredning är detta ett bra tillfälle att hänga med. Ni kan även få provköra på vägen till/från vadstena om ni är förtroendeingivande.

Ser ju ut att bli ganska ok väder. Ska bli skoj!
Adam_B
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jul 2019 09:17

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Adam_B »

tor skrev:
Gustafsson skrev:
Någon träff i stan innan avfärd ? Blev det flygvapenmuseet ? Tid ?
Mitt förslag är att vi åker 1645 från flygvapenmuseet. Mest bara för att ha något konkret att disskutera kring... Är öppen för avfärd från annat ställe och ändring av tid om någon tycker annorlunda.

Som jag skrev tidigare har jag 4 platser lediga i min bil och om någon är nyfiken på en Tesla model 3 awd röd med vit inredning är detta ett bra tillfälle att hänga med. Ni kan även få provköra på vägen till/från vadstena om ni är förtroendeingivande.

Ser ju ut att bli ganska ok väder. Ska bli skoj!
Jag är intresserad att åka med. Jag har tidigare testkört en Model X och varit på mässa och undersökt alla 3 bilar (S, 3 och X).
Det är främst min fru som jag vill testkör en Model 3, eftersom jag reserverat en Model Y. Hon har inte provkört någon Tesla alls, och jag skulle förstås bli glad om jag också får chansen att provköra. Jag tänker att de kommer vara ganska lika i känslan och köregenskaper (3 och Y) och det är fritt fram att berätta om fördelarna med en elbil.
Jag vet att ni inte kan avgöra om vi ska provköra era bilar bara genom att jag skriver här, men det är väl en bra början. Vi har möjlighet att vara vid flygvapenmuseet senast 16:45.

Hur länge har ni tänkt vara i Vadstena på kvällen?
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Adam_B skrev:
tor skrev:
Gustafsson skrev:
Någon träff i stan innan avfärd ? Blev det flygvapenmuseet ? Tid ?
Mitt förslag är att vi åker 1645 från flygvapenmuseet. Mest bara för att ha något konkret att disskutera kring... Är öppen för avfärd från annat ställe och ändring av tid om någon tycker annorlunda.

Som jag skrev tidigare har jag 4 platser lediga i min bil och om någon är nyfiken på en Tesla model 3 awd röd med vit inredning är detta ett bra tillfälle att hänga med. Ni kan även få provköra på vägen till/från vadstena om ni är förtroendeingivande.

Ser ju ut att bli ganska ok väder. Ska bli skoj!
Jag är intresserad att åka med. Jag har tidigare testkört en Model X och varit på mässa och undersökt alla 3 bilar (S, 3 och X).
Det är främst min fru som jag vill testkör en Model 3, eftersom jag reserverat en Model Y. Hon har inte provkört någon Tesla alls, och jag skulle förstås bli glad om jag också får chansen att provköra. Jag tänker att de kommer vara ganska lika i känslan och köregenskaper (3 och Y) och det är fritt fram att berätta om fördelarna med en elbil.
Jag vet att ni inte kan avgöra om vi ska provköra era bilar bara genom att jag skriver här, men det är väl en bra början. Vi har möjlighet att vara vid flygvapenmuseet senast 16:45.

Hur länge har ni tänkt vara i Vadstena på kvällen?
Går bra att provköra. Jag ville inte att ett gäng 18 åringar skulle dyka upp bara. Jag tänkte kanske stanna en timme eller två lite beroende på hur resten gör. Är öppen för förslag. Vi syns på parkeringen!
Adam_B
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jul 2019 09:17

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Adam_B »

tor skrev:

Går bra att provköra. Jag ville inte att ett gäng 18 åringar skulle dyka upp bara. Jag tänkte kanske stanna en timme eller två lite beroende på hur resten gör. Är öppen för förslag. Vi syns på parkeringen!
Vad bra. Vi är också öppna för förslag. Vi får diskutera återfärd när vi träffas.
Användarvisningsbild
Peje85
Teslaägare
Inlägg: 28
Blev medlem: 24 nov 2017 13:45

Re: 3or I Linköping

Inlägg av Peje85 »

Jag dyker också upp i Vadstena :) Ses där! Siktar vi på att ta plats inne på området?
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare
Inlägg: 479
Blev medlem: 09 nov 2017 20:34

Re: 3or I Linköping

Inlägg av tor »

Peje85 skrev:
Jag dyker också upp i Vadstena :) Ses där! Siktar vi på att ta plats inne på området?
Det tycker jag vi ska, vi måste ju visa upp kommande klassiker. Ska vi försöka i närheten av tåget typ där motorcyklarna brukar stå?
Skriv svar